Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Hvis man bestiller varer for over 200 kr på lookfantastic, hvor mye må man betale i toll da? eller kommer det an på hvor mye over 200 man bestiller for? Og hva betaler man i frakt på denne siden? Og hvordan er det med leveringstid?
Gjest Løve66 Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 (endret) Importkalkulator Men; det finnes nettbutikker som refunderer toll og mva dersom du må betale dette - bl.a. feelunique.com og strawberrynet.com så skal du kjøpe for mer enn kr. 200,- så kan du kanskje vurdere en av disse. Spesielt feeluniqe har gode priser - og gratis frakt. Edit: hmmm.. når jeg ser på kalkultoren selv så legger den ikke til toll på kosmetikk, parfyme etc. - bare mva, men dette er da tollpliktige varer så lenge verdien er over kr. 200,- så dette var litt rart. Endret 22. februar 2009 av Løve66
Gjest Deception Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Kosmetikk er ikke tollpliktig, men kun momspliktig. Klær, derimot, er (stort sett) både toll- og momspliktige.
Gjest Løve66 Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Det har du selvsagt rett i! Jeg bestilte varer for ca. 1 200,- kr. fra Strawberrynet for litt siden og måtte da betale litt i overkant av 500,- kr. da jeg hentet på posten. Tenkte ikke over det, men regnet med at det var både toll og mva. Da må det ha vært noen gebyrer av et eller annet slag for summen var jo mer enn 25%.
Gjest Deception Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 Nå har jeg aldri bestilt kosmetikk for over 1000 kroner selv, men jeg mener at fortollingsgebyret er høyere hvis vareverdien overstiger 1000 kroner, for da kommer man inn under ordinær fortolling, og ikke forenklet tollbehandling.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Importkalkulator Men; det finnes nettbutikker som refunderer toll og mva dersom du må betale dette - bl.a. feelunique.com og strawberrynet.com så skal du kjøpe for mer enn kr. 200,- så kan du kanskje vurdere en av disse. Spesielt feeluniqe har gode priser - og gratis frakt. Edit: hmmm.. når jeg ser på kalkultoren selv så legger den ikke til toll på kosmetikk, parfyme etc. - bare mva, men dette er da tollpliktige varer så lenge verdien er over kr. 200,- så dette var litt rart. Jeg skal bestille produkter fra REN skincare. De eneste jeg vet om som har det er lookfantastic og Ren's egen side. Ifølge den kalkulatoren, så blir prisen etter fortolling 680 kr, hvis jeg bestiller varer for 600kr og frakten er 88 kr. Dette er hvis jeg bestiller fra REN's egen side. Men det står at det i tillegg vil komme et ekspedisjons og fortollingsgebyr, hvor mye er det vanlig at dette er på sånn ca? Jeg vil helst ikke ha en sjokkerende overraskelse, at totalprisen kommer på over tusen kroner liksom, når varene i seg selv kun er litt over 500 kr.
lovenemo Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Jeg skal bestille produkter fra REN skincare. De eneste jeg vet om som har det er lookfantastic og Ren's egen side. Ifølge den kalkulatoren, så blir prisen etter fortolling 680 kr, hvis jeg bestiller varer for 600kr og frakten er 88 kr. Dette er hvis jeg bestiller fra REN's egen side. Men det står at det i tillegg vil komme et ekspedisjons og fortollingsgebyr, hvor mye er det vanlig at dette er på sånn ca? Jeg vil helst ikke ha en sjokkerende overraskelse, at totalprisen kommer på over tusen kroner liksom, når varene i seg selv kun er litt over 500 kr. Tror det er snakk om 200 kr eller noe sånt, uten å være for sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå