Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Hei. Er en jente, 23 år. Vil ned noen kg i vekt, og vil prøve ut ketolysekuren. Har bare noen spørsmål ang. det. Vil en slik kur funke på normalvektige personer? Vanligvis spiser jeg lite karbohydrater, spiser mye grønnsaker og trener mye. Er det slik å førstå at man må "stappe" i seg masse fet mat, eller er det nok å spise bare litt, sålenge det inneholder null (meget få) kalorier. Takknemlig for svar.
Chanel.No5 Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Hei. Er en jente, 23 år. Vil ned noen kg i vekt, og vil prøve ut ketolysekuren. Har bare noen spørsmål ang. det. Vil en slik kur funke på normalvektige personer? Vanligvis spiser jeg lite karbohydrater, spiser mye grønnsaker og trener mye. Er det slik å førstå at man må "stappe" i seg masse fet mat, eller er det nok å spise bare litt, sålenge det inneholder null (meget få) kalorier. Takknemlig for svar. Hvorfor ikke bare gjør det som garantert funker? Spise hyppige små måltider, trene regelmessig samt nok med søvn. Tenker dette passer deg bedre siden du skriver at du bare skal ned ett par kilo. Trenger ikke gå på noe slankekur du vel..
Gjest Elfrida Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Vanligvis spiser jeg lite karbohydrater, spiser mye grønnsaker og trener mye.Jeg vil foreslå at du fortsetter med dette. I ketolysekuren er det IKKE meningen at man skal spise spesielt lite, men man skal kutte ut (nesten) alle karbohydrater, og ha en stor andel fett i kosten. Dette skal føre til at kroppen går over til å forbrenne fett. Den fete maten fører til at sultfølelsen ganske fort blir borte. Dette er en ganske drøy endring av kostholdet for noen få kilo, og det er ikke brått sikkert at de kiloene forblir borte når man går tilbake til vanlig sunt kosthold.
Gjest Bolledeig Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Hei. Er en jente, 23 år. Vil ned noen kg i vekt, og vil prøve ut ketolysekuren. Har bare noen spørsmål ang. det. Vil en slik kur funke på normalvektige personer? Vanligvis spiser jeg lite karbohydrater, spiser mye grønnsaker og trener mye. Er det slik å førstå at man må "stappe" i seg masse fet mat, eller er det nok å spise bare litt, sålenge det inneholder null (meget få) kalorier. Takknemlig for svar. Fungerer gjør det jo, men det er en unødvendig ubehagelig måte å gjøre ting på, når man ikke har et større vektproblem eller skal veldig mye ned i fettprosent. Spis som du gjør, og øk treningsmengden en smule, eller fortsett som før men knip (litt) inn på kalorier. Begge deler vil føre til at du går ned så lenge du står bom stille nå. (og forøvrig så er det helt opp til deg hvor mange måltider om dagen du vil spise, det har ikke noe å si fra eller til)
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Ketolysekuren er for folk med mer enn 10 kg overvekt.
nissejenta Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Ketolysekuren er for folk med mer enn 10 kg overvekt. Stemmer! Jeg ville ned noen kilo og gikk på ketolysekuren i to måneder. Immunforsvarer ble helt ødelagt. Den siste måneden var jeg nesten konstant syk. Fikk lungebetennelse for første gang i mitt liv og en kraftig halsbetennelse. Gikk på to antibiotika-kurer... Ja, det KAN ha vært tilfeldig, men jeg følte meg uansett dårlig og uggen mens jeg gikk på kuren. ALDRI MER!!!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Hei. Er en jente, 23 år. Vil ned noen kg i vekt, og vil prøve ut ketolysekuren. Har bare noen spørsmål ang. det. Vil en slik kur funke på normalvektige personer? Vanligvis spiser jeg lite karbohydrater, spiser mye grønnsaker og trener mye. Er det slik å førstå at man må "stappe" i seg masse fet mat, eller er det nok å spise bare litt, sålenge det inneholder null (meget få) kalorier. Takknemlig for svar. Det virker som du har en OK vekt med det kostholdet du har nå, siden du skriver at du bare vil ned noen få Kilo. Hvis jeg var deg, ville jeg fortsatt som nå, med noen få justeringer kanskje? Ketosekuren vil nok kanskje hjelpe deg å gå ned noen kilo, men hvis du har tenkt å gå tilbkae til ditt vanlige kosthold etterpå, ja da går du ganske sikkert opp igjen. Jeg for min del har gått på ketosedisetten lenge nå. Jeg har tatt av 45 kilo. Blodtrykket har gått ned. Tendenser til diabetes 2 er borte. Alle andre prøver hos legen er helt fine. Jeg tror mange misforstår denne dietten litt..... Det er ikke sånn att jeg nesten ikke spiser karbohydrater. Jeg spiser karbo hele tiden, men jeg spiser ikke brød, pasta, ris, poteter, sukker....eller andre matvarer med høyt karboinnhold. Jeg veier maten, og kontrollerer karbointaket. Jeg spiser en del bær, alle mulige slags grønnsaker (lager salater, WOK mm.) Jeg spser også nøtter og frø, gjerne blandet i salat.
Inazone Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Er det slik å førstå at man må "stappe" i seg masse fet mat, eller er det nok å spise bare litt, sålenge det inneholder null (meget få) kalorier. Fet mat inneholder ikke akkurat null eller meget få kalorier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå