AnAnAss Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Venninna mi fortalte meg at hun pleier å skeie ut i matveien på lørdager. da spiste hun en sånn 50g mørk sjokoladeplate visst nok. jeg bare ehhh.ok? trodde hun kødda liksom. skeie ut med 50 g mørk sjokolade jeg må ete minst 200-300 g sjokolade for å bli tilfredstilt å ikke ha lyst på mer
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Jeg er lakrisoman... Jeg skeier ut med noen lakrisbåter, kanskje 100 g i uken... resten blir lørdagsgodt til barna. Det er det eneste godteriet jeg spiser i løpet av uken, bortsett fra hvis mannen kjøper en plate kokesjokolade. Da skeier jeg ut med 2-3 biter fra den også.
Vulpes Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Tjaa.... Spiser liksom aldri godteri for tiden, så å skeie ut for meg er vel å spise litt sørlandscihps i helgen det?
momo Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 For meg så blir og skeie ut å spise det som ikke er planlagt og blir for mye i forhold til kalorier og sånn. På fredag skeia jeg ut, da ble det en flaske vin og flere drinker. Men hvis jeg har planlagt og spise 30 g mørk sjokolade på en lørdag så er jo det bare med i planen ikke en utskeielse. For meg er det en forandring av livstil, så må jo fortsatt få kose meg, og jeg koser meg gjerne med noe ekstra 1-2 ganger i uka. Føles litt mer levelig da.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #5 Skrevet 22. februar 2009 For meg er skeie-ut en typisk dag jeg hadde sist lørdag feks.: 1 pose French Fries, 1 sjokoladebolle, 1 hel boks Ben & Jerry-is, 50 g. melkesjokolade, 1 snickersis. Dette på under 2 timer. Slik ser mine lørdager ut, som regel. Men det gjør ikke så altfor mye, med mine 46 kg., og 165 cm.
Gjest Gjest_S Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 Hvis å spise 50 g mørk sjokolade er å skeie ut er jeg en skikkelig synder... Forrige tirsdag var jeg i butikken for å handle og dro med meg en sjokolade-donut, en pose sørlandschips, en 200 grams plate melkesjokolade og en flaske cola, og dette forsvant i løpet av dagen. Jeg hadde riktignok en j*vlig dårlig dag, men jeg kaller ikke 50 gram mørk sjokolade for en utskskeielse. Jeg hadde en utskeielse. Litt smågodt eller noen sørlandschips til lørdags/fredagskvelden synes jeg man bør kunne unne seg uten å få dårlig samvittighet. Hadde noen sagt til meg at de skeiet ut med 50 gram sjokolade hadde jeg reist øyenbrynene og fundert på hva slags mat-regler som gjaldt for denne personen.
Gjest Mea Culpa Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Jeg skeier ut naar jeg spiser saa mye jeg vil av det jeg har lyst paa. Men jeg blir fort lei av sjokolade og snop saa det blir som oftest ikke de store mengdene.
hjema Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Hvis å spise 50 g mørk sjokolade er å skeie ut er jeg en skikkelig synder... Forrige tirsdag var jeg i butikken for å handle og dro med meg en sjokolade-donut, en pose sørlandschips, en 200 grams plate melkesjokolade og en flaske cola, og dette forsvant i løpet av dagen. Jeg hadde riktignok en j*vlig dårlig dag, men jeg kaller ikke 50 gram mørk sjokolade for en utskskeielse. Jeg hadde en utskeielse. Litt smågodt eller noen sørlandschips til lørdags/fredagskvelden synes jeg man bør kunne unne seg uten å få dårlig samvittighet. Hadde noen sagt til meg at de skeiet ut med 50 gram sjokolade hadde jeg reist øyenbrynene og fundert på hva slags mat-regler som gjaldt for denne personen. enig. Jeg vil ikke si det er å skeie ut om det bare er en liten bit med sjokolade... du hadde derimot en utskeielse :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Jeg skeiet virkelig ut i går! Er syk og måtte ligge hjemme alene og velte meg i selvmedlidenhet, og har dessuten vært uten matlyst lenge pga kjærlighetssorg og mistet noen kilo jeg ikke ville miste. Så jeg trampet til butikken og kjøpte ALT jeg hadde lyst på, cola (med sukker), pizza, potetgull, dip, sjokolade, smågodt, kjeks og iskrem. Klarte ikke å spise alt, men jeg gjorde en hederlig innsats. I dag skal jeg sette på en film og ta kål på resten. Det kaller jeg en utskeielse! Ellers er vel fylla med påfølgende nattmat min hovedutskeielse i hverdagen. En liten sjokoladebit kan jeg finne på å spise nå og da, tar til og med en kopp kakao, en hamburger eller noen kjeks rett som det er, men jeg kaller det ikke en utskeielse!
Chanel.No5 Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Skeie ut med 50 g sjokolade? Det er jo nesten luft =) Skeier godt ut i helgene jeg, men det er jo bare kos og noe jeg "planlegger" å gjøre så å skeie ut der er vel feil ord å bruke..? Men livet skal bestå av utskeielser, det er hva som gjør oss til mennesker og ingen er vel perfekte.. =) Jeg angrer ikke på utskeielser i hverdagene, men de er som oftest ikke planlagte og kan vel da karaktiseres som utskeielse i ordets forstand ;-)
kleshenger Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 50 gram sjokolade er da for søren meg ikke en utskeielse! Det er jo bare sunt å spise litt sjokolade innimellom. Spiser man hele plata fortløpende begynner man å nærme seg det man kan kalle en utskeielse. Jeg kjøpte meg en boks cola light på vei til universitetet i dag. Den kan vel kanskje med skepsis kalles en utskeielse fordi det ikke er planlagt, men jeg føler meg ikke som noen synder av den grunn.
Malum Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Skeie ut... Det må vel være når jeg drikker koffeinholdig kaffe, det.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Jeg skeier ut når jeg spiser usunt i ukedagene; feks kjeks til kaffen, sjokolade en kveld e.l. I helgene har jeg "lov" til å kose meg ekstra, og ser ikke på det som utskeielser :gjeiper:
Gjest Elfrida Skrevet 24. februar 2009 #14 Skrevet 24. februar 2009 Utskeiing for meg har mer med prisen enn kaloriene å gjøre...syns jeg skeier ut litt hvis det blir restaurantbesøk midt i uka f.eks.
Gjest Shelob Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 Å "gasse meg" med litt av alt. 1 nevne chips, 5-6 biter smågodt, 1/2 boks Ben&Jerry. Trenger ikke voldsomme mengder, men en smak av alt det forbudte. Isen er dog det viktigste! Det kan jeg glede meg til i en uke
Tabris Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Jeg skeier ut når jeg spiser usunt i ukedagene; feks kjeks til kaffen, sjokolade en kveld e.l. I helgene har jeg "lov" til å kose meg ekstra, og ser ikke på det som utskeielser :gjeiper: Jeg tenker også litt sånn. Så for meg kan en 50 grams sjokolade være en utskeielse hvis den ikke er planlagt, dvs. skjer i hverdagen. I helgene blir det utskeielse hvis det blir mer snop enn jeg hadde planlagt.
LamaLover Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 Jeg mener utskeielser er å spise mer enn man egentlig kan for å ikke legge på seg(dersom man ønsker å holde en stabil vekt, vel og merke) Så hvis man ikke kan gjøre det til en vane så er det på sett og vis en utskeielse. Jeg spiser godteri tr dager i uka, ca, men legger ikke på meg av det, så det ser jeg vel egentlig ikke på som en utskeielse. Men om man spiser f.eks 1500 kcal ekstra en dag, eller sammenlagt en uke så vil jeg kalle det en utskeielse. Derfor et utskeiielser forskjellig fra person til person. For mitt vedkommende vil "uplanlagt" usunn mat i signifikante mengder være utskeielser;) Men en uplanlagt sjokoladebit på en onsdag er likevel ikke å regne som en utskeielse:p
Chanel.No5 Skrevet 24. februar 2009 #18 Skrevet 24. februar 2009 Jeg mener utskeielser er å spise mer enn man egentlig kan for å ikke legge på seg(dersom man ønsker å holde en stabil vekt, vel og merke) Så hvis man ikke kan gjøre det til en vane så er det på sett og vis en utskeielse. Jeg spiser godteri tr dager i uka, ca, men legger ikke på meg av det, så det ser jeg vel egentlig ikke på som en utskeielse. Men om man spiser f.eks 1500 kcal ekstra en dag, eller sammenlagt en uke så vil jeg kalle det en utskeielse. Derfor et utskeiielser forskjellig fra person til person. For mitt vedkommende vil "uplanlagt" usunn mat i signifikante mengder være utskeielser;) Men en uplanlagt sjokoladebit på en onsdag er likevel ikke å regne som en utskeielse:p Hvor mye godteri spise du på en kosedag da? siden du har tre dager i uken du koser deg på.. Vurderer å gjøre det samme selv..Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå