waco Skrevet 1. mars 2009 #81 Skrevet 1. mars 2009 Frem til 1965 ble cannabis solgt lovlig på norske apotek som middel mot søvnløshet, nervøsitet, astma og diverse smerter. Cannabispreparater ble også solgt som kosttilskudd og frokostdrikk, og ble spesielt anbefalt til barn hentet fra wiki De medisinske virkningene av cannabis utnyttes til å redusere ubehag ved grønn stær og til å motvirke kvalme og øke matlysten hos AIDS-pasienter. Videre brukes cannabis til å redusere spasmer og smerter hos pasienter med Multipel Sklerose og andre nervelidelser.
Gjest Previous stoner Skrevet 3. mars 2009 #82 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har røyket hasj før. Mye hasj. I starten var det ufarlig og gøy. Og når man finner noe man liker, så fortsetter man jo gjerne. Jeg hørte det flere sier her. Det er helt ufarlig, så lenge man ikke begynner med andre stoffer. Jeg var ikke i dårlig miljø eller noe. Jeg var flink på skolen, hadde gode venner, og en bra jobb. Nå om jeg tar en joint igjen, så kan jeg liksågodt putte en pistol mot hodet mitt. Jeg har ufattelig dårlig hukommelse. Føler den er ødelagt. Jeg bruker daglig medisiner, og vet ikke om jeg noen gang kan slutte med de. Ja, jeg røykte mye. Og ja, jeg ble til en viss grad avhengig. Jeg tok en røyk igjen et par år etter at jeg hadde sluttet. For å teste om jeg fortsatt ble ødelagt av det. Jeg hadde det helt forferdelig. Kjempeparanoid, kjemperedd, ville bare sove for å våkne opp normal, men jeg klarte ikke å sove. Jeg lå i 6 timer våken om natten, og hadde det forferdelig. Jeg klarer meg nogenlunde bra nå. Men blir jeg utsatt for stress, så blir jeg syk igjen. Jeg anbefaler sterkt å ikke røyke hasj. Kommer dette opp for alvorlig diskusjon, kommer jeg til å stå fram og fortelle min erfaring. Jeg vil ikke min verste fiende så vondt som jeg har hatt det, og dette pga hasj! Jeg røykte mye hasj før. Alt for mye. Men hang heller ikke i dårlige miljøer, røyka stort sett alene. Det tok vel hardt på hukommelsen min også. (men jeg har vel fra barndommen av vært veldig distre) Har kutta helt ut å puffe for en god stund tilbake nå. Hukommelsen har blitt gradvis bedre. Jeg har ikke akkurat hatt noe problemer egentlig. Fungerer helt normalt. Høres mer ut som du kanskje skulle kutte ut disse medisinene du går på, kan like godt være dem som forårsaker din dårlig hukommelse, depresjon eller hva nå det er. Leger er ikke til å stole på. Har aldrig hørt om et legemiddel som skal "hjelpe " deg med å bli klarere i hodet etter heavy cannabisbruk. Men vet at leger skriver ut alt slags mulige møkka piller som fucker deg opp i huet(Heldigvis aldrig tatt i det greiene, har angst for piller. Til og med redd Ibuprofen som dem selger bak disken). Dette er jo tross alt legemiddelindustrien det er snakk om. Det eneste som hjelper, er å kutte ut dopet. Jeg kuttet ut alt. Drikker nesten aldrig. Gått over til Tè istedet for kaffe, røyken har jeg stompa(Fy F jeg føler meg friskere): Men viktigste er å spise sunn mat, variert kosthold og mosjoner. Det får hjernecellene til å fungere igjen(Mat har mye å si når det kommer til psyken). Gjerne kutt ut TV også, det har en veldig hasjiserende effekt. Viss du da allikevel ikke klarer å få hodet på rett kjøl, så må jeg desverre meddele om at du bare er dum. Hjernen din klarer ikke å fungere optimalt i vårt moderne stressende og hurtige samfunn. Du har bare hatt en formening om at du var klar i toppen før du begynte å røke, som viste seg å være feil. Viss det er tilfellet burde du iallefall slutte å poppe apedop pillene du har fått fra doktor gregers. Andre kan rett og slett være flinkere til å huske, uavhengig rusmidler. Jeg mener at viss en virkelig klarer å bruke cannabis i moderate doser så kan det funke greit og virke positivt. Men helst da i form av ren Pot som en kan for eks ha i Te-Vann og drikke (Norske hasjen kan være utblanda med masse ekle ting så det er sagt). Men slik loven er i dag så er det så mye kriminalisering rundt cannabis. Det frister så lite å drive med det da. Jævla advokater.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #83 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har bodd i Nederland i lengre tid, og har en meget avslappet holdning til hasj. Jeg røyker ikke selv (det har skjedd innimellom, men er flere år siden sist), men synes ikke det er det man bør prioritere i rusproblematikken. Var i Oslo nettopp, hadde tatt to skritt ut av Oslo S før jeg vandret inn i en klynge der jeg høylydt ble tilbudt alt som var av harde stoffer før jeg rakk å gå forbi med raske skritt, DET er helt uhyrlig. Jeg trodde det var ulovlig med tyngre rusmidler, jeg. :klø:
Gjest Celina Skrevet 3. mars 2009 #84 Skrevet 3. mars 2009 Jeg synes det er helt rettferdig at dersom jeg har ti gram hasj i bilen min og en biltyv stjeler bilen min, - så vil jeg få strengere straff enn biltyven. Sånt er bare rett og slett rimelig så farlig som hasj er. Hasj er så farlig at dersom man har noen grammere hasj i lommen så blir man ført til en glattcelle, man har selvfølgelig ikke toalettpapir, man blir ransaket i skrittet tilfelle man har "gjemt no bak i der", man blir holdt mot sin vilje, man kan ikke regulere lyset selv, telefonen blir tatt av deg og man kan ikke ha beltet på deg i tilfelle du prøver å henge deg selv!. Man kroppsvisiteres og det foreteas husransakelse i hjemmet uten din tilstedeværelse. Selvsagt er dette bare rimelig så lenge vi har med en plante å gjøre og så lenge det er brudd på legemiddelloven. Man må ikke finne på å spørre hvorfor det er slik at det er politiet og ikke legene og helsevesenet som tar seg av brukere av cannabis! Denslags spørsmål altså = dersom atte hasj er farlig burde det ikke vært en sak for helsevesenet så vil vel glattcelle og bøtelegging og strafferegister gjøre ting værre? Hvorfor får ikke brukere av cannabis sykestue og legevakt og ikke fangevokter og glattcelle? Tydelig at det finnes mennesker i norge som hater hasj så mye at de med vilje vil påføre ytterlige pine i den hensikt at mennesker skal ha atferdsendring. Hvis alle hadde røyket så hadde det ikke vært krig på jorden tror jeg. Men alt med måte selvsagt, gjør man det hver dag blir det en belastning og økonomisk er det uforsvarlig. Som jeg skulle skrevet dette selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå