Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Vet ikke helt om denne hører hjemme her, så jeg poster den på barn og famile også. Datteren min (12) har fått en link til denne nettsiden, hvor man kan samle poeng ved å innvitere venner. Poengene kan de veksle inn i gavekort på bl.a H&M for å få gratis klær og sminke. Jeg ser de har eget forum og chat, men kommer jo ikke inn uten å registrere meg. Noen som har vært borti denne siden? Er dette seriøst, og er det noe for en 12-åring, egentlig?
Gjest Christabelle Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Slik som jeg har skjønt det, så er linken hun er blitt tilsendt fra noen som er medlem. Altså, når hun registrerer seg med den URL'en, får avsender poeng for at vedkommende vervet datteren din. Jeg vil tro det virker, men jeg vil ikke anbefale det. Jeg har for meg at det er mer reklame og mas enn gratis ting. Ingenting er gratis vet du.
Gjest ts Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Ingen ting er grats, det tenkte jeg også. Heldigvis er hun fornuftig og spør før hun klikker seg inn på ting... Jeg reagerer på at man ikke får vite noe om betingelser før man faktisk har registrert seg som medlem. Og Info-siden virker både mangelfull og useriøs på meg.
Gjest Christabelle Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Ingen ting er grats, det tenkte jeg også. Heldigvis er hun fornuftig og spør før hun klikker seg inn på ting... Jeg reagerer på at man ikke får vite noe om betingelser før man faktisk har registrert seg som medlem. Og Info-siden virker både mangelfull og useriøs på meg. I verste fall vil innboksen på e-mailen bli bombadert med spam. I beste fall bruker hun masse tid på å trykke rundt (jfr. Infosiden til gratismakeup.no), og mottar et gavekort på 50 kr. Slike ting er gjennomsiktig, og helt klart rettet mot ungdom i hennes alder. Hvis det var mitt barn, ville jeg ha frarådet det. Tenk så mange som blir rik på dette, mens jenta di trykker seg ihjel og plager vennene sine med disse invitasjonene. På den andre siden; det koster ingenting å prøve, og hun er en erfaring rikere.
Gjest Christabelle Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Jeg er forresten også skeptisk til at man ikke får vite betingelsene før de sender en masse spam til mailen. Hvor mange må man invitere for å få X poeng? Hva er gavekortene til? Hvor kan man bruke de? Poeng sier meg liksom ikke så mye .. "Åja, 50 poeng. OK". Hvor mange kroner er 50 poeng da? Nei, jeg buer ut slike opplegg. Men det er meg.
Gjest Christabelle Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Nå er det jeg som spammer, men send mail til support og spør om det du lurer på. For alt man vet, må hun invitere 500 andre for å få gavekort til en verdi av 50 kroner. Og det er bare ikke verdt det!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Det ser ut til å være et slags affilierings-program. Altså betaler andre nettsteder penger til gratismakeup for at de sender sine besøkende til deres side, og gratismakeup bruker deler av overskuddet til å motivere besøkende til å besøke flest mulig sider. Nå har jeg ikke prøvd å registre meg på siden, men så lenge det ikke er noen medlemskapavgift eller noe slikt ser jeg ikke noe problem.
Gjest Gjest_ida_* Skrevet 26. november 2009 #8 Skrevet 26. november 2009 Det ser ut til å være et slags affilierings-program. Altså betaler andre nettsteder penger til gratismakeup for at de sender sine besøkende til deres side, og gratismakeup bruker deler av overskuddet til å motivere besøkende til å besøke flest mulig sider. Nå har jeg ikke prøvd å registre meg på siden, men så lenge det ikke er noen medlemskapavgift eller noe slikt ser jeg ikke noe problem. jeg har prøvd det! det som er greia er at du skal få 400 poeng for å få et gave kort på¨250,- du får ikke no reklame eller no i posten men du kan kjøpe no og så få poeng av det !! eller du kan verve noen å få 10 poeng eller logge inn får 1 poeng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå