Gå til innhold

Kan man ha slike sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay, dette er muligens et dumt spørsmål, men håper noen kan svare meg likevel :)

Kan man ha flate sko til brudekjole?

Jeg vet at det er fysisk mulig altså :fnise: Men er det noen som har gjort det/sett det, eller har gode argumenter for ikke å ha det? Tenker spesielt på f.eks. ballerinasko.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Okay, dette er muligens et dumt spørsmål, men håper noen kan svare meg likevel :)

Jeg vet at det er fysisk mulig altså :fnise: Men er det noen som har gjort det/sett det, eller har gode argumenter for ikke å ha det? Tenker spesielt på f.eks. ballerinasko.

Jeg tror greia med høye hæler er at kjolen skal falle bedre over baken...men det har jeg bare hørt via via altså :)

Gjest Neferet
Skrevet

Hovedpoenget for meg er at skoene skal være gode nok til å gå i lenge! Og om de da ikke hadde hatt hæl, hadde jeg ikke tenkt mer over det... :)

Skrevet

Det jeg tydeligvis ikke lyktes i å formidle i innlegget mitt (jeg var vel for ivrig på å få svar :) ), var at jeg lurer på om det er noen smarte grunner for at de fleste bruder har høye hæler på seg? Jeg vil personlig helst ha sko av ballerina-typen (lave, behagelige) , da jeg foretrekker komfort og ikke vil være høyere enn jeg er uten hæler. Men ikke på bekostning av kjolen.. På kjolebutikken var det ikke snakk om å prøve kjole uten sko med lav (4 cm) hæl, det "ødela" inntrykket sa de. Hvis noen vet hvorfor, så vil jeg gjerne vite det, eventuelt hvordan jeg kan fikse det og likevel ha "hælløse" sko..

Hvis det ikke er verre enn at kjolen ikke faller "riktig" over baken, så tror jeg det blir ballerinasko her i gården :bryllup:

Skrevet

Grunnen til at jeg vil ha brudesko med høy hæl er fordi jeg er lav, og vil gjerne ha noen eksra cm denne dagen ;) Jeg er ikke helt slank heller, så dersom jeg har lave sko, blir jeg liksom så "stutt-tjukk" :D Synes jeg ser mye slankere ut når jeg kommer meg litt opp i høyden - holdningen blir mye bedre også. Men samtidig må jeg finne noen sko jeg klarer å gå i da!

Var i et bryllup nå i sommer, hvor bruden hadde helt enkle, flate ballerinasko. Hun er veldig høy - faktisk høyere enn brudgommen, og det kan kanskje ha vært en årsak...? Men det passet også svært godt til kjolen hennes, som også var enkel og smal i silhuetten.

Skrevet (endret)

Jeg har valgt sko med litt hæl på fordi det bedrer holdningen når man går. Etter vi har spist middag, skal jeg bytte til ballerinasko jeg også, men vil ha "riktig" holdning når jeg går inn i kirka. :)

Endret av Maye
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg bruker stort sett alltid høye hæler, men når vi skal gifte oss skal jeg ha flate sko. Rett og slett fordi vi er like høye, og jeg har ikke lyst til å rage over mannen den dagen. Skal ha ballerinasko fra Clarks.

Skrevet
Jeg bruker stort sett alltid høye hæler, men når vi skal gifte oss skal jeg ha flate sko. Rett og slett fordi vi er like høye, og jeg har ikke lyst til å rage over mannen den dagen. Skal ha ballerinasko fra Clarks.

Finner du noen link til skoene dine så vi kunne sett?

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Finner du noen link til skoene dine så vi kunne sett?

Glemte visst linken. :fnise:Disse. De er en mellomting mellom rosa og caffe latte-farge, og er nesten lik (lik nok iallefall) i fargen som noen detaljer på kjolen. Veldig gode å gå i (har et par av samme modell i annen farge fra før av), og kan brukes til andre antrekk enn brudekjole, hvilket jeg anser som en fordel. :)

Skrevet

Fine!

Clarks er jo et kjempebehagelig merke synes jeg.

Skrevet

Jeg har kjøpt ballerinasko i hvit sateng som jeg hvertfall har som back up i tilfelle skoene med hæler tar knekken på meg utover kvelden. Jeg kommer til å bruke de hvis føttene trenger en pause - ingen vits å belaste de mer enn nødvendig. Det er de som skal bære deg gjennom hele dagen og da gjør du som du vil :) Ha begge deler evt, det finnes mange rimelige sko. Selv betalte jeg 290 kroner (hvis jeg husker riktig) på ebay og de passer utmerket! :)

Skrevet

Hvis du sjekker ut amerikanske bryllups forum ser du at der er det mer unormalt (virker det som) og ha sko med hæler, enn og ikke ha hæler. Evt så har de hæler under vielsen, men bytter til lave sko til festen.

Skrevet
Jeg har valgt sko med litt hæl på fordi det bedrer holdningen når man går. Etter vi har spist middag, skal jeg bytte til ballerinasko jeg også, men vil ha "riktig" holdning når jeg går inn i kirka. :)

Dette skal eg også....høye hæler til kirke, og flate til festen.

Grunnen til hæler er fordi du får en penere holdning og en fin gange til vielsen

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...