Gå til innhold

Alkohol og festing

Fremhevede innlegg

Skrevet

hva gjør du på nachspiel da? prøver deg på folk du ikke kjenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er da ikke noe galt i det? :romeo:

Skrevet

Jeg prater med folk, uten å sjekke de opp. Ganske gøy. Du bør prøve det en gang, waco.

Skrevet
for noen er det nesten mistenkelig når man ikke vil "avkoble" fra seg selv littegranne, man skulle tro man skjulte noe som man ikke ville skulle komme fram i lyset.

Og noen av oss har andre måter å koble av på enn å ruse seg.

Jeg får min avkobling fra stimulerende diskusjoner (som ikke omhandler hvorvidt en person skal ta en øl til eller ikke, med andre ord), gode bøker, trening, sex, filmer, musikk, hobbyer osv. Jeg syns ikke noe særlig om å behøve rusmidler for dette.

Og jeg syns ofte det er kjedelig å være rundt alkoholpåvirkede mennesker. Jeg liker smarte folk, og alkohol sløver som kjent ned hjernecellene. Samtalen blir "dum", mindre spenstig og underholdende. Sterkt berusede mennesker blir også ofte veldig selvsentrerte og opptatt av rusen sin og hvordan de "tar seg ut" som fulle. De mister mer og mer interessen for sine omgivelser og blir borte i sin egen verden. De kan VIRKE veldig sosiale og outgoing, men hvis man prøver å lytte etter hva de egentlig sier så er det liksom ikke noe innhold. Kontakten blir veldig kunstig. Så om noe, syns jeg dette er mer stressende enn avkoblende å være i nærheten av. For ikke å snakke om at det føles som at jeg kaster bort tiden min.

Så derfor drar jeg ikke så ofte på fest, men inviterer mennesker hjem til meg og finner på andre ting sammen.

Jeg bare syns det er så innmari rart at ikke en større prosentandel er som meg..

Skrevet
Folk får drikke hva de vil, men drita folk er noe av det aller kjedeligste jeg vet.

Ekstremt enig. det eneste som er kjedeligere er de samme menneskene på mandag, når de skal fortelle om helgen sin..

Gjest Stjernedryss
Skrevet
For ikke å snakke om at det føles som at jeg kaster bort tiden min.

Jeg føler det motsatt. Når jeg drikker (litt) får jeg for en gangs skyld skikkelig utbytte av tiden min. Den gode følelsen av at det eneste jeg vil er å være akkuratt her og akkurat nå. Sjelden den dukker opp når jeg er edru...

Gjest LanaLane
Skrevet

Om jeg er i godt humør er jeg like mongo uten alkohol som med. Men om jeg drikker har jeg "lov" til å være teit, men er jeg edru tror folk det har klikka for meg :fnise:

Skrevet
De gangene jeg ikke drikker på div. sammenkomster, tror folk at jeg er gravid bare fordi jeg er en kvinne som ikke drikker akkurat da... nesten sånn at jeg føler jeg må ta meg et par glass bare for å slippe å høre spørsmål om jeg er gravid.

Dette er vel kanskje det aller mest irriterende. Har faktisk opplevd folk som har spøkt med at jeg må ha hatt en spontanabort, ettersom det aldri ble noen unge etter den avholdskvelden som jeg hadde. :kjefte:

Skrevet
Om jeg er i godt humør er jeg like mongo uten alkohol som med. Men om jeg drikker har jeg "lov" til å være teit, men er jeg edru tror folk det har klikka for meg :fnise:

Det er dette som er det fine med alkoholen :) Nå kan jeg jo toske meg når jeg er edru også, men opplever at folk rundt meg slapper mye bedre av når jeg tar meg et glass. Jeg blir også mindre selvbevisst når jeg drikker. Det er deilig å kun se "utover" og ikke så mye innover.

Skrevet
Det er dette som er det fine med alkoholen :) Nå kan jeg jo toske meg når jeg er edru også, men opplever at folk rundt meg slapper mye bedre av når jeg tar meg et glass. Jeg blir også mindre selvbevisst når jeg drikker. Det er deilig å kun se "utover" og ikke så mye innover.

Når jeg er på fest blir jeg faktisk mindre selvbevisst selv om jeg ikke drikker. Kanskje jeg blir litt påvirket av den avslappete holdningen til de som drikker.

Skrevet

Er jo trist å trenge alkoholden for det da. Det er absolutt ikke derfor jeg drikker.

Skrevet
Når jeg er på fest blir jeg faktisk mindre selvbevisst selv om jeg ikke drikker. Kanskje jeg blir litt påvirket av den avslappete holdningen til de som drikker.

Det er ikke mye alkohol som skal til for meg heller. Det er mest en psykisk greie, i og med at det holder å holde rundt en halvliter og nippe til den. Selve smaken setter meg i festmodus.

Gjest Piffikrydder
Skrevet
Jeg finner det merkelig at det er satt et likhetstegn mellom studier og ellevill festing. Egentlig er det jo en sterk motsetning her, mellom kunnskapstørst på den ene siden og stadig nedsløving av hjernecellene på den andre.

Det passer ihvertfall VELDIG godt på det studiet jeg er på. Er nesten utafor all vanlig sosial omgang fordi jeg ikke hiver innpå til jeg stuper. Jeg fatter ikke hvorfor det må være så mye alkohol. Hvis trådstarter så siste Universitas, så blir en av foreleserne mine interjuet på baksiden.... :-P

Skrevet

Jeg syns dette er litt trist, jeg. At det er så lite aksept for å gjøre sprø ting som edru, og at man omtrent blir sett på som halvgal hvis andre får vite at man ikke har drukket. Det minner meg om en litt kjedelig fest jeg og mannen min var på for et par måneder siden. Ingen av oss to drakk da, men vi fikk høre i ettertid at noen trodde mannen min hadde begynt å drikke. Han drev nemlig og danset og tøyset veldig mye, og noen som ikke kjente ham noe særlig, var overbevist om at det ikke var en edru manns verk. :fnise: Fra spøk til alvor, er jeg glad for at jeg er sammen med en som tør å dumme seg ut uten noe innabords. Selv er jeg nok ikke fullt så modig, eventuelt har jeg ikke det samme "showe-genet", men det er nå så.

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg kan bli fnisete etter bare ett glass vin, så har mange ganger drukket mozell eller annet og fått meg sukkerkick i tillegg og alle tror jeg er kjempebrisen.

Så vil noen smake på "sprudlevinen" min, og har faktisk fått høre "ikke rart du er så fnisete, den smakte kjempesterkt av alkohol" :fnise:

Men er enig i at det er trist at en ikke kan være fniseteit og edru i enkelte sammenhenger. Jeg har litt fordommer selv, men kun mot folk jeg vet bare sitter i et hjørne og sender sms dersom de ikke drikker.

Så da tilbyr jeg dem alltid et eller annet og VIPS så er de festens midtpunkt. Synd men sant.

Folk jeg ikke kjenner lar jeg tvilen komme til gode, men jeg merker jeg trekker meg mer unna avholdsmenneskene jo mer jeg drikker selv, av frykt for at de skal synes jeg er teit og fjortis på fylla.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg drikker på fest / byn, og har det som regel kjempekjekt :jepp:

Hva andre gjør bryr jeg meg fint lite om.

Om kolleger / venner blir vedig fulle,

javel, kjekt for dem.

Om noen ikke drikker i det hele tatt, helt greit.

Kanskje man skulle bry seg litt mindre om hva andre drikker / ikke drikker, og slappe av og kose seg?? :)

Skjønner at det er irriterende dersom man blir utsatt for tredjegrads forhør hvis man ikke drikker, men hvis det er noen trøst tror jeg de fleste bryr seg mindre en du tror om hva du gjør / ikke gjør. :danse:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri helt forstått den norske "tradisjonen" med å drikke seg møkka full. Noen ganger når jeg har vært i syden, har jeg blitt direkte flau over oppførselen til noen nordmenn.

Det virker som om man ikke kan ha en sosial sammenkomst uten å drikke seg fra sans og samling.

Drikker ikke selv, fordi jeg ikke helt skjønner vitsen med det.

Jeg liker også å huske hva som skjedde kvelden før.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har aldri helt forstått den norske "tradisjonen" med å drikke seg møkka full. Noen ganger når jeg har vært i syden, har jeg blitt direkte flau over oppførselen til noen nordmenn.

Det virker som om man ikke kan ha en sosial sammenkomst uten å drikke seg fra sans og samling.

Drikker ikke selv, fordi jeg ikke helt skjønner vitsen med det.

Jeg liker også å huske hva som skjedde kvelden før.

Jeg anbefaler deg å lese tråden her inne som heter fylla har skylda. Den vil garantert få deg til å bli enda sikrere i ditt syn på alkohol og nordmenn.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg anbefaler deg å lese tråden her inne som heter fylla har skylda. Den vil garantert få deg til å bli enda sikrere i ditt syn på alkohol og nordmenn.

Ja, jeg leste den akkurat.

Det gjorde meg bare enda gladere for jeg ikke drikker, og jeg slipper å flaue meg ut.

Noen av historiene er så pinlige at jeg ble flau på deres vegne.

Gjest farge
Skrevet
Ja, jeg leste den akkurat.

Det gjorde meg bare enda gladere for jeg ikke drikker, og jeg slipper å flaue meg ut.

Noen av historiene er så pinlige at jeg ble flau på deres vegne.

Det er jo det som er poenget da :gjeiper:

Jeg mener faktisk at det er direkte sunt å akseptere at man ikke trenger å være perfekt hele tiden. Det er jo være veldig slitsomt å holde en prikkfri fasade hele tiden. I tillegg er det behagelig å omgås folk som kan tabbe seg ut og le av seg selv, både med og uten alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...