Gå til innhold

Henvisning til GU -

Anbefalte innlegg

Gjest tyttebær
Skrevet

Kanskje tåpelig spørsmål dette, men begynner å lure litt no.

Var til legen for ei stund sida og tok blodprøver i forbindelse med å ha vore prøvar lenge, utan resultat.

Fekk svar på blodprøvene for 2 veker sidan, hadde liten produksjon av kvinnlege hormonproteiner og legen rekna med det var PCOS.

For å vera sikker heviste ho meg til GU (innv. UL ++). Gynekologen hadde ca 3 veker ventetid, sa ho.

Spørsmålet blir: eg får innkalling til GU frå Gynekologen sant? Det er ikkje eg som skal ta kontakt når eg blir henvist?

Har gått 2 veker no, og med ca 3 vekers ventetid burde eg jo ha fått innkalling snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bruker å gå automatik i det med å få time når man har blitt henvist til gynekolog. Det skal ikke være nødvendig for deg å ta kontakt.

Men det kan jo hende at hun har litt lengre ventetid enn akkurat 3 uker, og at du derfor ikke har hørt noe enda.

Hvis du lurer, så kan du jo selv bare ta kontakt med legekontoret til den gynekologen du har blitt henvist til så får du svar.

Skrevet

Jeg ble også henvist til gynekolog for innv.ul. før jul. Jeg fikk navnet på legen og ringte selv å fikk time. Måtte vente i 6 uker for å komme inn.

Det er ikke sikkert legen din har full kontroll med hvor lang ventetid det er til de forskjellige gynekologene, så jeg anbefaler deg å ringe legekontoret for å finne ut hvilken gynekolog du er henvist til og ringe dit selv for å høre om hvordan det ligger an med timen din. Bedre enn å sitte å lure på om de har glemt deg eller noe!

:)

Lykke til!

Gjest tyttebær
Skrevet

Takk for svar!

Trengte faktisk ikkje gjera noko i det heile! Kom innkalling i posten i dag!

Kanskje det var på grunn av at eg skreiv på KG?! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...