Gå til innhold

Redd for å bli forlatt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Misa_*
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 19 med mange problemer og bekymringer her i livet. Det meste sitter selvfølgelig der oppe (altså hodet). Jeg føler at jeg ikke kommer til å greie å oppnå noe her i livet (ende på sosialkontoret osv) og har generelt veldig negative tanker om meg selv.

Men nok om det. Jeg har verdens beste kjæreste som jeg ikke vil miste. Ikke misforstå meg, jeg er ikke sjalu av meg, men hva om han finner ei som er bedre enn meg? Ei som ikke sliter med like mye som meg, ei som er stabil og har en flott fremtid i vente. Og ikke minst ei som ser bedre ut og har bedre personlighet enn meg. Eller hva hvis han vil ha eksen tilbake? Han har vært utro en gang før med ene eksen mot daværende kjæreste (noe som sjokkerte meg vilt).

Heldigvis føler jeg at han ikke er det mennesket nå. Som kunne vært utro og behandlet meg dårlig. MEN bekymringene er der. At han vil finne noen som er bedre enn meg, at han går lei, at han gir opp osv. Han spør ofte hva det er jeg tenker på, og jeg prøver å fortelle om følelsene mine så ofte jeg kan, men jeg føler at en gang må det si stopp. Hvordan kan jeg kvitte meg med disse følelsene? Hvordan kan jeg få litt ro i sjelen?

Mye av forklaringen på dette tror jeg er barndommen min. Med en alkoholiker til far som har sviktet meg hele livet.

Jeg var deprimert og god stund, men når han flyttet inn forsvant akkurat de følelsene. Har mine utbrudd, men depresjonen er borte (borderline?). Når han drar bort så kommer den samme velkjente depresjonen tilbake.

Dette er et menneske jeg virkelig elsker av hele mitt hjerte og vil satse på. Jeg VIL at dette skal vare, jeg VIL ha fred og ro i sjelen. Så, har dere noen tips og råd til meg? Noe jeg kan gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva slags tips jeg skal gi deg. For jeg har det ganske likt selv.

Jeg tror vi alle er redde for fremtiden av og til, men du må nokk bare prøve å se på fremtiden posetivt. Alt kan skje, både posetive ting og negative ting.

Som du sier så er du redd han vil finne en bedre, finere osv... Men det tviler jeg på :) Han har vel valgt deg?

Vis han at han har valgt rett jente, vis den blide og glade jenta du er, så går han nokk aldri lei :)

Lykke til!

Skrevet

Du burde rett og slett ikke tenke så mye på fremtiden i det hele tatt. Fremtid og fortid er fy fy. Det du trenger å bry deg om er NÅ. Akkurat her og nå! Det som har skjedd, det har skjedd - og kan ikke endres. Det som kan skje, kan også ikke skje, og er unødvendig og bruke energien på. Det som skjer - det skjer NÅ, ikke la det gå fra deg. Gjør alt du kan for å leve her og nå, med din kjære. Sett pris på hvordan han er NÅ.

Det er nå eller aldri, for dagen i dag får du aldri igjen. Nyt den i stedet for å ødelegge den med negative tanker! Ikke la tanketrollet vinne over deg, DU er sterkere enn det lille monsteret :)

Gjest Gjest_Siv_*
Skrevet

Morgendagen kjenner ingen, heldigvis.

Kanskje dere skal være sammen resten av livet. Kanskje du finner ut at han er en tosk og vil dra.

Ingen kan vite slike ting. Det virker som om du er oppriktig glad i ham og at han gjør deg rolig, frisk og glad. Husk å vise han at det er fordi han er der.

Men ikke klyng deg til han når han må dra bort eller nekt han å dra, slik at han føler seg kvelt. Selv om du synes at det er fælt når han drar vil du oppdage at han kommer tilbake! Hver gang! og da vil nok depresjonen (over at han drar?) bli mindre med tiden.

Ikke gjør han ansvarlig for sykdommen din, med det mener jeg om du er frisk eller føler deg dårlig skal ikke være hans ansvar og på grunn av han.

Husk: du er heldig! Veldig heldig som har funnet ham! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...