Gå til innhold

Vielsestidspunkt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sent på dagen er det seneste dere kunne tenkt dere å ha vielsen? Er invitert i et bryllup med vielsestart kl 16, og så sent har jeg aldri hørt om før..! Vi skal selv ha kl 13..

Gjest Gjest_marie_*
Skrevet
Hvor sent på dagen er det seneste dere kunne tenkt dere å ha vielsen? Er invitert i et bryllup med vielsestart kl 16, og så sent har jeg aldri hørt om før..! Vi skal selv ha kl 13..

Kl 16 hørtes sent ut. Her i byen stanser sjenking kl 01, så festligheten blir vel nedkortet en del. Ellers synes jeg kl 12-13 er tidlig, blir mye dødtid

Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)
Her i byen stanser sjenking kl 01, så festligheten blir vel nedkortet en del.

Om de har en privatfest så stanser jo ikke sjenkingen kl 01.

Ellers veldig enig at det kan bli mye døtid om vielsen er 12-13.

Endret av ¤bella¤
Skrevet

Vi skal ha kl 14, og synes det er et greitt tidspunkt. Da har vi fotografering før vielsen for å slippe å stresse. Men har fått beskjed om å ikke dukke opp i lokalene før kl 16 (gjestene får komme før, altså). Da får vi begynt med middagen kl 16:30-17-tiden.

Skrevet

Vi skal ha vielse klokka 16, og ser ingen problemer med det :)

Skrevet

Var i et bryllup i fjor sommer der vielsen var klokka 16. Var da bedt inn til middag klokka 18.00. Da vi fikk innbydelsen reagerte jeg på at vielsen var så seint. Men det var et lite bryllup med få gjester og taler, så kvelden hadde kanskje blitt veldig lang om vielsen hadde vært 13. kirke og festlokale lå rett ved siden av hverandre også.

Selv skal vi ha vielse kl 13 og invitert til middag kl 17. Men det tar over en time å kjøre fra kirke til festlokale, så vi trenger tiden tror jeg. Har beregnet at det blir ca halv annen time å vente på at vi blir ferdig hos fotograf. I "ventetiden" serveres velkomstdrink og fingermat, slik at gjesten har noe å bedrive tiden med. Håper det går greit og at ingen kjeder seg veldig :)

Skrevet
Kl 16 hørtes sent ut. Her i byen stanser sjenking kl 01, så festligheten blir vel nedkortet en del. Ellers synes jeg kl 12-13 er tidlig, blir mye dødtid

Når blir det dødtid?

Vielse klokka 13:00. Man drar fra kirken til lokalet klokka 1345-1400. Man mottar velkomstdrikk og mingler og prater med familie, mens brudeparet tar bilder fra 14:00 til 15. Gjestene setter seg til bords, og brudeparet ankommer etter bildetagningen. Vertskapet ønsker velkommen, og deretter går dagen slag i slag. Middag i noen timer. Klokka 19 ankommer kaffigjestene, og kaffi og kaker inntas og baren åpnes. Kanskje noen taler eller noe annet står på programmet. Deretter bryllupsvals, dans og mingling. Nattmat klokka 12. Videre dans og mingling ut i de sene nattetimer. Jeg spør igjen, når er det dødtid??

Skrevet

Jeg synes vielse kl 12-14 må være det beste. Føler at det for vår del hadde blitt en del stress ved å skulle gjennom alle de "obligatoriske bryllupstingene", talene, dansen, kakene etc, fotografering, mingling osv. hvis vi skulle hatt vielse kl 16. Da hadde vi ikke vært ferdig ved kirken før kl 17, så reise til lokalet, velkomstdrink, ikke ved matbordet før omtrent kl 19..Hadde blitt en kort dag :(

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Vi skal ha vielse 16.45. Syns det er helt ok. Vi går til fotograf først og er bare 30 gjester. Skal ikke ha no særlig sanger under middagen da jeg hater å synge foran andre. Tror jeg hadde blitt rimelig sliten hvis vi skulle snurra igang kl 3 med festen.. Er jo tross alt minst 7 timer å ha det koselig på når vi starter 6 :) Uansett, skjønner ikke at du gidder "reagere" på tidspunktet. Det er vel deres valg og det er helt vanlig :)

Skrevet

Vi skal ha vielse kl 15.30. Føler ikke det blir for sent for oss i og med at lokalet vi skal ha festen i er 2 minutter unna kirken og at vi i tillegg skal ha koldtbord som ikke tar like lang tid som treretters... Vi har heller ingen kaffegjester -det kunen fort blitt litt sent for dem å komme etter middag da. Men generelt sett liker jeg bedre sene brylluper enn tidlige brylluper rett og slett fordi jeg synes det er stress å ordne meg ferdig til tidlige brylluper. Men nå er jo ikke akkurat jeg noen morgenfugl heller :sjenert:

Skrevet
Men generelt sett liker jeg bedre sene brylluper enn tidlige brylluper rett og slett fordi jeg synes det er stress å ordne meg ferdig til tidlige brylluper. Men nå er jo ikke akkurat jeg noen morgenfugl heller :sjenert:

Samme her - er deilig å ha god tid når man skal pynte seg :)

Vi hadde tre tidspunkter å velge mellom; 13.00, 14.30 og 16.00. Vi valgte da 14.30, men kunne egentilg tenkt meg kl 14.00. Vi skal ha flere barn i bryllupet, så det er greit at ikke middagen starter så seint. Håper å kunne sette oss til bords ca kl. 17.00.

Skrevet

Vi skal ha vielse kl 18.00, men det er i en sjømannskirke i utlandet. Passer oss perfekt! Det betyr at gjestene har en hel dag til sigtseeing og avslapping før vielsen :)

Skrevet

Vi skal vies kl 15:30. Vi valgte såpass sent fordi vielsen og festen er på samme sted. Middagen er rundt kl 17, så gjestene trenger bare å 'henge' i en time mens vi tar bilder.

Vår vielse er utendørs og kommer nok ikke til å vare lenger enn kl 16.

Vi hadde også et ønske om en rolig morgen og formiddag, derfor også såpass sent.

Skrevet

Vi har vielse kl13, så er gjester bedt til lokalet kl15 blir da velkomst drink og litt frukt mens vi fotograferes. maten starter rundt 16:30(skal ha grillmat) så må man også tenke på at lokalene stenges kl1 så derfor er vielsen såpass tidlig :)

Skrevet

Vi har vielsen kl 15.00, synes det tidspunktet er perfekt, håper på minst mulig stress på morningen, og ha god tid til å ordne sminke og hår.

Gjestene drar rett til festlokale etter vielsen og det blir servert grillbuffet ca kl 17.30.

Skrevet
Når blir det dødtid?

Vielse klokka 13:00. Man drar fra kirken til lokalet klokka 1345-1400. Man mottar velkomstdrikk og mingler og prater med familie, mens brudeparet tar bilder fra 14:00 til 15. Gjestene setter seg til bords, og brudeparet ankommer etter bildetagningen. Vertskapet ønsker velkommen, og deretter går dagen slag i slag. Middag i noen timer. Klokka 19 ankommer kaffigjestene, og kaffi og kaker inntas og baren åpnes. Kanskje noen taler eller noe annet står på programmet. Deretter bryllupsvals, dans og mingling. Nattmat klokka 12. Videre dans og mingling ut i de sene nattetimer. Jeg spør igjen, når er det dødtid??

Det pleier å bli dødtid før middagen begynner. Mens brudeparet fotograferes. ofte blir det såkalt mingling (det forutsetter at man kjenner noen litt, eller er dreven i small-talk) som mange oppfatter som dødtid. Middagen begynner vel stort sett litt utpå ettermiddagen?

Men i din skisse setter gjestene seg til bords og så ankommer brudeparet etter bildetagningen. Dette har jeg aldri hørt om før. Da vi giftet oss fikk vi beskjed av toastmaster at det var vanlig at ingen satte seg før brudeparet hadde funnet plassene sine. Jeg tror dette må være det mest vanlige.

Skrevet

Vi giftet oss 16:30!

Hadde ingen egen fotograf-session, tok bare en drøss bilder under hele dagen, fra forberedelser til slutt, så alle gjestene pluss vi dro rett til festlokalet etter vielsen, for velkomstdrink og middag. Alle 100 gjestene var vel på plass ved middagsbordet rundt klokka 18:30. Det gikk fint.

Vi hadde ingen kaffegjester, da, så vi kuinne godt ha litt sen middag. Og festen var i samfunnshus så kunne holde på så lenge vi ville utover natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...