Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 Burde ha vært like høy som frisører og lærere!!
Gjest Afrikana Skrevet 25. februar 2009 #3 Skrevet 25. februar 2009 Burde ha vært like høy som frisører og lærere!! Dummeste jeg har hørt! Lærerutdanningen er 4 år på høyskole, hjelpeplerer og frisør er kun videregående skole!
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Hjelpepleierlønningen er da rundt 300 000 nå. Det er veldig bra til å kun ha to år på vgs! Hilsen lærer med 400 000 mer i lån enn enhver hjelpepleier og drøye 50 000 mer i lønn.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Som hjelpepleier er skolen to år, pluss to år som lærling hvor du får lønn tilsvarende ett år. Kan ikke skjønne at det skal være så mye bedre om du kun går 4 år på skole. Utdanningen er faktisk like lang. Jeg synes hjelpepleierlønnen er alt for dårlig. Ti års annsinitet gir 306 000 i lønn.
Donpedro Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Utdanningen er faktisk like lang. Nei, det er den faktisk ikke.
Gjest lærer'n Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Vi lærera fortjene mest!!! Bare vent å se hva Hjetland får til...hehe!!!!!!!!!
Gjest hjelpepleieren Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Mulig det; jeg er bare hjelpepleier jeg. Jobber dag, kveld og natt, påske og jul. Jeg passer på deres eldre. Har mange tunge løft, og mange tøffe opplevelser med dødssyke mennesker. Jeg holder den gamle i hånda når livet ebber ut. Jeg tar også vare på pårørende som har det vanskelig. Jeg vasker, smører, mater, ruller hår, tar fotpleie, er psykolog og medmenneske. Jeg hjelper mennesker til å opprettholde eget funksjonsnivå. Jeg hjelper til når de ikke klarer seg selv lenger. Men jeg får også mange takknemmelige ord av både pasienter og pårørende. Jeg får mange smil. Jeg stortrives i jobben, men ikke med lønnen.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Håper hjelpepleiere får en anstendig lønn det er mulig å leve av i dagens pris-Norge. Jeg har selv sett den flotte jobben mange av de gjør på eldrehjem og sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå