Gå til innhold

Valg av forlovelsesring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går rundt med tanker om å fri til verdens søteste jente :romeo:

Selvfølgelig er det litt hodebry med ringen. Jeg vet at hun liker smykker og har lyst til å fri til henne med en fin ring... Hun har allerede to enstens diamantringer med brillianter i (arvegods). Det gjør ting enda vanskeligere.

Vi har egentlig ikke snakket noe særlig om giftermål, men jeg føler meg temmelig sikker på å få ja om jeg skulle "poppe" spørsmålet. Har heller ikke snakket om forlovelses-/frierring, men hun har i andre sammenhenger snakket om at hun kunne tenke seg et diamantsmykke som kanskje ikke er så tradisjonelt som de ringene hun har...

En ring som hun har vist meg i en katalog er denne. Jeg vet hun syns den er fin, men er usikker på hvordan den egner seg som forlovelses-/frierring. Hva syns dere?

Hun har generelt uttrykt at hun liker denne type slip (princess cut) så jeg har kikket litt rundt og også sett på enstens ringer med steiner av denne typen. Vet ikke om det ville være mere "riktig"? Har dette noe å si?

Hadde vært morsomt å høre hva andre jenter tenker om dette :Nikke:

Takknemlig for alle innspill!

Hilsen Gladgutt!

PS: Er student så budsjettet er ikke helt ubegrenset...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig med et (forhåpentligvis) kommende frieri! :rødme:

Jeg har ikke forlovelsesring, kun giftering. Jeg ser ikke helt vitsen med en forlovelsesring egentlig, spesielt dersom du er student og har begrensede midler. Tror du ikke hun hadde blitt like glad for en giftering da?

Jeg syntes det var utrolig koselig at min kjære også kunne gå med ring da vi ble forlovet, noe dere mannfolk gjerne ikke gjør dersom det kun er snakk om forlovelsesring.

Men dersom du gjerne vil kjøpe diamantring til henne, synes jeg den du linket til passer kjempefint. Forhåpentligvis er det ikke ringen hun blir mest begeistra for når du frir. ;)

Skrevet

Jeg synes den ringen du linket til er veldig flott. Har sett den i virkeligheten også og den er enda finere da enn på bilde. Hvis hun har vist deg denne i en katalog og du vet hun liker den synes jeg du bør gå for den. Da blir hun nok superfornøyd :) Artig at det finnes tilhørende smykker og øredobber også, for da har du jo muligheten til å supplere opp senere i livet med noe som passer til...

Uansett hva du velger, så tror jeg iallefall at det er selve frieriet som vil være det hun blir aller mest glad for. Masse lykke til :)

Skrevet

Du lurer på om den ringen kan brukes som forlovelsesring, og det kan den absolutt. Det er slike ringer som brukes som forlovelsesringer i USA. I Norge er det også mer og mer vanlig med slike ringer, selv om det tradisjonelt var slik at man brukte glatte gullringer som også ble brukt som giftering. Hva hun ønsker seg er jo et annet spørsmål, men det kan kanskje virke som at hun har hintet til at det er en slik ring hun kan ønske seg. Det blir visst også mer vanlig at mannen kommer med en frierring (a la den du linket til, men kanskje ikke like dyr) og at man etterpå kjøper matchende forlovelses/gifteringer slik at også gutten går med ring. Kan du ikke alliere deg med en av venninnene hennes og forhøre deg?

Nå synes ikke jeg ringen er viktigst, men alle er jo forskjellige. Uansett ønsker jeg deg lykke til!

Skrevet

Jeg synes ringen du linket til var kjempefin, den kan umulig slå feil hvis hun har utrykket at hun kunne tenkt seg en moderne og enkel ring. Selv kunne jeg tenkt meg noe litt mer "unikt", men meg om det :)

Skrevet

Først og fremst: Tusen takk for veldig raske, gode og hyggelige svar :laugh:

Forhåpentligvis er det ikke ringen hun blir mest begeistra for når du frir. ;)

Uansett hva du velger, så tror jeg iallefall at det er selve frieriet som vil være det hun blir aller mest glad for. Masse lykke til :)

Nå synes ikke jeg ringen er viktigst, men alle er jo forskjellige. Uansett ønsker jeg deg lykke til!

Helt klart enig med dere alle. Viktig at det ikke er ringen som blir det viktigste. Hun er glad i smykker som sagt, men veldig jordnær så jeg er ikke redd for at det skal bli noe problem...

Tror du ikke hun hadde blitt like glad for en giftering da?

Jeg syntes det var utrolig koselig at min kjære også kunne gå med ring da vi ble forlovet, noe dere mannfolk gjerne ikke gjør dersom det kun er snakk om forlovelsesring.

Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg en fremgangsmåte ala den plingo skisserer; en ring til henne, så finne gifteringer sammen, deretter kan jeg gå med den som forlovelsesring til det blir bryllup. Har dere formeninger om dette er greit/fint/dumt?

Og; veldig hyggelig at dere likte ringen jeg linket til. Tror hun blir fornøyd med den så jeg skal nok ta en tur til gullsmeden for å ta den i nærmere ettersyn. Kanskje skulle jeg også forhøre meg med hehhes venninne eller søster. Syns bare det ville være enda morsommere om ingen andre vet det på forhånd, så kan hun og jeg få ha det for oss selv en kveld eller to uten at det tikker inn SMS'er om hvordan det gikk og lignende. Har dere tanker om dette?

Tusen takk for lykkeønskninger!

Hilsen Gladgutt!

Skrevet (endret)
Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg en fremgangsmåte ala den plingo skisserer; en ring til henne, så finne gifteringer sammen, deretter kan jeg gå med den som forlovelsesring til det blir bryllup. Har dere formeninger om dette er greit/fint/dumt?

Og; veldig hyggelig at dere likte ringen jeg linket til. Tror hun blir fornøyd med den så jeg skal nok ta en tur til gullsmeden for å ta den i nærmere ettersyn. Kanskje skulle jeg også forhøre meg med hehhes venninne eller søster. Syns bare det ville være enda morsommere om ingen andre vet det på forhånd, så kan hun og jeg få ha det for oss selv en kveld eller to uten at det tikker inn SMS'er om hvordan det gikk og lignende. Har dere tanker om dette?

Tusen takk for lykkeønskninger!

Hilsen Gladgutt!

Hvordan man gjør det blir opp til hver enkelt. Det er alltid noen som synes fremgangsmåten blir dum fordi den ikke er lik den de selv har valgt. Det viktigste er at dere blir gift. ;) Gjør det på den måten som føles riktig for deg, og som du tror vil være riktig for kjæresten din.

Og du vet jo at hun liker den ringen, så akkurat det kan ikke slå feil.

Du får holde oss oppdaterte ;)

Endret av plingo
Skrevet (endret)

Min kjære fridde til meg med diamantring slik du vurdere å gjøre. Så har vi i ettertid funnet gifteringer sammen som vi skal ta på under ringsermnonien i vielsen. Så frem til den tid så er det bare jeg som går med ring. Jeg synes det var helt topp med denne løsningen, men jeg er også veldig glad i smykker.

Det er mange forskjellige meninger om hva som er best og mest riktig, men jeg tror egentlig at begge deler begynner å bli mer og mer vanelig. Man får bare gjøre det man føler at er rett for en selv :)

Endret av Solstrålejenta
Skrevet

Takk igjen for gode svar!

Det er klart dere har rett i at man skal gjøre det som er riktig for seg og den man skal fri til, men akkurat når det gjelder dette fins det nok mange ekstreme forventninger. Jeg kjenner så klart jenta godt og tror jeg vet hvordan jeg skal gå fram for å fri til henne på en måte hun vil sette pris på og huske for resten av livet. :yvonne:

Når det er sagt må jeg få legge til at frieriet er en situasjon der jeg føler det er et (av og til) voldsomt prestasjonspress på mannen. Det er veldig lett å bli litt usikker. Derfor er det veldig fint å kunne lufte noen tanker for hyggelige, velformulerte og kompetente jenter her :biggrin:

Nok en gang; tusen takk for alle flotte svar :enig:

Hilsen Gladgutt!

Skrevet
Takk igjen for gode svar!

Det er klart dere har rett i at man skal gjøre det som er riktig for seg og den man skal fri til, men akkurat når det gjelder dette fins det nok mange ekstreme forventninger. Jeg kjenner så klart jenta godt og tror jeg vet hvordan jeg skal gå fram for å fri til henne på en måte hun vil sette pris på og huske for resten av livet. :yvonne:

Når det er sagt må jeg få legge til at frieriet er en situasjon der jeg føler det er et (av og til) voldsomt prestasjonspress på mannen. Det er veldig lett å bli litt usikker. Derfor er det veldig fint å kunne lufte noen tanker for hyggelige, velformulerte og kompetente jenter her :biggrin:

Nok en gang; tusen takk for alle flotte svar :enig:

Hilsen Gladgutt!

Er enig med at vi jenter ofte gir dere litt prestasjonsangst angående slike romantiske ting av og til. :fnise: Vi venter selvfølgelig på referat fra deg på hvordan det gikk. :ler:

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...