Gå til innhold

Molefonken kaffigjest

Gjest Utlogget nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er pill råttent å invitere noen kaffegjester med følge og andre ikke.

Hva koster kaffe og kaker liksom? Stort sett er det vel ikke lokalet det står på?

Men nå mener jo også jeg at man inviterer PAR til bryllup da, uansett om det er på middag eller kafffe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at man bør bli invitert som par. Hvorvidt man er invitert til kaffe eller middag må jo selvfølgelig være opp til den enkelte hvordan de velger å løser det -gudene vet at det er vanskelig å sette opp gjestelister, men min gyldne regel er iallefall at hvis man er i et seriøst forhold så blir man invitert begge to...

Skrevet

Til TS: har du fått snakket med bruden og funnet ut hva som ligger bak?

Skrevet
Jeg synes det er pill råttent å invitere noen kaffegjester med følge og andre ikke.

Hva koster kaffe og kaker liksom? Stort sett er det vel ikke lokalet det står på?

Men nå mener jo også jeg at man inviterer PAR til bryllup da, uansett om det er på middag eller kafffe.

Stort sett ER det lokalet det står på. Med mindre man feirer i friluft på et enormt jorde, må man tenke på plass. Det er grenser for hvor mange folk man klarer å skvise inn i et rom. Det er bare i ordtaket at det er husrom der det er hjerterom. I realiteten består et rom av et visst antall kubikkmeter, som helst ikke skal overstige summen av gjestenes volum.

Jeg synes det er helt ok å invitere venner uten følge. Men man skal være konsekvent. Om man inviterer noen med følge og noen uten, så skal det være fordi begge partene i paret er gode venner, og ville blitt invitert hver for seg om de ikke var et par.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Min beste venninne skal snart gifte seg om 2 måneder og jeg er bedt i kaffi... Jeg må fakstisk innrømme at jeg ble litt paff og såret, da jeg har hjulpet henne mye med bryllupsforberedelsene. Det hadde ikke gjort noe hvis det bare var snakk om en liten middag med de nærmeste, men "middagsgjengen" består av 70 stykker og vi er 30 som skal til kaffi etterpå .

Min stolthet er nok ganske såret for jeg kjenner at det "stikker litt" når folk er sikker på at jeg skal være forloveren hennes, siden jeg har hjulpet henne så mye i det siste. Det er søsteren som skal være forlover.

Ikke nok med at jeg bare skal i kaffi, men min samboer er ikke bedt. Vi skal gifte oss til sommeren og jeg hadde naturligvis håpet at han ble bedt til min venninnes bryllup. Han og jeg flyttet tilbake til hjembygda mi for 2 år siden og det er nettopp denne venninnen og hennes tilkommende vi har vært mest sammen med. Samboeren min er nå ganske såret, og sier at vi skal være ondskapsfulle tilbake, og "bare" invitetere dem på kaffi også.

Selv vet jeg faktisk ikke. Hadde tenkt å be henne være min forlover, men nå er jeg ikke like sikker lenger...

:sjenert:

Bare en tanke men kan det være at din vennine har invitert folk fra forskjellige steder? Venner som kommer langveis fra må selvfølgelig også få middag siden de betaler mye for å komme til bryllupet, og de har kanskje også med seg følge. De som bor i nærheten får heller komme til kaffi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...