Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg harkjøpt meg ny brudekjole, og den henger i skapet! Det jeg lurer på er om man gjør noe med den før bryllupet? Man "stryker" den ikke eller noe sånt?
^^Belle^^ Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har ikke planlagt å gjøre noe med den ihvertfall. Den henger jo bare der, i posen sin, så noe særlig krøllete eller støvete blir den vel ikke? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Så lenge den ikke ser veldig "ny" ut tror jeg ikke du trenger å gjøre noe med den. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men noen kjoler i stivt stoff har jo "bretter" på sidene etter å ha ligget sammenklemt og slikt.
Solstrålejenta Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Jeg tenker å sende min til rens før den store dagen, men det er mest fordi jeg har prøvd kjolen en trillion ganger.... Vil ikke ha noen flekker på den store dagen. Henger den bare i skapet så det jo være greit. Du kan jo eventuelt ta den ut en stund før og sjekke om den er krøllete eller ikke
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Jeg tenker å sende min til rens før den store dagen, men det er mest fordi jeg har prøvd kjolen en trillion ganger.... Vil ikke ha noen flekker på den store dagen. Henger den bare i skapet så det jo være greit. Du kan jo eventuelt ta den ut en stund før og sjekke om den er krøllete eller ikke Tør du det da...? Enn om rensen ødelegger noe på kjolen? Det kan jo skje? Min skal nok bare få henge pent i posen sin og vente tenker jeg
Gjest hopeful Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Tenkte jeg skulle sende min til rens og "stryk" før den store dagen. Den er litt krøllete.. Men tenkte jeg skulle gjøre det i god tid før bryllupet tilfelle det skulle skje noe med den under rens! Det ville jo vært krise. Men enda større krise dersom det hadde skjedd dagen før bryllupet!
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Mange salonger annonserer med damp av kjole når man er hos frisør. Kanskje det er vanlig å dampe ut krøllene?
Solstrålejenta Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Jeg tenker å rense eller dampe eller hva det nå enn er som er vanelig, en god stund før bryllupet. Og så skal jeg finne et sted hvor de er spesialister på slikt. Har hørt at det finnes.
Lilly-L Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Har ikke hørt om stryking av brudekjole før, tror kanskje damping er mest vanlig. Salongen jeg skal ordne meg på skal dampe kjolen min i forkant i alle fall.
illafanten Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Min kjole er inkludert rens og damp før bryllupet. Men jeg skal sy den inn litt, så de anbefalte meg å vente med rens og sånt til etter syingen var ferdig. Aner ikke om dette er vanlig, men min kjole er en 2005 modell, så kan jo hende den har hengt i butikken en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå