Gå til innhold

Trekking av visdomstenner...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må nok etterhvert trekke ut to visdomstenner... En tannlege sa at jeg burde, men at det ikke var absolutt nødvendig. Mens en annen sa at jeg burde bestille time for det snart...

Velger å høre på sistemann. Men hvor lang tid er det vanlig å måtte spise bare suppe og annet som går ned lett etterpå? Hvor lenge gjør det vondt, og når er det endelig ikke sannsynlig at matbiter legger seg ned i kraterne etterpå?

Jeg grøsser bare ved å tenke på å trekke tennene :tristbla:

Men jeg vil jo gjerne bli ferdig med det. Hvis jeg trekker de om en uke. Hvor lenge er det til ting er tilbake til normalen igjen og jeg slipper å tenke på hvordan jeg skal forholde meg til dette med tennene? Det er individuelt, men tenker sånn omtrent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var helt smertefri og kunne spise normalt efter et par dager.

Men det er vel forskjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg helt smertefri etter trekking av en visdomstann. Kunne spise normalt samme dagen, men var forsiktig med å tygge sånn at jeg ikke fikk mat rester i krateret. Hadde lite lyst på betennelse.

Men det kommer jo veldig an på, også an på selve tannen, om røttene er store eller om det allerede er betennelse i tannen.

Lykke til :)

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Jeg har operert ut to visdomstenner (nede), og jeg knaska smertestillende i et par uker minst.. Den første uka orka jeg ikke annet enn å ligge på sofaen.. Det tok en god stund før hullet vokste igjen - flere måneder, og i flere uker måtte jeg bruke en sprøyte med vann for å skylle opp det som ramla nedi.. Men det er en viss forskjell på å trekke og operere da, så håper for din skyld at det ikke blir så vondt..

Skrevet

Dersom du ikke har problemer med visdomstennene er det helt meningsløst å trekke dem! Dette var noe tannlegene anbefalte i "gamle dager".

Jeg ville hørt på den første tannlegen. Du kan komme til å måtte trekke dem etterhvert, fordi de plomberer ikke visdomstenner. Men den som anbefalte deg å gjøre det snart, må ha vært intressert i å få mer arbeid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...