Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva synes dere?

om hva??

sekretærlønn er ikke akkurat likt for alle og en hver..

Skrevet

Jeg kjenner sekretærer som tjener 260.000 i året, og sekretærer som tjener 400.000 i året.

Om man tjener bra kommer jo helt an på utdannelse og arbeidsoppgaver. Har man null utdannelse, sitter som vanlig sekretær og kopierer , makulerer og svarer på telefoner med 310.000 i året synes jeg man skal være rimelig fornøyd!

Har man 3årig høyskoleutdannelse med ansvar for regnskap og lønn osv.osv med samme lønn er man neppe like fornøyd.

Gjest Gjest_Monika_*
Skrevet

Veldig bra :-))))

Privat sektor betaler sekretæra bra!!

Skrevet

Kan du forklare hvor mye som er bra da?

Noen synes jo 280.000 er kjempebra, mens andre må opp i 400.000 før de er fornøyd :)

Privat sektor kan også betale veldig dårlig. Jeg har opplevd å ikke få sekretærjobber jeg har søkt på fordi jeg har fagbrev og de ville ha noen uten utdanning slik at de kunne betale dårlig. Advokatsekretær attpåtil

Skrevet

Jepp, jeg tjener like bra som sykepleiere, ingeniører og andre som har bachelor...

Skrevet
Jepp, jeg tjener like bra som sykepleiere, ingeniører og andre som har bachelor...

Tjener sykepleiere og ingeniører det samme? Den var ny.

Gjest Sekretæren
Skrevet

En sekretær er ikke likt avlønnet uansett arbeidsplass, det kommer an på så mye.

Jeg tjener 430 000 og er fornøyd med det, men jeg har en del ekstra erfaring og kompetanse som gjør at jeg ligger såpass høyt.

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Jeg jobber som sekretær og har 450.000 i året.

Skrevet

Det finnes sekretærer som ikke har noe annen utdannelse enn almenn på videregående. det finnes sekretærer med bacheleor og det finnes sekretærer med fagbrev.

Jeg har fagbrev, 2 års ansiennitet og tjener 310.500

Skrevet
Det finnes sekretærer som ikke har noe annen utdannelse enn almenn på videregående. det finnes sekretærer med bacheleor og det finnes sekretærer med fagbrev.

Jeg har fagbrev, 2 års ansiennitet og tjener 310.500

Det er bra! Kjenner en som har master og tjener 320.000 :-) Det er jo nesten like lønninger det.

I Norge har de fleste lik lønn uansett om de har utdanning eller ikke :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Skrevet
I Norge har de fleste lik lønn uansett om de har utdanning eller ikke :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Det der trur eg ingenting på. Lik lønn for likt arbeid vert ikkje praktisert. Bakgrunn og utdanning teller. Dette erfarer eg på min arbeidsplass. Eg har lavere utdanning enn andre som utfører akkuratt same arbeidet. Løna mi er lavere til tross for at me utfører akkuratt det same.

Skrevet

Hos oss er det motsatt. Jeg tjener like mye som min ufaglærte kollega som har mye mindre ansvar og mye mindre krevende arbeidsoppgaver. Hun er sekretær, mens jeg er konsulent med stillingstittel kontorleder med ansvar for økonomi (regnskap , budsjett) og lønn +++ . Hun har ansvar for sentralbord, postsortering og andre enkle oppgaver.

Skrevet

men dere sekretærer som tjener bra, hvilken bransje er dere ansatt i?

Skrevet

Jeg er en av sekretærene som tjener godt - og jeg er ansatt i oljebransjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...