Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men kan kvaliteten på headset'et (strengt tatt mikrofonen) påvirke hvordan skype-lyden høres ut hos mottaker når jeg ringer fra min maskin til en vanlig fasttelefon?

Har et ganske billig headset fra Clas Ohlsson og jeg hører dem jeg snakker med helt fint (bortsett fra litt blikkbokslyd, naturligvis). Men jeg må gjerne presentere meg i 2-3 runder før den jeg snakker med oppfatter at jeg er meg, så det virker som lydkvaliteten de opplever ved starten av samtalen er veldig dårlig. Etterhvert så virker det som om de hører bedre hva jeg sier.

Er det Skype selv som er litt treg i starten, eller er det mikrofonen min som er litt rar slik at jeg bør investere i et litt dyrere headset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er snarere at de i andre enden av tråden etterhvert venner seg til den lave lydkvaliteten og automatisk anstrenger seg mer for å oppfatte hva som blir sagt. Skype kan variere litt i kvalitet under en videosamtale, men lydkvaliteten skal ikke svinge i løpet av samtalen, lyd bruker for lite båndbredde til det.

Jeg ville nok som du gjettet på headsettet, men det kan du jo lett sjekke selv. Finn deg en bok og ta opp et avsnitt eller fem, og hør hvordan det høres ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...