Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Har drevet og fôret håret mitt med all slags Redken produkter, men frizzen har ikke forsvunnet. (Redken Smooth Down og All Soft er de jeg har brukt) Men så prøvde jeg Schwarzkopf gliss - Asian Straight og mye av frizzen ble roet ned. Men jeg vet jo at ikke disse billigshampoene er bra for hårkvaliteten - på lang sikt. Så står nå ved spørsmålet: Hva bør jeg velge? Noen frisører eller andre kyndige som kan hjelpe til? Mange takk for svar ^^;
Vulpes Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Kan det være at de dyre shampooene prøver å pleie selve håret, mens de billige produktene etterlater masse rart i håret som ikke pleier, men gir en illusjon av sunt hår? Jeg vet ikke, dette er gjetninger fra min side. Håper noen kan gi bedre svar enn meg
DDuck Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 De billige shampoene er fulle av silikon som gjør at håret er silkemykt og blankt som bare fy, men i lengden gjør ikke silikonen noen ting bra for håret... Den kan være vanskelig å vaske ut og håret kan virke fortere fett... Jeg har også vært borti ekstreme tilfeller der silikonen har satt seg så godt rundt hårrøttene at de ikke fikk "puste" nok og store mengder hår falt av... Hvis du ikke er fornøyd med frisørshampoen så anbefaler jeg at du bruker en kur itillegg for å få det pleide, glansfulle resultatet
Neytiri Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 De billige shampoene er fulle av silikon som gjør at håret er silkemykt og blankt som bare fy, men i lengden gjør ikke silikonen noen ting bra for håret... Den kan være vanskelig å vaske ut og håret kan virke fortere fett... Jeg har også vært borti ekstreme tilfeller der silikonen har satt seg så godt rundt hårrøttene at de ikke fikk "puste" nok og store mengder hår falt av... Hvis du ikke er fornøyd med frisørshampoen så anbefaler jeg at du bruker en kur itillegg for å få det pleide, glansfulle resultatet signerer denne! er masse silikoner som tetter opp i hodebunn....til slutt kan folk reagere og få problemer med hodebunnen. uansett sjampo så må man ha riktig type til håret sitt. Eg ville anbefalt deg å ta en tur innom frisøren din og ta en ordnlig hår og hodebunns analyse. For brusete og vanskelig hårtype anb. eg Kerastase sin Bain Oleo-relax + Oleo-relax masque(kur). Er masse pleiestoffer i Kerastase sine produkter. Men kan være at du har veldig tørt hår men ikke brusete, så det beste er å analysere det først.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 signerer denne! er masse silikoner som tetter opp i hodebunn....til slutt kan folk reagere og få problemer med hodebunnen. uansett sjampo så må man ha riktig type til håret sitt. Eg ville anbefalt deg å ta en tur innom frisøren din og ta en ordnlig hår og hodebunns analyse. For brusete og vanskelig hårtype anb. eg Kerastase sin Bain Oleo-relax + Oleo-relax masque(kur). Er masse pleiestoffer i Kerastase sine produkter. Men kan være at du har veldig tørt hår men ikke brusete, så det beste er å analysere det først. Hei Icechick! Denne du tenker på: http://www.lookfantastic.com/hair/kerastas...-frizz-duo.html ? Shampo og balsam pakke Har sett at noen føler at håret blir fett av denne serien, du har ikke merket noe til det? Og er Kerastase blant det beste, skal det være bedre enn Redken?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 De billige shampoene er fulle av silikon som gjør at håret er silkemykt og blankt som bare fy, men i lengden gjør ikke silikonen noen ting bra for håret... Den kan være vanskelig å vaske ut og håret kan virke fortere fett... Jeg har også vært borti ekstreme tilfeller der silikonen har satt seg så godt rundt hårrøttene at de ikke fikk "puste" nok og store mengder hår falt av... Hvis du ikke er fornøyd med frisørshampoen så anbefaler jeg at du bruker en kur itillegg for å få det pleide, glansfulle resultatet Takk for svar Dinedama Kjenner du til Schwarzkopf gliss? Er denne like dårlig som resten?
DDuck Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Det regner jeg med den er... har aldri prøvd den...
Store My Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 De billige shampoene er fulle av silikon som gjør at håret er silkemykt og blankt som bare fy, men i lengden gjør ikke silikonen noen ting bra for håret... Den kan være vanskelig å vaske ut og håret kan virke fortere fett... Jeg har også vært borti ekstreme tilfeller der silikonen har satt seg så godt rundt hårrøttene at de ikke fikk "puste" nok og store mengder hår falt av... Hvis du ikke er fornøyd med frisørshampoen så anbefaler jeg at du bruker en kur itillegg for å få det pleide, glansfulle resultatet Det skjedde med meg (pantene pro v).
Gjest TittTitt Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 For min del så ble håret mitt totalt ødelagt av glizz. Håret mitt har aldri før vært ¨tørt, flisete og fælt. Jeg gråt ofte pga håret mitt ble helt fucket, og det rare var at det skjedde ganske fort etter at jeg begynte å bruuke glizz. Jeg kjøpte glizz, pga jeg ikke hadde råd til frisør shampoo. Aldri mer butikk shampoo, med mindre de er fra apoteket og helt reine. De er gode da, og billige! Jeg bruker og ha en kur ved siden av, det er lurt. Frisør dama sa at jeg ville ha kuren min i ca 10 ganger. Men jeg hadde den sikkert 100 gangen, den varte i flere mnd. Skal jo ikke ha så mye No bruker jeg Blond Dumb Shampoo, den er for alle typer hår, eg er brunette, men den skulle hjelpe for å reparere håret og gi meg proteiner og sånt. Og det har den gjort, men syntes håret ble litt flatt. Men skal kjøpe meg noe hårprodukter også. Du må bare prøve den fram, men denne er gråådig god for skadet hår, den har jeg brukt i flere år. http://eu.strawberrynet.com/productDetail....Id=87222#DETAIL Lykke til. Og husk at alle reagerer forskjellig fra shampoo til shampoo.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #10 Skrevet 23. februar 2009 Det høres ut som du har ganske lik hårtype som meg, så og si ingen frisørsjampoer har hjulpet en døyt for å få håret mitt til å virke sunt og glansfult. Jeg skrev også i en annen tråd her at jeg anbefaler Matrix Biolage Hydratherapie serien, det er den eneste serien som har gjort noe som helst for håret mitt. Kjenner STOR forskjell på håret mitt hvis jeg må dusje uten den!
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #11 Skrevet 23. februar 2009 Det høres ut som du har ganske lik hårtype som meg, så og si ingen frisørsjampoer har hjulpet en døyt for å få håret mitt til å virke sunt og glansfult. Jeg skrev også i en annen tråd her at jeg anbefaler Matrix Biolage Hydratherapie serien, det er den eneste serien som har gjort noe som helst for håret mitt. Kjenner STOR forskjell på håret mitt hvis jeg må dusje uten den! Ja, kanskje det Har endel hår, men igjen: tynne hårstrå. Porøst og frizzy. Høres kjent ut?
Neytiri Skrevet 23. februar 2009 #12 Skrevet 23. februar 2009 Hei Icechick! Denne du tenker på: http://www.lookfantastic.com/hair/kerastas...-frizz-duo.html ? Shampo og balsam pakke Har sett at noen føler at håret blir fett av denne serien, du har ikke merket noe til det? Og er Kerastase blant det beste, skal det være bedre enn Redken? som eg sa før så er det viktig at du får en diagnose på håret fordi ja hvis du ikke har brusete hår så blir denne litt fet i lengden. Da kunne du brukt Bain Satin 1, 2, eller 3 spørs kor tørt håret er. Er håret porøst så KAN det hende at du mangler proteiner, så da er det viktig å skaffe seg riktig sjampo/kur. Du kan faktisk ta en liten sjekk selv....ta et hårstrå og dra i det....kjenner du noe elastitet....altså at det ikke knekker?da har du tørt, knekker det med en gang mangler du da proteiner. Kerastase er absolut en av de ledende innen god pleie. Til og med styling serien inneholder pleie så derfor har den ikke så mye hold.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #13 Skrevet 23. februar 2009 som eg sa før så er det viktig at du får en diagnose på håret fordi ja hvis du ikke har brusete hår så blir denne litt fet i lengden. Da kunne du brukt Bain Satin 1, 2, eller 3 spørs kor tørt håret er. Er håret porøst så KAN det hende at du mangler proteiner, så da er det viktig å skaffe seg riktig sjampo/kur. Du kan faktisk ta en liten sjekk selv....ta et hårstrå og dra i det....kjenner du noe elastitet....altså at det ikke knekker?da har du tørt, knekker det med en gang mangler du da proteiner. Kerastase er absolut en av de ledende innen god pleie. Til og med styling serien inneholder pleie så derfor har den ikke så mye hold. Er pr dags dato ikke tørt, bare brusete. Men hadde håpet den Kerastase shampoen og balsam hjalp brusen samt forhindret å tørke ut? Skal jeg være endel oljer i den?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #14 Skrevet 23. februar 2009 Ja, kanskje det Har endel hår, men igjen: tynne hårstrå. Porøst og frizzy. Høres kjent ut? Jeg har ganske tørt og "fizzy" hår som er vanskelig å style, det reagerer liksom ikke (positivt) på noen produkter. Men hårstråene mine er ganske tykke da! Du kan jo spørre frisøren om hun tror den serien kan passe for deg, for jeg synes den er kjemebra
Neytiri Skrevet 23. februar 2009 #15 Skrevet 23. februar 2009 Er pr dags dato ikke tørt, bare brusete. Men hadde håpet den Kerastase shampoen og balsam hjalp brusen samt forhindret å tørke ut? Skal jeg være endel oljer i den? Jo da kan du godt prøve den tror eg, er alltid å bytte igjen senere, håret har jo godt av lytt forandring innimellom.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #16 Skrevet 23. februar 2009 Jo da kan du godt prøve den tror eg, er alltid å bytte igjen senere, håret har jo godt av lytt forandring innimellom. Takk for gode svar. Er du frisør? Du virker kunnskapsrik Har du noen link til de andre shampotypene du nevnte? Fant de ikke på LF.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #17 Skrevet 23. februar 2009 Jo da kan du godt prøve den tror eg, er alltid å bytte igjen senere, håret har jo godt av lytt forandring innimellom. Og det står jo at det kerastase produktet er til både tørt OG brusete hår.
Malina Skrevet 23. februar 2009 #18 Skrevet 23. februar 2009 Jeg vil absolutt anbefale Kerastase Oleo-Relax serien. Den er knallgod! Jeg bruker å handle på Strawberrynet.com. Man kan også handle fra Lookfantastic (og sikkert mange andre steder) Akkurat nå er jo ikke kursen så veldig bra, men blir fortsatt billigere enn å kjøpe i salong. Hvis du syns det blir for mye pleie, kan jeg anbefale og kjøpe Oleo-Relax shampo, og denne conditioner Jeg elsker forøvring alle produktene fra Kerastase, har en del forskjellig og kombinerer gjerne ulike serier. Hvis du avslutter med serum fra Oleo-Relax blir håret fritt for frizz
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #19 Skrevet 23. februar 2009 Jeg vil absolutt anbefale Kerastase Oleo-Relax serien. Den er knallgod! Jeg bruker å handle på Strawberrynet.com. Man kan også handle fra Lookfantastic (og sikkert mange andre steder) Akkurat nå er jo ikke kursen så veldig bra, men blir fortsatt billigere enn å kjøpe i salong. Hvis du syns det blir for mye pleie, kan jeg anbefale og kjøpe Oleo-Relax shampo, og denne conditioner Jeg elsker forøvring alle produktene fra Kerastase, har en del forskjellig og kombinerer gjerne ulike serier. Hvis du avslutter med serum fra Oleo-Relax blir håret fritt for frizz Takk Du føler ikke at håret blirr fett av den? Ble brått litt redd for det. Og brått tenkte jeg: Tenk om jeg har LITT tørt har alikevel og ikke _bare_ frizz. *ler*
Neytiri Skrevet 23. februar 2009 #20 Skrevet 23. februar 2009 Takk for gode svar. Er du frisør? Du virker kunnskapsrik Har du noen link til de andre shampotypene du nevnte? Fant de ikke på LF. Ja er frisør og jobber mest med kerastase, og ja man kan kombinere seriene. Hvis du ikke vil ha en masque hver gang du vasker håret så er Lait Vital en god balsam sammen med Bain oleo-relax sjampoen. Kjenner ikke til å kjøpe produktene på nettet sorry, men du får nok funnet det hvis du leiter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå