Gjest Sandra_* Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Hvor lang tid tok det fra det ble slutt med eksen til du flyttet for deg selv og startet ditt eget liv? Tenker da hvis dere har leilighet/hus sammen. Vi får ikke solgt leiligheten vår og bor sammen så føler ikke jeg kommer noen veg før det er solgt. Noen som har vært i samme situasjon? Trenger litt oppmuntring for dette er litt vanskelig. Har ikke råd til å kjøpe noe nytt før vi har solgt leiligheten
Crow Jane Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Har dere begge planer om å kjøpe med en gang? Ellers kan jo den som skal leie uansett flytte ut så fort som mulig. Så lenge dere er enig om at salget går som planlagt uansett. Kan den ene kjøpe ut den andre?
lur Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Hvor lang tid tok det fra det ble slutt med eksen til du flyttet for deg selv og startet ditt eget liv? Tenker da hvis dere har leilighet/hus sammen. Vi får ikke solgt leiligheten vår og bor sammen så føler ikke jeg kommer noen veg før det er solgt. Noen som har vært i samme situasjon? Trenger litt oppmuntring for dette er litt vanskelig. Har ikke råd til å kjøpe noe nytt før vi har solgt leiligheten Hørtes ikke no alright ut.... dra hjem til folka og sov der.... eller hos venner.... håper det går raskt med salget...
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Har dere begge planer om å kjøpe med en gang? Ellers kan jo den som skal leie uansett flytte ut så fort som mulig. Så lenge dere er enig om at salget går som planlagt uansett. Kan den ene kjøpe ut den andre? Ingen av oss har råd til å sitte med huset. Jeg tror jeg skal leie før jeg kjøper noe. Litt usikre tider så greit å ikke sitte med for mye gjeld. Jeg har ikke råd til å leie og betale lånet på huset... Men tærer å bo sammen altså
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Hørtes ikke no alright ut.... dra hjem til folka og sov der.... eller hos venner.... håper det går raskt med salget... Foreldrene mine bor tre timer unna så litt langt å pendle. De fleste venner er vel etablerte og føler ikke jeg kan flytte inn uten å betale for meg. Har bare råd til å betale lånet på huset. Liker ikke å bo gratis hos andre så blir liksom sånn at vi bor på hvert vårt rom. Heldigvis to soverom i leiligheten. Men er jo så rart....
Crow Jane Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Er exen din enig med deg i at dere skal selge så fort som mulig eller er han med på å trenere prosessen? Bare tenker det at mental helse er viktigere enn kroner og øre, så kanskje dere bør gå litt ned på prisantydningen for å få solgt fort? Men da bør dere jo være enige... Hvor langt har dere kommet med nedbetalingen? Er det slik at dere kan gå litt ned i pris eller vil det si at dere selger med tap?
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Er exen din enig med deg i at dere skal selge så fort som mulig eller er han med på å trenere prosessen? Bare tenker det at mental helse er viktigere enn kroner og øre, så kanskje dere bør gå litt ned på prisantydningen for å få solgt fort? Men da bør dere jo være enige... Hvor langt har dere kommet med nedbetalingen? Er det slik at dere kan gå litt ned i pris eller vil det si at dere selger med tap? Du har nok rett i at han trenerer prosessen litt for ikke så veldig samarbeidsvillig. Foreslått at vi kun betaler renter til vi får solgt så jeg kan flytte, men vil ikke det. Setter seg da på bakbena så jeg har latt diskusjonen ligge. Ja vi tjener godt på huset, men det vil han ikke..... Orker ikke bli uvenner, men ser jo at jeg kanskje er litt for snill her...
Crow Jane Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Du har nok rett i at han trenerer prosessen litt for ikke så veldig samarbeidsvillig. Foreslått at vi kun betaler renter til vi får solgt så jeg kan flytte, men vil ikke det. Setter seg da på bakbena så jeg har latt diskusjonen ligge. Ja vi tjener godt på huset, men det vil han ikke..... Orker ikke bli uvenner, men ser jo at jeg kanskje er litt for snill her... Hmm....hvem dumpet hvem egentlig? Holder han igjen fordi han ikke vil innse realitetene eller hva? Har du et godt forhold til kundebehandleren i banken? For da kan du jo lufte problemene der og kanskje finne en økonomisk løsning dere begge kan leve med.
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Hmm....hvem dumpet hvem egentlig? Holder han igjen fordi han ikke vil innse realitetene eller hva? Har du et godt forhold til kundebehandleren i banken? For da kan du jo lufte problemene der og kanskje finne en økonomisk løsning dere begge kan leve med. Jeg gjorde det slutt fordi vi rett og slett har vokst fra hverandre etter mange år....jeg vet ærlig talt ikke hvorfor..... Ja har det så det var ett godt råd, takk:))
Crow Jane Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Lykke til :-) I verste fall så kan du jo bruke advokat, men det er ikke noe hyggelig og bør være siste utvei. Men du kan altså begjære tvangssalg dersom han ikke vil selge. Det gjorde min ex-samboer mot meg. Og da hadde jeg jo ikke noe annet valg enn å våkne og vi endte opp med forlik og et ordinært salg. Men noen hyggelig prosess var det ikke...
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Han fikk beskjed rett før juli og den 10. juli flyttet han ut. Jeg overtok banklån og husleie. Jeg lånte ham penger til den første husleia.
Gjest Gjest_Anette_* Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 Er på 10 måned nå Håper vi snart blir enig om hvem av oss som skal ha huset....
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #14 Skrevet 23. februar 2009 Hvor lang tid tok det fra det ble slutt med eksen til du flyttet for deg selv og startet ditt eget liv? Tenker da hvis dere har leilighet/hus sammen. Vi får ikke solgt leiligheten vår og bor sammen så føler ikke jeg kommer noen veg før det er solgt. Noen som har vært i samme situasjon? Trenger litt oppmuntring for dette er litt vanskelig. Har ikke råd til å kjøpe noe nytt før vi har solgt leiligheten Hei. Da jeg ble skilt, bodde jeg i samme hus (gjesterommet i kjelleren) som min eksmann. Var en overgangsperiode på ca 1-2 mnd, før jeg flyttet ut til min egen (leiet) leilighet. Det gikk rimelig bra, da begge var opptatt med jobb og var sjeldent vi var hjemme samtidig. Det gikk en god stund før huset ble solgt og økonomien min var trang (dyr leie i min nye leilighet). All overgang er litt vanskelig og selv om leien tok en stor bit av lønna, vet man at det er et tidsspørsmål før pengene fra hussalget er på kontor. Da blir det hele mere "levelig".
Pinkie Skrevet 23. februar 2009 #15 Skrevet 23. februar 2009 Vi var i en litt annen situasjon enn dere da, men det var han som eide leiligheten. Han lot meg bo der til jeg fant noe annet. Han ville da at vi skulle leve som kjærester til jeg fant noe annet, men det funket ikke for meg. Tålte ikke at han tok på meg til slutt. I tillegg var han knust fordi jeg gjorde det slutt. Så etter 1-2 uker så måtte jeg flytte til en venninne og så videre til broren min, hvor jeg bodde i litt over 1 mnd. Da hadde tingene mine stått hos eks siden jeg flytta, siden jeg ikke hadde noe sted å gjøre av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå