Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Hei. Jeg har erstattet to av mine måltider med Nutrilett Bar. Altså, frokost og lunsj, med et eple til mellommåltid før jeg spiser vanlig middag, og et eple til kveldsmat, eller et knekkebrød. Hvor lenge vil det gå før jeg går ned noe? Er det slik at den "første perioden" så vil jeg ikke gå ned så altfor mye ( ikke noe i det hele tatt ) fordi kroppen prøver "å lagre" det som er i kroppen fordi den er sulten? Eller hvordan fungerer dette? har holdt på en 1 1/2 uke men har ikke merket så stor forskjell på vekten ennå.
Gjest L_C Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hvor mye du går ned kommer jo helt an på mengden kalorier du inntar og forbrenner Det er ikke nutrilettbarene du blir slank av i seg selv
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Hvor mye du går ned kommer jo helt an på mengden kalorier du inntar og forbrenner Det er ikke nutrilettbarene du blir slank av i seg selv Det ejg inntar har jeg no nettopp skrevet opp. Og jeg prøver å få tid til å trene to ganger i uken, samt at jeg går tur med hund 30 min ca hver dag.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Det ejg inntar har jeg no nettopp skrevet opp. Og jeg prøver å få tid til å trene to ganger i uken, samt at jeg går tur med hund 30 min ca hver dag. Du har skrevet at du spiser frokost, lunsj, middag, osv Det er totalt verdiløs informasjon. Vi kan umulig vite hvor mange kalorier det er i frokosten din. Om den maten du har byttet ut med en bar inneholdt mer kalorier enn baren, så kan det hende du går ned i vekt. Om baren derimot inneholder mer kalorier enn maten du har erstatten den med, kan du gå opp i vekt. Om du går ned i vekt, avhenger utelukkende av hvor mye kalorier du får i deg i forhold til hvor mye kalorier du forbrenner. Du må se på hva du spiser, og regne ut hvor mange kalorier det er i maten.
Megana Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Om du går ned i vekt, avhenger utelukkende av hvor mye kalorier du får i deg i forhold til hvor mye kalorier du forbrenner. Du må se på hva du spiser, og regne ut hvor mange kalorier det er i maten. Eller spise sunt og trene regelmessig.
Gjest L_C Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Eller spise sunt og trene regelmessig. Ehm Det avhenger uansett av antall kalorier man inntar og forbrenner
Megana Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Joda, jeg tror uansett at nøkkelen til hva-det-nå-enn-er-TS-vil-oppnå-uten-å-bli-tynn er å trene regelmessig og å spise sunt (Dersom du spiser sunt og trener regelmessig tror jeg også at man forbrenner mer enn man spiser)
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Joda, jeg tror uansett at nøkkelen til hva-det-nå-enn-er-TS-vil-oppnå-uten-å-bli-tynn er å trene regelmessig og å spise sunt (Dersom du spiser sunt og trener regelmessig tror jeg også at man forbrenner mer enn man spiser) Å spise sunt og trene regelmessig medfører ikke automatisk at man forbrenner mer enn man spiser, nei. Nøtter er f.eks. veldig sunt. Men de inneholder store mengder kalorier. Så om man spiser mye nøtter, spiser man sunt, men likevel får man i seg såpass mye kalorier at man lett legger på seg. Å spise sunt er ikke det samme som å innta mindre kalorier enn man forbrenner. Sunn mat inneholder også kalorier. Man kan fint spise sunt og trene og likevel gå opp i vekt. Man kan også spise ekstremt usunnt og likevel gå ned i vekt Sunt og kalorifattig er ikke det samme.
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 (endret) For å gjennomføre en varig og vellykket vektnedgang er det enkle ofte det beste, en god sammensetning mellom kosthold, trening og hvile. Spise hyppige små måltider, holde ett jevnt blodsukker gjennom dagen, trene regelmessig med en kombinasjon av styrke -og kondisjonstrening og søvn, kroppen trenger hvile. Opprettholdes disse faktorene vil en ikke trenge superkurer for å få ett vekttap som faktisk holder da dette er en livsstil de fleste kan leve med. Hva en spiser har selvfølgelig masse å si, for om en overstiger kalorier inn vs. kalorier ut vil en ikke ha ett vekttap, men normal norsk kost tilfredsstiller de fleste behovene ett menneske trenger av vitaminer og mineraler samt at det finnes utallige gode måltider som ikke trenger være kaloribomber om en blir flink å lage mat fra "bunnen av" og kanskje reduserer litt på sukkerinntak, lar dette være forbeholdt helger feks. Det skal ikke masse til for å lære seg en kost som metter og gir ett vekttap som jeg ser trådstarter her ønsker. Jeg vil mye heller anbefale trådstarter å lage seg frokost og lunsj med normal mat til vanlig og heller ha disse barene til krisesituasjoner der en ikke har tid til å lage skikkelig mat, som en erstatter der en kanskje hadde tydd til usunne alternativer. Jeg vet at slike ting ofte er lettere sagt enn gjort, men med litt søk rundt på nettet vil du finne masse gode frokost -og lunsjmåltider som gir deg mer enn disse barene kan. Uansett så er det ikke lett for noen her å svare på hvor lang tid du vil bruke før du merker nedgang med byttet av måltider til barer, det må du nesten bare prøve å se! Uansett hva du gjør så ønsker jeg deg lykke til =) Endret 23. februar 2009 av Lotte27
Annikken Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Kan du leve på Nutrilett resten av livet? Nei. Da bør du heller skifte til en livsstil du kan holde. Mengder grønt, feks. Og proteinrikt kjøtt. Og nå begynner jeg å bli seriøst lei av dere "kalori inn - kalori ut"-folkene. JA det er en sannhet i det dere sier, men glem nå ikke at enkelte næringsstoffer (som feks sukker) hindrer fettforbrenning. Mat er kjemikalier, og kroppen fordeler dem deretter. Skjønner at å stikke huet i sanden og fingrene i ørene og si LALALALA funker fint for dere, men la resten av oss få spise variert og sunt uten at vi skal være redde for kalorier i gulrøtter og moreller og derfor heller spise en Snickers istedenfor og tro at vi går ned i vekt bare vi holder oss til 2 Snickers om dagen. Jeg trodde anoreksi var mest pop på nittitallet jeg.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Kan du leve på Nutrilett resten av livet? Nei. Da bør du heller skifte til en livsstil du kan holde. Mengder grønt, feks. Og proteinrikt kjøtt. Og nå begynner jeg å bli seriøst lei av dere "kalori inn - kalori ut"-folkene. JA det er en sannhet i det dere sier, men glem nå ikke at enkelte næringsstoffer (som feks sukker) hindrer fettforbrenning. Mat er kjemikalier, og kroppen fordeler dem deretter. Skjønner at å stikke huet i sanden og fingrene i ørene og si LALALALA funker fint for dere, men la resten av oss få spise variert og sunt uten at vi skal være redde for kalorier i gulrøtter og moreller og derfor heller spise en Snickers istedenfor og tro at vi går ned i vekt bare vi holder oss til 2 Snickers om dagen. Jeg trodde anoreksi var mest pop på nittitallet jeg. Kaloritelling er ikke lik anoreksi. Hallo. Jeg teller hver bidige kalori, men jeg spiser da så mye jeg skal likevel (1800 - 2000 kcal). I dette daglige inntaket ligger det noe godteri/usunt HVER dag. Og jeg har gått og går fortsatt ned i vekt. Så mye for den statementen din.
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Kan du leve på Nutrilett resten av livet? Nei. Da bør du heller skifte til en livsstil du kan holde. Mengder grønt, feks. Og proteinrikt kjøtt. Og nå begynner jeg å bli seriøst lei av dere "kalori inn - kalori ut"-folkene. JA det er en sannhet i det dere sier, men glem nå ikke at enkelte næringsstoffer (som feks sukker) hindrer fettforbrenning. Mat er kjemikalier, og kroppen fordeler dem deretter. Skjønner at å stikke huet i sanden og fingrene i ørene og si LALALALA funker fint for dere, men la resten av oss få spise variert og sunt uten at vi skal være redde for kalorier i gulrøtter og moreller og derfor heller spise en Snickers istedenfor og tro at vi går ned i vekt bare vi holder oss til 2 Snickers om dagen. Jeg trodde anoreksi var mest pop på nittitallet jeg. Jeg er enig i det du sier her. Samtidig må jeg også si meg meget enig vedr. "kalori inn - kalori ut"-uttrykket. Brukte det selv, men er nok første og siste gang. Gjorde det da jeg så det var noe som gikk igjen i tråden og det virket som det var den eneste måten man snakket samme språk her.. Men må nok skuffe deg ang. anoreksiaen, den er nok desverre pop nå i 2000 også. Det forstår en mtp. feilfokuset til mennesker der ute ang. valg av dietter og slankekurer fremfor å heller endre til en livsstil de kan leve med. Tror faktisk ikke jeg noen gang har kjøpt ett magasin e.l. som ikke tipser om slankekurer osv. Det er synd, men sant.... Endret 23. februar 2009 av Lotte27
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #13 Skrevet 23. februar 2009 Kaloritelling er ikke lik anoreksi. Hallo. Jeg teller hver bidige kalori, men jeg spiser da så mye jeg skal likevel (1800 - 2000 kcal). I dette daglige inntaket ligger det noe godteri/usunt HVER dag. Og jeg har gått og går fortsatt ned i vekt. Så mye for den statementen din. Er det ikke slitsomt/mye jobb å telle hver dag? Ikke frekt ment, mer som ett vanlig spørsmål...
Annikken Skrevet 23. februar 2009 #14 Skrevet 23. februar 2009 I dette daglige inntaket ligger det noe godteri/usunt HVER dag. Og jeg har gått og går fortsatt ned i vekt. Så mye for den statementen din. Det kan godt være du har gått ned selv om du spiser to poser godteri og en pære hver dag. Tingen er at før eller siden vil du komme til det punktet der du ikke kan gå ned mer av å holde på 1800-2000, og da senker du inntaket for å fortsette vektreduksjonen. Men hva gjør du den dagen du ikke kan senke underskuddet ditt mer? Den dagen kroppen skrur om og sender deg på sparebluss? For før eller siden når du det punktet der kroppen sier "hey - nå har du gitt meg mindre og mindre mat, nå sier jeg stopp, jeg trenger det siste fettreservet". En annen ting er at det kan godt være du har forbrenning til å ta av fett på denne måten, men ikke alle har det. Vi kommer fra en utrolig stor jordklode, og noen er bygget til å spare og spinke på hvert minste gram (det kan jo bli vinter og sult om en uke). Taktikken din fungerer ikke på alle, selv om den fungerer på deg. For mange vil kroppen ta noen kilo fett, og så reduserer den forbrenningen, og da kan det være et mas å få forbrenningen opp igjen. Hvor lenge har du brukt denne metoden? Hvor mye overvektig var du? Dette er spørsmål som er viktige. Beklager til trådstarter for at jeg knabba tråden, fortsett gjerne diskusjonen om Nutrilett Bar
Annikken Skrevet 23. februar 2009 #15 Skrevet 23. februar 2009 Men må nok skuffe deg ang. anoreksiaen, den er nok desverre pop nå i 2000 også. Jeg innbiller meg at den gjengen borti USA som holder på med den selvmordsmetoden det er å bli så tynn heller driver med popping av piller enn med "god, gammeldags anoreksi", men det er bare hva jeg tror Dop er in igjen, og det forundrer meg ikke om det er et marked for amfetaminlignende stoffer blant skuespillere. Kombinert med å spise minst mulig, selvsagt. Men dopet demper også sultfølelsen.
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #16 Skrevet 23. februar 2009 Jeg innbiller meg at den gjengen borti USA som holder på med den selvmordsmetoden det er å bli så tynn heller driver med popping av piller enn med "god, gammeldags anoreksi", men det er bare hva jeg tror Dop er in igjen, og det forundrer meg ikke om det er et marked for amfetaminlignende stoffer blant skuespillere. Kombinert med å spise minst mulig, selvsagt. Men dopet demper også sultfølelsen. Mmm. ble sulten av å lese innlegget dtt.. Eh... Hehe.. Neida, det er fornuftig og desverre riktig det du skriver.. Ikke bra kombinasjon det der, ikke rart de er tynne nei..
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #17 Skrevet 23. februar 2009 Det kan godt være du har gått ned selv om du spiser to poser godteri og en pære hver dag. Tingen er at før eller siden vil du komme til det punktet der du ikke kan gå ned mer av å holde på 1800-2000, og da senker du inntaket for å fortsette vektreduksjonen. Men hva gjør du den dagen du ikke kan senke underskuddet ditt mer? Den dagen kroppen skrur om og sender deg på sparebluss? For før eller siden når du det punktet der kroppen sier "hey - nå har du gitt meg mindre og mindre mat, nå sier jeg stopp, jeg trenger det siste fettreservet". En annen ting er at det kan godt være du har forbrenning til å ta av fett på denne måten, men ikke alle har det. Vi kommer fra en utrolig stor jordklode, og noen er bygget til å spare og spinke på hvert minste gram (det kan jo bli vinter og sult om en uke). Taktikken din fungerer ikke på alle, selv om den fungerer på deg. For mange vil kroppen ta noen kilo fett, og så reduserer den forbrenningen, og da kan det være et mas å få forbrenningen opp igjen. Hvor lenge har du brukt denne metoden? Hvor mye overvektig var du? Dette er spørsmål som er viktige. Beklager til trådstarter for at jeg knabba tråden, fortsett gjerne diskusjonen om Nutrilett Bar "Metode og metode." Jeg har ihverfall slanket meg i underkant av ett år. Har gått fra 75 kg til 61 kg. Jeg har tatt det periodevis, noe som jeg tror har "reddet" meg. F.eks så lå jeg på ca 1000 kcal/dagen i 1 mnd. Så gikk jeg opp til over det dobbelte en periode (uten å gå opp! jeg stod stille) for å gi kroppen en "pause", inntak = uttak. Så reduserer jeg til 1700 - 1800 kcal f.eks. Kommer litt lenger ned. Øker igjen, pause. Osv. Den dag i dag kan jeg altså fortsatt spise over 2000 kcal uten å legge på meg. Så noe må jeg ha gjort rett.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #18 Skrevet 23. februar 2009 Er det ikke slitsomt/mye jobb å telle hver dag? Ikke frekt ment, mer som ett vanlig spørsmål... Helt ok spørsmål det Nei jeg syns ikke det er slitsomt i det hele tatt. Når jeg har gjort det så lenge som jeg har så husker jeg det meste, og det blir lite arbeid. Bare å legge sammen på kalkulatoren
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #19 Skrevet 23. februar 2009 Helt ok spørsmål det Nei jeg syns ikke det er slitsomt i det hele tatt. Når jeg har gjort det så lenge som jeg har så husker jeg det meste, og det blir lite arbeid. Bare å legge sammen på kalkulatoren Siden du påpeker at du koser deg med noe usunt hver dag også, kan jeg spørre deg om hvordan en vanlig dag ser ut for deg mtp. kostholdet?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #20 Skrevet 23. februar 2009 Siden du påpeker at du koser deg med noe usunt hver dag også, kan jeg spørre deg om hvordan en vanlig dag ser ut for deg mtp. kostholdet? Det er egentlig fryktelig vanskelig. For det varierer sånn. Men jeg spiser ikke så bra som jeg burde, det vet jeg. For lite proteiner blant annet. Og for lite grønnsaker. Men jeg jobber med saken. Men antar du tenkte mest på goderi-delen uansett. Det kan f.eks være snakk om 100 g sjokolade, 200 g vingummi, 200 g is, 100 g potetgull etc. Gjerne en iskaffe osv i løpet av dagen. Sånn for helsens skyld skal jeg prøve å kutte ned på snopet, men vektmessig har det ikke noe å si (for meg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå