Gjest Kinga Skrevet 3. juli 2003 #1 Del Skrevet 3. juli 2003 Har du en vidunderkur mot stress? Jeg klikker snart, he he. Men seriøst: Dine beste tips mot stress, kan jeg få dem? Takknemlig hilsen fra Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 3. juli 2003 #2 Del Skrevet 3. juli 2003 Kommer litt an på. Er det jobb-stress eller tanke-stress? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 3. juli 2003 #3 Del Skrevet 3. juli 2003 - Fysisk aktivitet så du blir skikkkelig sliten - Ut og se på noe vakkert i naturen og (prøve å) koble ut alle andre ting - Godt langt varmt bad, gjerne med etterfølgende massasje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 3. juli 2003 #4 Del Skrevet 3. juli 2003 1. Eliminerer stressituasjoner mest mulig. 2. Mange baller i lufta på én gang: Deler "ballene" opp i bolker og gjør ting unna så fort som mulig. 3. Delegerer. 4. Tanker om reelle, imaginære og potensielle problemer: Siler ut de problemene som a) ikke kan løses og B) de som kan løses. Driter i a, står på i forhold til b. Bruker punkt 1 & 2. 5. Jeg er i stand til å si nei uten spor av dårlig samvittighet. Et godt råd: Slutt å tenk på alt du skal gjøre. Gjør det. Med én gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 3. juli 2003 #5 Del Skrevet 3. juli 2003 - skrive "to-do"-lister! - ta en lang, varm dusj m/hårvask (da slapper man godt av) - drikke en kopp mynte-te Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 3. juli 2003 #6 Del Skrevet 3. juli 2003 Egenpleie... for meg hjelper det alltid å dulle litt med meg selv, laaang dusj, peeling, hårkur og ansiktsmaske. Og alt som får meg til å glemme det som gjør meg stresset, f.ex trening, sex, shopping etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 3. juli 2003 #7 Del Skrevet 3. juli 2003 Skriv lister over ting som må gjøres, og stryk ut etterhvert som du får gjort tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. juli 2003 #8 Del Skrevet 3. juli 2003 Skaffe deg noen planter du kan stelle! Helt sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 3. juli 2003 #9 Del Skrevet 3. juli 2003 Nja. Det er ingenting som slår tre, fire halvlitere... Men da er det kanskje best å ha fått unna litt på forhånd. Lag lister - da slipper du å tenke på alt du må gjøre. Gjerne en liste der du planlegger de neste dagene. Les en bok. Legg deg par timer før om kvelden, og ta deg tid til å dukke ned i boka. Ta deg tid til å slappe av - og ikke ha dårlig samvittighet. Enten gjør du det du skal, eller så slapper du av. Hvis du sluntrer unna, men likevel går og tenker på det - er det like godt å få det unnagjort med en gang. Gå en tur - å gå løsner tankene. Legg deg en halv time - og unngå å tenke på alt du må gjøre, problemer osv. - sett klokka på ringing. Du trenger ikke sove - bare ligge og drive litt tankeflukt. Sunn mat. Et bad, eller en kald dusj (kommer jo an på...) Men er du så stressa at du ikke kan nesten snu deg, ville jeg avsluttet dagen med noen halvlitere - i dag eller i morgen etc. - ikke hver kveld, altså, men bare for å få en liten miniferie... Tilskudd av b-vitaminer og magnesium virker avslappende (banan inneholder dette). Samme med solhatt. Tran eller fisk. Havregrøt. Camillete. Og husk å puste. Legg deg gjerne ned eller sitt, og dra pusten dypt tjue ganger mens du forestiller deg at du puster inn hvitt energi- og livgivende lys fra verdensrommet som fyller deg... Det kan du gjøre flere ganger per dag. Tar ikke lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 3. juli 2003 #10 Del Skrevet 3. juli 2003 Anbefaler ei skikkelig tøff treningsøkt- med en påfølgende god dusj etterpå! Da løser du opp stiv muskulatur. kanskje en svømmetur gjør susen? Med god badstu etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. juli 2003 #11 Del Skrevet 3. juli 2003 Lage lister er bra! For meg er det slik at tanken på det som skal gjøres er mer stressende enn det å faktisk gjøre det. Når jeg har mye å gjøre, f.eks på jobb, er det mange "må huske, må rekke, må klare, må absolutt få gjort" tanker i hodet mitt. Da hjelper det med lister, får tingene i system da, ut av hodet ned på papiret. Og så er det deilig å se at listen minker etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. juli 2003 #12 Del Skrevet 4. juli 2003 Langt varmt karbad med Cosmo, eller et annet dameblad på badekarskanten, dempede taklys og aromatisk olje i vannet... Det tar vekk stress som ingenting annet *sukker...* Ellers: Gå unna - mentalt og fysisk. Rygg tilbake og få overblikk, finn ut hva du må gjøre og hva du kan få lagtover på andre, drit i alt du ikke får til og si nei til ting du strengt tatt ikke klarer eller orker. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 4. juli 2003 #13 Del Skrevet 4. juli 2003 Massasje! Hos meg fester det seg fort i rygg og nakke, og da er det kjekt å ha en snill mann eller venninne i nærheten. Eller kanskje spandere noen kroner på proff massasje? Ellers slutter jeg opp om lister, gjerne delt i to: Må og kan vente. Å gå en lang tur hjelper meg, men det beste er jo å gjøre alt som henger over deg... Sett gjerne en belønning til deg selv når du er over kneika! Håper du får roet deg ned, Vibeke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 4. juli 2003 #14 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg har en liten huske-bok ved sengen. Man kommer jo alltid på noe man må få gjort akkurat når man ligger og skal sove. I stedet for å tenke på det hele natten, skriver jeg det i boken, så vet jeg at jeg husker det dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 4. juli 2003 #15 Del Skrevet 4. juli 2003 Tja..jeg er veldig flink til å fortrenge ekle ting, men i lengden er det jo litt dumt. De forsvinner jo ikke akkurat. Fisketurer liker jeg. Det kobler jeg ut alt. Da blir det største problemet hvorfor den teite fisken ikke vil bite på min krok! Turer ut i naturen er i det hele tatt fin avkobling. Eller hva som helst som tar tankene dine bort fra det som gjør deg stresset. Lese en god bok f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 5. juli 2003 #16 Del Skrevet 5. juli 2003 Dere er så gode å ha Takk for mange påminnelser om god organisering av hverdagen, og tips til "flukt". Vibeke (jobber jobber jobber - men nå er det helg!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 6. juli 2003 #17 Del Skrevet 6. juli 2003 Her kan du bestille et prgram for å kvitte deg med stress(gratis): http://trim.no/programmer/ Tror jeg skal prøve det selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå