Gå til innhold

Bridezillas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle klager på bridezillaene som tar helt av. Tror selv jeg kan ha blitt oppfattet som en liten bridezilla, men for meg så hang jeg meg opp i detaljer og dill dall, fordi jeg var så utrolig redd for å glemme noe eller gjøre noe feil. Derfor mye internetting og research..Og så er det jo ikke så rart å ville ha fint pynta bord, men hvis serviettene matcher bordkortene- da har man gått for langt liksom? Er jo ikke noe stress å plukke den fargen som passer best?

Når er man en skikkelig bridezilla egentlig mener dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er skikkelig bridzilla, når man ikke klarer å kose seg og når man hyler og skriker til alle rundt en, og når man forventer at alle andre skal være like opptatt av bryllupet som det bruden er.

Skrevet
Alle klager på bridezillaene som tar helt av. Tror selv jeg kan ha blitt oppfattet som en liten bridezilla, men for meg så hang jeg meg opp i detaljer og dill dall, fordi jeg var så utrolig redd for å glemme noe eller gjøre noe feil. Derfor mye internetting og research..Og så er det jo ikke så rart å ville ha fint pynta bord, men hvis serviettene matcher bordkortene- da har man gått for langt liksom? Er jo ikke noe stress å plukke den fargen som passer best?

Det finnes en tråd om dette allerede... Min personlige mening er at bridezillaen er et faktum når den vordende brud feks forlanger at alle rundt henne skal synes dagen er like viktig for dem som for henne, når hun dropper fri bar eller kutter gjestelista for å få råd til flere kjoler, når hennes eget utseende som brud er viktigere enn ekteskapets budskap og når hun tror verden raser sammen hvis blomstene i buketten ikke matcher skoene til feks brudepikene... Skjønner? :)

Skrevet
Det finnes en tråd om dette allerede... Min personlige mening er at bridezillaen er et faktum når den vordende brud feks forlanger at alle rundt henne skal synes dagen er like viktig for dem som for henne, når hun dropper fri bar eller kutter gjestelista for å få råd til flere kjoler, når hennes eget utseende som brud er viktigere enn ekteskapets budskap og når hun tror verden raser sammen hvis blomstene i buketten ikke matcher skoene til feks brudepikene... Skjønner? :)

Tror rett og slett bridezillaen er en oppdiktet myte fra sine medsøstre. Har mange venniner og bekjente som er gift, men aldri har jeg sett disse tendensene. At bruden vil matche mht. fargevalg, at hun forventer at venner er intr. og vil høre om planlegging og er opptatt av dagen på hennes vegne er vel ikke så urimelig.. må si jeg har gledet meg på mange bruders vegne opp gjennom årene. Og sist men ikke minst at bruden er optatt av eget utseende på bryllupsdagen kan jeg ikke se noe galt i, den bruden som sier hun ikke bryr seg om det har jeg store vanskeligheter med å tro!

Skrevet
Tror rett og slett bridezillaen er en oppdiktet myte fra sine medsøstre. Har mange venniner og bekjente som er gift, men aldri har jeg sett disse tendensene. At bruden vil matche mht. fargevalg, at hun forventer at venner er intr. og vil høre om planlegging og er opptatt av dagen på hennes vegne er vel ikke så urimelig.. må si jeg har gledet meg på mange bruders vegne opp gjennom årene. Og sist men ikke minst at bruden er optatt av eget utseende på bryllupsdagen kan jeg ikke se noe galt i, den bruden som sier hun ikke bryr seg om det har jeg store vanskeligheter med å tro!

Det er ikke oppdiktet, det er i alle fall sikkert ;) Ei fjern venninne holdt på å miste mannen sin før bryllupet i det hele tatt hadde stått fordi hun drev ham fra vettet. Han sa at hun rett og slett forvandlet seg til å bli en helt annen person fra den dagen hun fikk en ring på fingeren. Hun kjefta blant annet huden full på mannens forlover fordi han sa at han som røyker ville røyke etter middagen på brullupsdagen.

Å bry seg om detaljer ser jeg ikke noe galt i. Men det er likevel en grense man fort kan trå over. Som flere har sagt så har en typisk bridezilla en overbevisning om at denne dagen er akkurat like viktig for gjest nummer 140 som for bruden selv. Noen venninner av meg har virkelig minnet meg om noen av jentene som er med i programmet "my supersweet sixteen" på MTV. Her skal bruden få absolutt alt hun peker på uavhengig av andres (les: brudgommens) meninger, og får hun ikke det er helvete løs.

Heldigvis er de færreste i denne kategorien bruder, selv om KG av og til kan gi et skjevt inntrykk..? :)

Skrevet (endret)

Er de ikke bare bekymret? Jo, de vi oppfatter som bridezillas er sikkert bekymret. Det er legitimt å være bekymret, et bryllup er en stor greie, det er masse følelser involvert og mye som skal klaffe. Men så spørs det hva slags mestringsstrategier man som brud bruker for å leve med bekymringene rundt bryllupet. Noen få bruders mestringsstrategier går i retning kontrollfrik, needytakter, hysteri - i den grad at det går utover folk rundt dem - familie, brudgom, forlovere.... og de samme brudene synes gjerne selv at det helt legitimt at det gjør det, uten blygsel eller skamvett. Da snakker man bridezilla.

Endret av eilan
Skrevet

Når kardemommeloven og folkeskikk kastes på sjøen så det går utover familie og venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...