Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg sliter med noen standhaftige, sorte prikker rundt nesen og under underleppen. Ikke noe som synes med mindre jeg stikker fjeset helt bort i speilet, men de er nå der, og jeg vil ha dem BORT! Litt om meg og min hud: Jente på 28 år. Ekstremt sensitiv hud som fort føles stram. Blir ikke brun, og får fort rødflammet hud, men er ikke plaget med urenheter ellers. Reagerer veldig fort på parfyme i produktene. Renser morgen og kveld. På dagtid bruker jeg øye- og ansiktskrem fra Vichy, og om natten bruker jeg en krem fra Garnier. Sistnevnte har gjort at jeg er mye mindre plaget med tørr og stram hud. Eksfolierer og tar maske en gang per uke. Har tidligere prøvd facial lotion fra MD for å ta knekken på de sorte prikkene, men den gjorde ingen forskjell for min del. Er det noen som har forslag til ok renseprodukter som samtidig ikke tar knekken på huden?
lovenemo Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Kommer ikke på noen produkter i farta, men hva om du "damper" ansiktet en gang i blant? Så får du løst opp ordentlig, og så er det bare å klemme i vei. Tar ikke lang tid, og jeg tenker ihvertfall at det er bedre enn å kjøre på med masse forskjellige produkter til huden.
stella K Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Kommer ikke på noen produkter i farta, men hva om du "damper" ansiktet en gang i blant? Så får du løst opp ordentlig, og så er det bare å klemme i vei. Tar ikke lang tid, og jeg tenker ihvertfall at det er bedre enn å kjøre på med masse forskjellige produkter til huden. hvordan damper du egentlig? jeg har en venninne som hadde sånn dampemaskin til ansiktet, men hun husker ikke hvor hun hadde kjøpr den(leeenge siden), og nå finner jeg den ikke på nettet eller noen steder. vet du hvor de eventuelt selges?
Gjest fisk Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 http://www.netonnet.no/index.asp?iid=126925
Bomullstrusa Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 hvordan damper du egentlig? jeg har en venninne som hadde sånn dampemaskin til ansiktet, men hun husker ikke hvor hun hadde kjøpr den(leeenge siden), og nå finner jeg den ikke på nettet eller noen steder. vet du hvor de eventuelt selges? Du kan koke opp vann i en kjele, og lene deg over med en håndduk over hodet. Ikke prøvd det selv, men venninna mi har gjort det. Tenkte å prøve det, da jeg har samme problem som deg
lovenemo Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Har lett etter en sånn "dampeting" (aner ikke hva jeg skal kalle det:p) LENGE, men har ikke funnet, så takk for link!! Jeg har bare kokt opp vann, satt kjelen på kjøkkenbordet og lent meg over med håndduk over hodet. Ser helt idiotisk ut, men det funker! Fikk tipset av hudpleier faktisk. De damper jo som regel i løpet av en behandling for å rense huden ordentlig. Man får virkelig ut alt av gugg og gørr som er i huden på den måten.
Bomullstrusa Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Har lett etter en sånn "dampeting" (aner ikke hva jeg skal kalle det:p) LENGE, men har ikke funnet, så takk for link!! Jeg har bare kokt opp vann, satt kjelen på kjøkkenbordet og lent meg over med håndduk over hodet. Ser helt idiotisk ut, men det funker! Fikk tipset av hudpleier faktisk. De damper jo som regel i løpet av en behandling for å rense huden ordentlig. Man får virkelig ut alt av gugg og gørr som er i huden på den måten. Mulig det er et teit spm, men altså; skynder man seg til speilet og klemmer etter at man har stått over kjelen (hvor lenge?) en tid? Rekker ikke porene å trekke seg sammen innen man får "rigget seg til"? Skal man rense huden før/etter damping?
lovenemo Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Mulig det er et teit spm, men altså; skynder man seg til speilet og klemmer etter at man har stått over kjelen (hvor lenge?) en tid? Rekker ikke porene å trekke seg sammen innen man får "rigget seg til"? Skal man rense huden før/etter damping? Har du et speil du kan flytte på, eller kan du kanskje sette kjelen du bruker på en benk på badet? Hvor lenge du bør dampe vet jeg ikke, spørs hvor lenge du holder ut varmen Men hold ut så lenge du kan, og så ser du hvordan det går å klemme ut etterpå. Det tar litt tid før porene trekker seg sammen, så du rekker nok å klemme ut det verste. Dampen "presser" vel i tillegg ut en del gørr, det føles ihvertfall sånn til meg. Jeg renser etterpå, men om det er riktig eller ikke aner jeg ikke Det bare føles naturlig for meg å gjøre det sånn.. Damp -klem - peeling/scrub - rens - krem - fiiin hud
stella K Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 hvor ofte bør man ta sånn ansiktsdamp...ideelt sett?
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Det første du bør gjøre er å skaffe deg ordentlige hudpleieprodukter. Billigmerker som Garnier, Vichy mm. er fulle av stoffer som ikke er noe bra for huden. Dra på hudanalyse hos hudpleier, og følg tipsene du får der. Når det gjelder renseprodukter er MD helt utmerket, og det er overhodet ikke noe problem at du har sensitiv hud. Imidlertid så avhenger resultatet av at man bruker produktet riktig.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Hvor mange måter kan man egentlig bruke en ansiktsrens på da?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 Beste råd jeg kan gi deg, er laser behandling, har sett på bilder i slike tilfeller på http://www.drammenlaserklinikk.no/ Drude heter dama.. Du kommer ikke til å angre, ta kontakt md henne, dyktig dame!
Gjest Gjest_søta_* Skrevet 8. mars 2009 #13 Skrevet 8. mars 2009 Det første du bør gjøre er å skaffe deg ordentlige hudpleieprodukter. Billigmerker som Garnier, Vichy mm. er fulle av stoffer som ikke er noe bra for huden. Dokumentasjon takk!! Sorry, men dere kjøper en drøm om å bli (unge), vakre og pene. Det er ikke bevist at dyre kremer fungerer bedre enn billige! Du "føler" det: Placebo! Jeg føler meg bare lurt når jeg har kasta bort 100vis av hardt tjente penger på tull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå