Gå til innhold

Bakgrunnsmusikk under middagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Bør man ha bakgrunnsmusikk under middagen eller ikke? Vi skal ikke ha levende musikk. Lurer derfor på hvordan det blir med fordeling av lyden i rommet når man har cd-spiller. Er man eventuelt avhengig av stort anlegg med mange høgtalere? Er det noen som har brukt vanlig minianlegg? Hovedspørsmålet er vel uansett om vi bør ha musikk eller ikke. Er det noen som vet om noen fin bakgrunnsmusikk i såfall?

Klemmer fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ikke ha bakgrunnsmusikk under middagen.

Resten av det du spør om har jeg ikke peiling på.

Skrevet

Personlig ville jeg ikke hatt sånn bakgrunnsmusikk under middagen og vi hadde det heller ikke i vårt bryllup. Jeg synes bakgrunnsmusikk kan være utrolig slitsomt og særlig om det også blir en del prating og støy fra middagsbordet.

Skrevet

Jeg ville heller ikke hatt bakgrunnsmusikk av samme grunn som de over nevner, men hvis dere velger å ha det, må dere ha ordentlig anlegg, med en høytaler på hver side av rommet (minst). Et minianlegg gjør ikke jobben.

Skrevet

Satser på at gjestene prater så mye at det blir nok støy (positiv støy).

Skrevet

jeg har servert i flere bryllup på Blaafarveværket og der har jeg servert i begge deler. Må si jeg synes det er litt fint jeg da, med bakgrunnsmusikk av piano. Ihvertfall oppe der, blir sånn helt spesiell stemning

Gjest Pudding
Skrevet

Vi kommer ikke til å ha musikk under middagen.

Tror det blir for mye styr hvis man må gå og slå av og på anlegget hele tiden under middagen når folk skal holde taler og synge osv. Det gjelder selvføgelig ikke en pianist. Han kan jo "slå av" seg selv, men det kan vi dessverre ikke ha, da det ikke er noe piano der vi skal feire...

Bestemødrene våre med høreapparater ville vel heller ikke vært så begeistret om vi hadde musikk. De forstår så dårlig hva de andre ved bordet sier uansett, og med enda mer støy i bakgrunnen, tror jeg de ville blitt helt fortvilet...

Skrevet

Vi har live musikk og de skal spille når gjestene ankommer og litt under middagen, tror det blir flott.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for svar!

Ut fra det dere sier ser det ikke ut til at det blir bakgrunnsmusikk hos oss heller. Det er noe med det å høre hva andre gjør, så ikke gjestene f.eks forventer at det skal være musikk, og det ikke er. Jeg regner med at folk kommer til å begynne å snakke sammen forholdsvis tidlig, da folk som kjenner hverandre sitter sammen. Jeg skjønner derimot de som har piano eller levende musikk, det var det også i det bryllupet jeg var i som forlover (det eneste jeg har vært i). Da blir det liksom at man lurer på om alle har musikk under middagen, så det var så greit å se at det er mange som ikke har det. Takk igjen!

Gjest Hører dårlig
Skrevet

Som hørselshemmet vil jeg si: Ikke bakgrunnsmusikk! Det er forferdelig slitsomt for oss med hørselsproblemer, jeg hadde blitt nødt til å forlate lokalet tidlig i middagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...