Gjest Kavring Skrevet 23. februar 2009 #21 Skrevet 23. februar 2009 Jeg mener du er naiv som tror at hasj=sterkere stoffer. Du får lese innlegget mitt én gang til.
Gjest Zlata Skrevet 24. februar 2009 #22 Skrevet 24. februar 2009 For meg så virker det som om bruk av hasj bare blir mer og mer vanlig. Og det som provoserer meg er at så mange ufarliggjør det, og mener at det burde stå på lik linje med alkohol. Er det bare det at dem er så naive at dem ikke forstår at det kan gi store skader? Jeg velger i hvert fall å tro at det ikke er jeg som er naiv. Og er ikke hasj ofte bare en start før man begynner med sterkere stoffer? Jeg vet kanskje ikke nok om hasj til å starte en evt. diskusjon, men jeg vil bare høre andres mening om dette. Så ja, er det noen som har noen meninger om bruk av hasj? Dette er jeg helt enig i. Jeg har selv røyket hasj 10 ganger i mitt liv, men det er etpar år siden og jeg ville aldri gjort det igjen. FORDI - ja, det er faktisk narkotika. Selvom det er veldig "mote" å si at alkohol er farligere. Det er det ikke, det er bare en unnskyldning fra de mest innbitte røykerene. Jeg kan ikke si det ikke var gøy når jeg røyket hasj, og jeg ble ikke avhengig. Men mine 2 siste opplevelser var veldig skremmende, du vet liksom aldri hvordan du reagerer på det. Jeg hadde ikke mye kunnskaper om det jeg heller, jeg bare røykte det jeg ble tilbudt . Og det er som å spille i et lotteri. Nei folkens, det finnes maaaaange andre måter å ha det gøy på..
waco Skrevet 24. februar 2009 #23 Skrevet 24. februar 2009 Hei hør da Zlata, du som kan drikke så mye vin du vil uten å bli dårlig, - det handler ikke om at hasj er farlig eller ikke, det handler om det er riktig å straffeforfølge mennesker som velger bort alkohol til fordel for noe annet? Hvilken straff synes du er passende for en som bruker cannabis for å sove om natta da?
Gjest så det så Skrevet 24. februar 2009 #24 Skrevet 24. februar 2009 Er det ingen som har googlet hasj? For det første; ALDRI noen sinne har man kunnet bekreftet et dødsfall eller et inlegg på sykehus på grunn av hasj. Hvis du ser på klassifiseringen av rusmidler vil du finne alkohol og nikotin, som er lovlige rusmidler, under harde stoffer. Der her de selskap med heroin, kokain og meth. Koffein, som også er et lovlig rusmiddel befinner seg på midten av skalaen. Cannabis, derimot befinner seg på listen over myke rusmidler, det er altså mindre avhengighetsskapende enn noen av de lovlige rusmidlene vi har i Norge i dag. De største farene med cannabis er at det svekker hukommelsen i en periode, og at man ved overdrevent langt bruk kan utvikle psykiske lidelser. Det er da ikke bevist at det er stor sammenheng mellom hasjbruk og alvorlige psykiske lidelser. I en dokumentar fra nrk der ruseksperter fikk uttale seg om rus, kunne de fortelle at staten på et tidspunkt følte seg presset til å velge ut et lovlig rusmiddel til folket. Husk, alkohol var også ulovlig en gang. Valget falt på alkohol, mest sannsynlig på grunn av at dette var mest vanlig og på grunn av alle variasjonene man kan ha med alkohol. Samtlige eksperter ble også spurt hvilket rusmiddel de ville ha valgt dersom de kunne og alle svarte hasj eller cannabis. Så min konklusjon på det hele er at det aller farligste med hasj er at du kan bli tatt for det. Nå vil jeg presisere at jeg aldri har prøvd av den enkle grunnen at staten norge har valgt ut et lovlig rusmiddel til meg, som jeg fint kan bruke uten å bures inne for det. kilde, wiki
Gjest Zlata Skrevet 26. februar 2009 #25 Skrevet 26. februar 2009 Hei hør da Zlata, du som kan drikke så mye vin du vil uten å bli dårlig, - det handler ikke om at hasj er farlig eller ikke, det handler om det er riktig å straffeforfølge mennesker som velger bort alkohol til fordel for noe annet? Hvilken straff synes du er passende for en som bruker cannabis for å sove om natta da? Jo, ifølge trådstartsers innlegg så var det akkurat det det handlet om.. Det var hennes innlegg jeg svarte på. Straffer i dette tilfelle har jeg ikke noen klar formening om, det er ikke det verste man kan gjøre kriminelt sett. Jeg tenker mest på at det ikke er bra for den enkeltes mentale helse.
LillAmalie Skrevet 26. februar 2009 #26 Skrevet 26. februar 2009 (endret) Man blir tafatt, avsosial, innesluttet, blir paranoid (dårlig selvtillit), depresjoner blir forsterket, søvnen blir ødelagt (man trenger å røyke får å sove), våkner midt på natta, og må røyke får å sove igjen. Man blir tynn ettersom det kan gå flere timer før man inser at man ikke har spist, såkalte "lattis" og "matkick" er ikke noe man opplever som vanerøyker. Kreativiteten er stor i forhold til å tegne/male/skrive dikt, men ofte er man tafatt og ting blir halvveis, eller man mister tråden i en takeprosses, som gjør at man ender med å være helt fokusert på noe annet. Distre, glemsk, livet går rett og slett ikke fremover. Man oppgraderer seg ikke med hjem og utdanning, man røyker og man ligger fjern i flere timer, til rusen begynner å lete, så røyker man igjen. Det er deilig å røyke, det er ikke deilig å røyke. Uansett LIGG UNNA!! VIRKELIG! Å være hasjnarkoman er trist og tungt. Og om man slutter, er det utrolig lett og falle tilbake. Og man sliter med ettervirkningene i mange år. Hasj er ikke ufarlig, og om du blir vanerøyker vil det ha en STOR effekt på livet ditt, det triste er at man ikke ser det selv når man er midt oppi det ... At alkohol kanskje er verre er ubetydelig, hasj er IKKE ufarlig! Endret 26. februar 2009 av LillAmalie
waco Skrevet 26. februar 2009 #27 Skrevet 26. februar 2009 LillAmalie her lister du opp en hel rekke arguementer for hvorfor det burde vært leger og sykehus som tar seg av cannabisbrukere og ikke politi og glattceller. Håper flere tenker som deg slik at vi kan slutte å straffeforfølge cannabisbrukere da vi vet at det vil mangedoble alle de problemene du ramser opp. Kanskje hjelp er bedre enn staff?
LilleCanCan Skrevet 26. februar 2009 #29 Skrevet 26. februar 2009 Er man sikker på seg selv, så ser jeg ikke hva problemet er. Da med tanke på å "ufarliggjøre" hasj VS alkohol. Altså tar man seg et glass vin i helga, kan man like så godt røyke seg en joint i helga. Ikke at noen av dem er bedre enn de andre, men jeg kan fint likestille disse stoffene.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #30 Skrevet 26. februar 2009 Nei, jeg synes ikke hasjbruk er greit.
Gjest Kavring Skrevet 26. februar 2009 #31 Skrevet 26. februar 2009 Jeg er av typen som mener folk må få lov til å ta hva de vil. Om de vil bruke cola, hasj, alkohol, røyk. Voksne mennesker burde få lov til å fucke med kroppen sin som de vil. Å overspise burde stilles på lik linje, men ingen som forslår en lov mot det.. bare ikke kom å gråt til meg om det når symptomene virkelig slår ut. Voksne mennesker, ja. Men nå er det dessverre ikke bare voksne mennesker som driver med dette. Du skriver også at du er av typen som mener folk må få lov til å ta hva de vil. Gjelder dette også hvis f.eks. barna dine, eller andre i familien din begynner med hasj eller cola?
waco Skrevet 26. februar 2009 #32 Skrevet 26. februar 2009 Sigmund freud brukte kokain i sin behandling av overklassedamer i wien. cannabisbruk gjør at forbuket etter materielle ting avtar og er defor ikke hensiktmessig i en kapitalistisk verden.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #33 Skrevet 26. februar 2009 Det JEG blir provosert av, er folk som er for trangsynte til å overhode forsøke å sette seg inn i saken før de gir sin mening, og på den måten fortsetter å spre feilinformasjon og skremselspropaganda om cannabis. La den oppgaven være opp til staten.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #34 Skrevet 26. februar 2009 Voksne mennesker, ja. Men nå er det dessverre ikke bare voksne mennesker som driver med dette. Du skriver også at du er av typen som mener folk må få lov til å ta hva de vil. Gjelder dette også hvis f.eks. barna dine, eller andre i familien din begynner med hasj eller cola? Nå er det snakk om hasj her, og ikke cola. To VELDIG forskjellige stoffer. Nå er det ikke meg du refererer til, men dersom cannabis var lovlig ville jeg følt meg mye tryggere hvis min sønn eller datter røykte hasj i stedet for å drikke. Når man er ruset på cannabis mister man ikke kontroll på seg selv slik man gjør i alkoholrus.
Gjest Kavring Skrevet 26. februar 2009 #35 Skrevet 26. februar 2009 Nå er det snakk om hasj her, og ikke cola. To VELDIG forskjellige stoffer. StockDama skrev: "Jeg er av typen som mener folk må få lov til å ta hva de vil. Om de vil bruke cola, hasj, alkohol, røyk". Derfor skrev jeg hasj eller cola.
waco Skrevet 26. februar 2009 #36 Skrevet 26. februar 2009 mens karving er av en annen oppfatning, hun mener at de som bruker hasj eller kokain burde straffes eller bøtelegges eller fengsles?
Gjest Kavring Skrevet 26. februar 2009 #37 Skrevet 26. februar 2009 Det JEG blir provosert av, er folk som er for trangsynte til å overhode forsøke å sette seg inn i saken før de gir sin mening, og på den måten fortsetter å spre feilinformasjon og skremselspropaganda om cannabis. La den oppgaven være opp til staten. Jeg spør bare om hva andre folk mener om det Og jeg vet nok om hvilke skader man kan få av det, til å ha en mening om det. Og ja, jeg vet også hvilke skader man kan få av alkohol.
Gjest Kavring Skrevet 26. februar 2009 #38 Skrevet 26. februar 2009 mens karving er av en annen oppfatning, hun mener at de som bruker hasj eller kokain burde straffes eller bøtelegges eller fengsles? Ja, så lenge det er ulovlig.
waco Skrevet 26. februar 2009 #39 Skrevet 26. februar 2009 hvis kokain og hasj er så farlig som du påstår hvorfor blir de ikke sendt på sykehuset?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #40 Skrevet 27. februar 2009 Voksne mennesker, ja. Men nå er det dessverre ikke bare voksne mennesker som driver med dette. Hva har det med saken å gjøre? Det er ikke bare voksne mennesker som drikker alkohol eller kjører bil heller, skal vi forby disse tingene for alle fordi det kan være mindreårige som kan finne på å drikke eller kjøre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå