Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og kjæresten min skal flytte sammen nå. Han har full jobb, og jeg skal studere. Han har et et barn fra et tidligere forhold. Vi har nå funnet en leilighet med to soverom, så hans barn kan få et eget rom noe han ikke har hatt tidligere. Vi deler på det slik at han betaler 1000 kr mer enn meg i mnd noe jeg syns var riktig, men som han syns var helt forferdelig.

Så skal vi dele på andre utgifter som går til mat, husholdning og lignende med det vi har igjen etter faste utgifter. Min vennine har vært i samme situasjon, og der gjorde de det slik at den summen han trekker ifra som skal gå til barnebidrag, trakk hun fra på hennes lønning for å kunne bruke på hva hun ville eller spare. Min kjæreste har da en sønn som han har innimellom, og en som han ikke har kontakt med, men da selvfølgelig betaler barnebidrag på.

Har noen noe meninger eller forslag om hva som er lurt å gjøre?

Tusen takk til deg som gidder å komme med forslag :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_my_*
Skrevet

så lenge du studerer og han jobber, så høres det rettferig ut at han betaler mer av husleia, ettersom dere ikke hadde trengt to soverom om det bare var dere. Men felles økonomi hadde vel løst hele greia bedre.

Skrevet

Jeg synes også det er rettferdig at mannen betaler mer av husleia da den er høyere for å få eget soverom til hans sønn. Jeg synes også det er rettferdig at far betaler bidrag av sin lønn, og at dette ikke skal subsidieres av kvinnen, spesielt når hun studerer. Egentlig burde kanskje far ha spyttet i mer i husholdningen også for å dekke opp for sin sønn, spesielt når kvinnene studerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...