Bare-Meg Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Jeg er rimelig grønn når det gjelder data og sånne ting, så nå spør jeg her i håp om at noen kan hjelpe meg. Jeg har et Canon IXUSi digitalkamera, som jeg også bruker mye til å filme med. Dette blir lagret på PC’n som MVI-filer. Jeg ønsker imidlertid å ha disse videoene på en DVD sånn at jeg kan se de på tv. Tidligere har jeg brukt et program som har fikset dette for meg, men plutselig fungerer det ikke lenger Har prøvd å søke litt rundt på nettet for å finne ut hvordan jeg kan få brent en DVD som fungerer på spilleren min, men har ikke funnet noe som funker. Prøvde i sta og laste ned Quick Media Converter, men fikk ikke en spillbar DVD der heller Som sagt så er jeg ganske dum når det gjelder data, så jeg håper noen kan hjelpe meg med hvordan jeg skal gjøre dette, og om det finnes et gratisprogram på nettet som kan fikse det? Jeg må nok ha det inn med teskje tror jeg
Gjest Nedfall Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Har du prøvd å lete etter programvare her?
Bare-Meg Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2009 Har ikke prøvd der før nei, men var innom nå - og ble ikke stort klokere av det dessverre... Finner ikke noen programvare på den siden som kan gjøre om formatet :klø:
Gjest Lommerusk Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Bare-Meg Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2009 Behøver du å konvertere dem, da? Slik jeg forstår det, så kan MVI-filer spilles av i alle standard DVD-spillere. Det skulle dermed være nok å brenne disse filene på en DVD-plate vha. et vanlig CD/DVD-brenneprogram (f.eks. CDBurnerXP) og deretter putte denne platen i spilleren. Det trodde jeg også når jeg fikk kameraet mitt, men det funka ikke... Som sagt så har jeg tidligere brukt et program som har fått konvertert filene til "spillbare" videoer, men det funker jo ikke lenger. Har søkt en del etter dette på nettet, og har ikke funnet noe brukbart. Kan ikke skjønne at det bare er jeg som er så gammeldags at jeg vil ha videoene på DVD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå