mariab Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 For en uke siden kom naboen og fortalte at hun skulle flytte snart, og ville gjerne invitere oss på litt mat som en liten avskjedsfest. Jeg stusset litt, siden vi har hatt en del uoverensstemmelser og hun har laget en del bråk i huset. Denne naboen er alkoholiker, og har som sagt lagd en del bråk i huset, men virker ellers som en grei dame. Men vet jo ikke helt hvor mye jeg stoler på det hun sa, siden hun er full ganske mye av tiden. Men jeg sa ok, det vil vi gjerne, og vi avtalte om en uke (altså i dag). Kjæresten min var nede og banket på døren for et par dager siden for å avtale nærmere, men da var hun ikke hjemme. (Vi har ikke vært hjemme resten av helgen) Dagen i dag kom, og vi hørte ikke noe mer. Vi vurderte å gå ned og spørre om det ble noe til, men følte det ble litt teit og. Blant annet fordi jeg ikke vet om hun var full når hun inviterte oss ned, og at det da ble litt pinlig å skulle "minne" henne på det, og blant annet fordi hun er ganske spesiell og vi følte oss litt utilpass. Vi vet jo at hun er hjemme i kveld (hører henne), og hun vet garantert at vi er her og. Men hun har ikke kommet opp. Altså: bure vi/jeg ha dårlig samvittighet for dette? Burde vi ha gått ned og spurt om det ble no av? Eller er det hennes ansvar? Følte meg litt teit i kveld når vi sitter her og hører henne nede, når vi liksom hadde avtalt å være sammen i kveld...
Lady La-Laa Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Jeg hadde nok følt det samme som deg. Hadde fått veldig dårlig samvittighet dersom det viste seg at hun hadde stelt istand noe, gledet seg og ventet besøk av meg, også dukker vi ikke opp.. Så jeg hadde gått og banket på jeg, og hatt en nødløsning i bakhånd (ala låne litt sukker) dersom det skulle vise seg at hun blir overrasket og ikke helt skjønner hvorfor du kommer... Om ikke så får du trøste deg med at det kan hende hun var full da hun inviterte og derfor ikke ventet dere idag, eller at hun var edru da hun inviterte, men er full nå og ikke husker at hun har gitt ut innbydelse....
Gjest Gjest_Tilla_* Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Sånn jeg tolker det så har hun faktisk invitert dere til en bestemt dag og ev. et kllokkeslett. Da hadde jeg bare troppet opp og tatt det derfra. Ikke behandl henne anderledes enn andre. Ergo så synes jeg dere skal ha dårlig samvittigeht. En avtale er en avtale. Uansett.
mariab Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2009 Ja.. Huff. Har dårlig samvittighet ja. Får prøve å snakke med henne i dag jeg, og forklare at siden vi ikke hørte noe mer regnet vi med at det ikke ble noe av. Gjest: Tingen er at vi ikke hadde avtalt noe klokkeslett eller noe, det var bare "i dag", men vi hørte at hun styrte på nede og hun hørte oss og vi ventet på at hun skulle komme og avtale nærmere liksom. Er heller ikke bare det at hun er alkoholiker, det glemte jeg å si. Hun er også mye syk (noe lungegreier), og vi hørte henne hoste ekstremt og da syns vi det ble enda dummere og troppe opp og skulle i besøk liksom.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Rimelig trist om hun faktisk styra og ordnet med mat sånn at dere kunne hygge dere, også dukket dere ikke opp. Dessuten, det er jo ikke uvanlig at man spør selv når man lurer på tidspunkt. Dere kunne helt klart gått og spurt henne dere, siden dere tross alt er oppegående, ikke-alkoholiserte mennesker. Ja, du har all grunn til å ha dårlig samvittighet.
Gjest Jente38 Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Nei, dere skal ikke ha dårlig samvittighet. Alkoholikere husker sjeldent at de engang har invitert folk på X eller Y. Et godt eksempel: min venninne er alkoholiker og er full mesteparten av tiden. Hun er veldig på hugget til å invitere meg/sine venner med på ting middag hos henne/kinoturer/shoppingturer gjerne på en bestemt dato. Men hun husker aldri -faktisk ikke en eneste gang- at hun har gitt invitasjoner. Så som nevnt, i et tidligere tråd i dette forumet, ting som er sagt i fylla, tar man ikke bokstavelig. Jeg har flere familie medlemmer som er alkoholikere. Fellesnevner for dem er også at de i hytt og i pine inviterer til diverse, men husker faktisk ikke at de har gjort det, når den betstemte datoen kommer. Så kan dere synse og mene det dere vil. Men faktumet er at alkoholikere sjeldent husker at de har lovet noe som helst.
mariab Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2009 Så du syns ikke jeg skal spørre henne om det i dag heller? Dette gnager på meg.. På den annen side tenker jeg at det er forferdelig trist hvis hun har styrt på og lagd til for oss også møter vi ikke opp, men på den annen side tenker jeg at da hadde det vært naturlig at hun kom innom når hun hørte vi var hjemme, og at det kanskje bare gjør vondt verre om vi kommer og hun ikke husker det..
Gjest Jente38 Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Så du syns ikke jeg skal spørre henne om det i dag heller? Dette gnager på meg.. På den annen side tenker jeg at det er forferdelig trist hvis hun har styrt på og lagd til for oss også møter vi ikke opp, men på den annen side tenker jeg at da hadde det vært naturlig at hun kom innom når hun hørte vi var hjemme, og at det kanskje bare gjør vondt verre om vi kommer og hun ikke husker det.. Hei igjen. Jeg forstår at dette gnager på deg! Så for å tilfredsstille din "samvittighet", så ring på hos henne og inviter deg selv inn på en kjapp kaffekopp. Med bakgrunn av min personlige erfaring med alkoholikere og løfter, så vedder jeg all mitt jordisk gods på at hun ikke engang husker hun har invitert dere. (Og mot formodning at hun faktisk husket det - så spiser jeg hatten min...) Jeg det er bortkastet energi å la deg selv blir oppspist av samvittigheten.
mariab Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. februar 2009 Hei igjen. Jeg forstår at dette gnager på deg! Så for å tilfredsstille din "samvittighet", så ring på hos henne og inviter deg selv inn på en kjapp kaffekopp. Med bakgrunn av min personlige erfaring med alkoholikere og løfter, så vedder jeg all mitt jordisk gods på at hun ikke engang husker hun har invitert dere. (Og mot formodning at hun faktisk husket det - så spiser jeg hatten min...) Jeg det er bortkastet energi å la deg selv blir oppspist av samvittigheten. Tusen takk til deg! Ordene dine hjalp litt merker jeg. Tror jeg skal banke på og si hei når jeg kommer hjem i ettermiddag..
mariab Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2009 Jeg nevnte det for henne, og hun hadde som du sa glemt det/"var det ikke neste helg da?". Så da var det i orden da
Gjest Wind Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Jeg nevnte det for henne, og hun hadde som du sa glemt det/"var det ikke neste helg da?". Så da var det i orden da Avtalte dere et bestemt klokkeslett, da, slik at det samme ikke skjer igjen? Det hadde jo vært litt ironisk.
mariab Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 26. februar 2009 Hehe, nei men poenget er at vi ikke er hjemme denne helgen Derfor vi hadde avtalt å ta det forrige helg.. Var bare det hun hadde glemt. Og hun flytter på mandag..
Gjest Wind Skrevet 26. februar 2009 #13 Skrevet 26. februar 2009 (endret) Hehe, nei men poenget er at vi ikke er hjemme denne helgen Derfor vi hadde avtalt å ta det forrige helg.. Var bare det hun hadde glemt. Og hun flytter på mandag.. Oki! Så bare for meg at det samme skjedde igjen, liksom. Endret 26. februar 2009 av Wind
mariab Skrevet 26. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 26. februar 2009 Oki! Så bare for meg at det samme skjedde igjen, liksom. Haha ja det hadde tatt seg ut Så kunne dere fått en ny tråd her hver gang det skjedde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå