Gå til innhold

Til dere som har/skal gifte dere i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mine eldre dager (29 i mai) har jeg nå kommet fram til at jeg ikke har noe behov for et kirke bryllup. Har vært i noen bryllup i det siste og funnet ut at å si ja til min kjære kan jeg gjøre andre steder også. Synes faktisk ikke at sermonien i kirken er så spesiell, er jo lik hver gang. Eneste variasjon er sangene som blir framført.

Mine spørsmål er da som følger:

Hvordan har dere gjort det med hensyn til de dere muligens har lyst å dele dagen med. Det er jo ikke alle som har mulighet eller råd til å reise utenlands i bryllup.

Forlovere blir de spandert på eller bet. selv

Kanskje det å gjøre det i hemmelighet og ha en skikkelig bryllupsfest når man kommer hjem.

Er det noen som har noen gode ideer på hvor utennom de helt opplagte som Roma, Wien, Paris osv

Jeg takker på forhånd om alle gode svar/forslag..1212[ Dette Innlegg er endret av: klompen den 2002-04-17 10:34 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss på den norske ambassaden i Madrid 14. juni i år. Alt skal skje i hemmelighet, og bare forloverne våre vet om det. Vi reiser alene, og skal ha en fin middag for våre foreldre og søsken når vi kommer hjem. Litt senere på sommeren skal vi ha en stor vennefest hjemme hos oss.

Praktiske ting som vi har ordnet er: booke ambassade, ordne med papirer hos sorenskriver, vi har booket hotell og fotograf i Madrid, vi har bestilt ringene,samt at jeg har begynt å sy på kjolen min. Ting som frisør og blomster får vi ta på sparket når vi har kommet frem.

Dette er løsningen for oss, og vi tror at det blir akkurat så laid-back, men likevel så romantisk som vi drømmer om.

Det deiligste er at det ikke blir noe stress rundt planleggingen; faktisk er som om vi skal på en liten ferietur, og en måned etterpå skal vi ha en vennefest. Det er overkommelig både økonomisk og planleggingsmessig.

Lykke til med planleggingen!

Skrevet

Jeg har en venninne som giftet seg i New Orleans! De giftet seg i sjømannskirken der. De dro alene uten forlovere. Foreldrene hennes spanderte brudesuite og bryllupsmiddagen på dem. Det hadde visst vært akuratt så intimt og romantisk som de hadde ønsket seg. De er veldig fornøyde med sitt valg. Da de kom hjem igjen hadde de bryllupsfest for familie og venner. Dermed fikk hun bruke kjolen sin to ganger! Brudebildene tok de før de reiste. Det er første gang jeg har vært i et bryllup hvor man kunne få se de ferdige bryllupsbildene. icon_smile.gif De hadde også lagt frem album med bilder fra turen. Noe vi gjestene satte veldig stor pris på. I tillegg hadde hun skrevet ned et brev til oss gjestene (som ble delt ut under kaffen) hvor hun beskrev bryllupsdagen for oss.

Skrevet

Vi gifter oss 13. juni i Den Dominikanske Republikk. Det blir vielse forhåpentligvis på stranda!

Bryllupet er inkludert i hotellpakken. Vi har fått en bryllupskoordinator på hotellet som skal hjelpe oss med å ordne med frisør, fotograf, filming, blomster o.s.v.

Det blir bare meg og forloveden min, vi får "stand in" vitner på hotellet!

Gleder meg veldig, blir sikkert kjemperomantisk! Så er det 14 dager bryllupsreise i samme slengen!

Prisen på reisen og vielsen blir 37 000 kr, da er all mat og drikke inkludert i 14 dager!

Men det blir jo mye utenom,har kommet opp i 50 000 kr nå, da er kjolen og ringene kjøpt!

Her er reisebyrået vi reiser med : http://www.deluxe.se

12

Skrevet

Hei!

Vi giftet oss i Spania for 3 uker siden, og det var helt FANTASTISK! Vi inviterte venner og familie - og siden det var i påskeferien valgte 28 å være med oss fra Norge. UTROLIG!

Vi tok kontakt med sjømannskirken på stedet i god tid på forhånd og fikk satt dato. Så sendte vi ut en før-invitasjon, slik at de som ønsket kunne bestille tur. Vi betalte ikke for forloverne, men vi betalte oppholdet deres, så jeg tror de var fornøyd med det.

Selve vielsen hadde vi utendørs - det var veldig spesielt. Så hadde vi mottagelse med tapas for 37 gjester etterpå - også utendørs.

På kvelden var vi 30 mennesker til 4-retters middag på restaurant. De hadde virkelig lagt seg i selen, siden det var bryllup de arrangerte, og gjort det sååå fint. Etter 4-timers middag med sanger og taler, gikk vi på bar! (Det er det de spanske brudene gjør) men vi holdt ikke ut lenge og dro på hotellet, mens gjestene våre festet videre uti de små timer.

Stemningsrappport fra rett etter jeg kom hjem kan du lese under innlegget "Endelig gift" her inne i forumet.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...