Riskrem Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Hei! Jeg har kjøpt meg ny leilighet (til 140.000 under takst!!!). Jeg vurderer å kjøpe boligalarm pga. hvordan inngangen er plassert. Hovedinngangen til blokken har fullt innsyn fra naboblokkene, men selve inngangen til leiligheten er på baksiden av blokken. Ved inngangen er det en nødtrapp/branntrapp som går ned i garasjeanlegget og ut. Det er litt vanskelig å forklare. Er leilighetens rare adkomst god nok grunn til å kjøpe boligalarm? Jeg tror ikke mine naboer har det fordi jeg kan i alle fall ikke se skilt utenfor dørene. Leiligheten ligger i et rolig område og den ligger i 3. etg med balkong. Blokken er helt ny og inngangsdørene er "siste standard". Hva hadde dere gjort? Og hvilket selskap hadde dere valgt?
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Jeg hadde skaffet meg alarm_klistremerker_ og sikkerhetslås. Men hvis du skal ha alarm hadde jeg gått for en trådløs med brannvarsling i tilegg koblet til brannvesenet. (wisdom) Dette med alarmer er som mobilabonementer, billig alarm betyr stort sett høyere abonnementspris.(sett bort i fra kampanjer osv) lykke til.
Gjest einar Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 hei, få deg en befaring, jeg sendte inn forespørsel på tjenestetorget.no, da var det bare vaktservice som tilbudte en befaring uforpliktende, da får man seg gode råd. og jeg og som deg hadde en del spøørsmål om alarm mm. litt mer seriøst enn bare pr tlf. senere tid har jeg også sett pristest for boligalarmer og ser at jeg gjorde et godt valg da vaktservice kommer best ut i pris. Hei! Jeg har kjøpt meg ny leilighet (til 140.000 under takst!!!). Jeg vurderer å kjøpe boligalarm pga. hvordan inngangen er plassert. Hovedinngangen til blokken har fullt innsyn fra naboblokkene, men selve inngangen til leiligheten er på baksiden av blokken. Ved inngangen er det en nødtrapp/branntrapp som går ned i garasjeanlegget og ut. Det er litt vanskelig å forklare. Er leilighetens rare adkomst god nok grunn til å kjøpe boligalarm? Jeg tror ikke mine naboer har det fordi jeg kan i alle fall ikke se skilt utenfor dørene. Leiligheten ligger i et rolig område og den ligger i 3. etg med balkong. Blokken er helt ny og inngangsdørene er "siste standard". Hva hadde dere gjort? Og hvilket selskap hadde dere valgt?
Brukernavn Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Jeg ville valgt Securitas med bakgrunn i uavhengige tester som er foretatt. (pris-sikkerhet)
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Jeg hadde ikke valgt Securitas da de tok feil av mitt og naboens hus da alarmen gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå