Gå til innhold

Debatten om foundation med mireloljer vs, vanlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd mange mineralfoundation-merker, bruker nå Eveyrday Minerals, og er ikke fornøyd. Mineralmakeup sitter jo så dårlig! Og skjuler ikke bra...hqr rødhet i kinnene jeg virkelig vil ha vekk.

Jeg pleier huden min godt.Produkter fra Deralogica og MD formultions, deriblant produkter med syre.. Bruker en god fultigshetskrem uten mineralojer. Renser selvsagt vekk all sminke om kvelden, hvis ikke før.

Er en fooundation fra YSL, Dior eller Lancome virkelg potensieøt skaegjørende+

Jeg har kombinrt hud, noe hudrmer på nese, men ikke spesielt fet hud i t-sonen. Får skjedden kviser.. Resten av huden er normal.

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet (endret)

For det første: Det er ikke garantert at det er mineraloljer i produkter bare fordi de ikke er kjøpt hos hudpleier, så det er lurt å lese, teste og lære hva huden din liker og ikke.

Derimot er det nok mange hudpleiere rundt omkring som gnir seg i hendene over at folk sluker rått all informasjon de måtte komme med, spesielt siden det hjelper dem med å selge mer produkter.

Jeg tror heller ikke det nødvendigvis er slik at mineraloljer er så veldig skadelige for huden, selv om det er et tema folk nok aldri blir enige om. Det er i hvertfall ingen direkte automatisk årsakssammenheng der.

Når det er sagt, er det lurt å teste seg litt fram, og kun teste ett produkt om gangen. Jeg har tørr og sensitiv hud, og tåler både vanlige foundationer og mineralfoundationer, men ikke alle fra begge kategorier. Av flytende synes jeg Chanel, Kanebo, Estee Lauder osv har gode produkter. Dior er litt skumlere, etter min erfaring, for jeg har reagert på flere produkter derfra, men det finner du raskt ut dersom du får en liten prøve på det aktuelle produktet.

Hudtypen din er genetisk bestemt, og du kan kun til en viss grad hjelpe den gjennom å bruke bra produkter, men du kan knapt endre den. Da tror jeg det er viktigere å ha et balansert kosthold med nok vitaminer, mineraler og omega-3-fettsyrer, samt at man ikke røyker, beskytter seg mot sola, og får i seg nok vann. :)

Hvis du vil ha et foundationtips, anbefaler jeg Estee Lauder Doublewear Light, som har medium dekkevne, men som lett kan varieres så den dekker mer, og som gir et flott resultat. Jeg brukte den selv på bryllupsbildene mine, og den holdt veldig bra selv i 30 grader pluss og høy luftfuktighet. :) Av mineralsminke, synes jeg merkene med bismuth (Bare Minerals, GloMinerals osv) sitter bedre, men det er igjen en debatt hvorvidt bismuth er bra eller dårlig for huden.

Unnskyld romanen: Poenget mitt er vel rett og slett at du fort merker hva huden liker og ikke. :)

Endret av Deception
Skrevet

Hvordan definerer du skadelig?

De merkene har foundationen som veldig ofte inneholder mineralolje, den skaden de kan gjøre er å tette porer og gi deg urenheter. Jeg er acne prone og kan ikke bruke de merkene uten å få massivt utbrudd.

Noe mer skade enn det kan de jo ikke gjøre.

Skrevet

Exuviance tetter ikke porene.inneholder fruktsyre ,så du får finere hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...