Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Jeg vet jeg kommer til å reise bort ca 3 måneder, men det kan fort bli mer. Aktuelle land er England, USA og Canada. Hvilke selskaper bør jeg begynne å lete på, og hvilke kan jeg like gjerne bare overse? Er IF noe å vurdere? Har endel andre forsikringer i IF mer eller mindre av gammel vane, men for min del er dette den viktigeste forskiringen jeg kommer til å ha, så å smelle noe i IF bare for at det er praktisk er ikke aktuelt.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Legger til: Det er "katestrofesenarioer" som skade, sykdom ol som er mest viktig for min del. Jeg reiser lett, med ting verdt max 7-10 tusen på meg, og bilettene koster stort sett under 3 tusen. Dette er beløp jeg kan tåle å tape. Det jeg ikke kan dekke selv om det skulle hende er en ulykke, sykdom el som vil føre til potensielt enorme utgifter. Dødsfall med påfølgende store utgifter er heller ikke noe jeg ønsker skal tas ut fra boet i forbindelse med arv. Og jeg ser ikke for meg at femilien min hadde godtatt at jeg ble gravlagt i utlandet et sted, selv om det ikke har noe å si for min del.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Anbefaler deg å ta kontakt med Gjensidige. Vet at på reiseforsikringen deres kan du forlenge så mye du vil, og i tillegg har de noe om at dersom du blir syk i utlandet dekker de reise og opphold for pårørende til det stedet du er, dersom det ikke er forsvarlig å sende deg hjem. Husker ikke helt hva som står i papirene mine, men lurer på om det var inntil en million i sykdom/ulykke eller noe.
Glitnir Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Anbefaler deg å ta kontakt med Gjensidige. Vet at på reiseforsikringen deres kan du forlenge så mye du vil, og i tillegg har de noe om at dersom du blir syk i utlandet dekker de reise og opphold for pårørende til det stedet du er, dersom det ikke er forsvarlig å sende deg hjem. Husker ikke helt hva som står i papirene mine, men lurer på om det var inntil en million i sykdom/ulykke eller noe. Én million for sykkdom/ulykke er ingenting. De fleste norske reiseforsikringer (også Gjensidige, antar jeg) har ubegrenset dekning ved sykdom/ulykke. Når du skal være borte i tre måneder, må du ha utvidet dekning. De fleste vanlige reiseforsikringer gjelder kun for reiser på max en til to måneder. Det koster en del ekstra, men er (selvsagt) verdt det. Når det gjelder dekning for reisegods etc. har jeg aldri hørt om reiseforsikringer hvor dette ikke er med, så det blir nok neppe noe billigere å utelate dette. Ta deg en ringerunde til de ulike selskapene og hør hva de kan tilby!
Gjest ble Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/08/502998.html
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Oi, ja, jeg har sjekka papirene og det er selvsagt ubegrenset for ulykke/skade. Tror jeg blanda med dekningen for avbestilling, som var på inntil 100.000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå