Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

... om det er lettere å bli gravid dersom man har ofte sex?

Samboeren min og jeg har sex hver dag, og jeg har nettopp sluttet på pillene. Har gått på p-piller i ca 8 år. Er det større sjanse for å bli gravid dersom man har ofte sex, eller er virkningene etter pillene fremdeles i kroppen slik at det kan ta tid uavhengig av hyppig sex?

Jeg aner ikke når jeg har EL heller...

Kanskje litt rotete skrevet, håper dere forstår dette.

Camilla

Videoannonse
Annonse
Gjest *nurket*
Skrevet

Jeg gikk på p-piller i 9 år før jeg sluttet. Fikk normal syklus med en gang for neste mens kom aldri :D Jeg har alltid hatt 28-29 dagers syklus, og har da EL 14-15 dagen.

Vi hadde sex ca annenhver helg når vi ble gravide første og andre gang. Pappan jobber i England og er hjemme annenhver helg. Og vi holdt sjelden på som kaniner i helgen. Flaks at besøket falt på tidspunktet rundt EL.

Hvor raskt man får normal syklus og blir gravid etter pille slutt varierer veldig fra person til person. Så jeg har ikke noe annet råd enn å prøve. Men mer sex vil ikke nødvendigvis si raskere gravid. :wink:

Lykke til :P

Skrevet

Det er vel sånn cirka annenhver dag som er det optimale sånn at sædcellene får "styrket " seg nok :)

Men individuelt er det jo fra par til par.

Skrevet

Jeg leste en artikkel her om dagen.

Den argumenterte MOT den annenhverdag regelen og MOT det at menn som skal levere inn sæd til ivf/icsi skal være avholdende opp til en uke før.

Den sa at nyere forskning viste (var en god del par som var testet, uten at jeg husker tallet) at hyppigere sædavgang, desto bedre svømmere.

De lærde strides, gitt.

Men jeg syns det høres logisk ut. Sædcellene lages, blir klare og hva skjer, nada. De blit trøttere og sløvere.

MEn, om man har seg en avgang om dagen; de lages, de er klar til jobben og vooosj; ut med dem, svøm for livet!

En annen artikkel jeg leste; de som har gått på pillene over en del år, har visst større sjanse for å bli gravid enn de som har gått på pillen få år. Jeg husker dessverre ikke mer av hva den artikkelen sa.

Så, gjest; sånn ca 2 uker før du venter mensen, pluss- minus 3-4 dager, kan dere bare holde på som kaniner.

Men om dere gjør det hver dag anyway, så trenger du jo ikke tenke på det.

Skrevet

Debugmode du liksom. Det kom jo to ganger. ;)

Skrevet

Har lest at det skal være lettere å bli gravid om du har hatt mye sex med mannen, uten kondom. Har med at kvinnekroppen visstenok i førsteomgang vil prøve å frastøte disse "inntrengerene". Men etter hvert blir kroppen vant til dem og slipper dem til... Vet ikke helt om jeg tror på dette da... Men da er det kanskje positivt at dere har sex ofte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...