Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser gjennom en venninnes gruppeoppgave og skal gi tilbakemeldinger. De er ikke vant med å skrive på akademisk fom. Blir veldig usikker på disposisjonen deres.

Hvor ville dere plassert begrepsavklaringer? I teoridelen eller innledningen? De har den i innledningen, mens jeg føler den passer bedre i teoridelen..

Oppgaven tar utgangspunkt i et case. Hvor ville dere plasser presentasjonen av caset? De har den først i drøftingsdelen, Noe jeg mener er alt for sent. Jeg ville kansje hatt et eget kapittel til dette, men den er ganske kort. Kansje 1/2 side. Underkapittel i innledningen kansje?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt hatt med en veldig kort presentasjon av caset for å angi problemstillingen i oppgaven.

Er enig med deg at jeg ville tatt begrepsforklaringer teoridelen, kanskje begynt med dette?

Hva slags fag er det snakk om?

Skrevet
Jeg ville absolutt hatt med en veldig kort presentasjon av caset for å angi problemstillingen i oppgaven.

I innledningen altså! Begynner å bli litt sent for meg :sove:

Skrevet

Er enig med deg at jeg ville tatt begrepsforklaringer teoridelen, kanskje begynt med dette?

Hva slags fag er det snakk om?

Oppgaven er et tverrfaglig samarbeid mellom sosionomer, hjelepleiere og sykepleiere. Litt usikker på hva selve faget heter.

Takk for svar. Er enig med deg.

Skrevet

Enig angående å skrive om caset i innledningen. Trenger ikke gå dypt, men det bør absolutt nevnes.

Angående begrepsavklaringer så spørs det litt. Om det bare er noen korte definisjoner, så tar jeg det gjerne i innledningen. Om det er snakk om en litt lengre utredning om hvorfor jeg bruker akkurat det begrepet på akkurat den måten, så passer det seg ofte bedre i teoridelen.

Skrevet
Enig angående å skrive om caset i innledningen. Trenger ikke gå dypt, men det bør absolutt nevnes.

Angående begrepsavklaringer så spørs det litt. Om det bare er noen korte definisjoner, så tar jeg det gjerne i innledningen. Om det er snakk om en litt lengre utredning om hvorfor jeg bruker akkurat det begrepet på akkurat den måten, så passer det seg ofte bedre i teoridelen.

Det var omtrent det jeg skulle skrive som svar, så signerer denne! Korte begrepsavklaringer kan gjerne virke litt forstyrrende i selve teksten, mens lamge forklaringer blir litt for plasskrevende i innledningen. Men det kommer jo selvfølgelig også an på teksten generelt. :)

Caset burde definitivt nevnes i innledningen. Litt etter hvor lang forklaring av det er, burde det nok hatt et eget kapittel, ja.

Skrevet

Takk, dere bekrefter mine synspunkter.

Begrepsavklaringene er ganske lange, så jeg endte opp med å anbefale den i teoridelen. Og et eget kapittel til casepresentasjon.

Huff, forøvrig et ganske håpløst tilfelle på dårlig samarbeid når man skriver oppgave. Drøftingen er fæl. Venninnen min er ganske fortvilet...

Skrevet

Et siste spørsmål. Bør man ha eget konlusjonskapittel, eller kan det flettes inn i drøftingen? Drøftingen er en salig blanding av drøfting, synsing og konkludering.. Ikke spesielt grasiøst utført heller...

Skrevet
Et siste spørsmål. Bør man ha eget konlusjonskapittel, eller kan det flettes inn i drøftingen? Drøftingen er en salig blanding av drøfting, synsing og konkludering.. Ikke spesielt grasiøst utført heller...

Jeg er vant med at konklusjonen skal komme som eget kapittel, ofte i form av en oppsummering av de viktigste konklusjonene (eventuelt noen nye, overordnede konklusjoner). Men skal visstnok ikke presentere nytt stoff i denne delen heller.

Akkurat hvorfor dette er slik aner jeg jammen ikke, men det har kanskje å gjøre med at innledning + konklusjon skal kunne gi et godt bilde av hele oppgaven? :klø:

Dumt med slike dårlige samarbeidsoppgaver, har opplevd det selv. Jo flere kokker, jo mere søl tenker nå jeg. Får håpe de finner ut av det etterhvert, kanskje tilbakemelding kan funke som et tupp i baken?

Skrevet

Hehe uff.. jeg har aldri vært særlig glad i samarbeidsoppgaver, det har en tendens til å bli rotete uansett!

På mitt fagområde er det vel egentlig litt mer synsing enn bastante konklusjoner, så jeg fletter gjerne "konklusjonene" inn i drøftingen. Og har et avsluttende kapittel som er mer oppsummerende enn konkluderende.

Men igjen så spørs det jo på oppgaven. Et vanlig oppsett er jo data - analyse - konklusjoner i tre avgrensede (del)kapitler, men det er jo ikke alt som passer inn i den malen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...