Gå til innhold

Hvilken fugl er dette?

Gjest hyggelig

Anbefalte innlegg

Gjest hyggelig

Hver morgen har jeg et tre fullt av noen forvokste "spurver" i hagen. De er på størrelse med en trost, har fargene til en spurv, men har en knallgul hanekam og knallgul stjert. Jeg bor i nord- Norge.

Noen som vet hva slags fugl det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være sidensvans? Den har i hvert fall gul ende på stjerten, og det ser ut som den har en slags kam, men denne ser ikke så gul ut på bildene jeg finner. Prøv et bildesøk i google, så kan du nok bekrefte eller utelukke forslaget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tilbøyelig til å tippe sidensvans, selv om "dusken" på hodet ikke er gul. Her jeg befinner meg (også nord-Norge) har jeg sett digre sidensvansflokker i det siste, kjempefine fugler!

Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Hmm..Jo, det ligner jo mistenkelig på en Sidensvans, men jeg er ganske sikker på at disse fuglene i treet også har gul hanekam..(?) Kan jo være at jeg har sett feil eller husket feil, selfølgelig..

Er det noen andre fugler som ligner på disse?

Edit: Jeg tok bilde av fuglene i treet idag, og zoomet inn etterpå. Håret var visst ikke så gult som jeg hadde husket, bare stjerten. Jeg er dermed helt sikker på at det er Sidensvans. Takk for svar!!

Endret av hyggelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...