*snuppis* Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Jada, snuppis tok steget enda litt og kjøpte seg en steppemaskin. Bare en sånn liten en med to pedaler og visstnok en som måler kalorier og antall stepp. Vi får se. Dette gjorde jeg fordi jeg hater å løpe, hater å trene kondistrening men tenkte at stepp er kanskje noe som kan få igang pulsen og hjelpe meg sånn sett. Jeg trener mye situps og sånne gulvøvelser, men vet jo at det må litt pulstrening til for å få de beste resultatene. Derav steppmaskinens inngang-. Så nå trenger jeg noen gode råd. Hvordan stepper man riktig? Står man rett opp og ned, eller kan jeg lene meg fremover ogholde meg til noe mens jeg tråkker? Hvor lenge av gangen er god trening? TRenger gode råd fra erfarne folk;)
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Jeg var helt utrent, og startet med å varme opp noen minutter, for så å "steppe" i 5 minutter. Melkesyre fikk jeg allerede etter 2-3 minutter, så det var hardt nok for meg... Dette gjorde jeg 3 dager i uken i 2 uker. Deretter økte jeg tiden på steppemaskinen med 2 minutter hver uke, opp til 20 minutter. Nå går jeg 20 minutter 3 dager i uken uten problemer, og det er nok for min del. Du kan gjerne starte med å holde deg, men etterhvert hadde jeg villet brukt armene/overkroppen under treningsøkten. Jeg har håndvekter (lette) som jeg bruker mens jeg stepper, og jeg bruker også noen minutter med å rotere overkropp mens jeg går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå