Gjest Lancelotte Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Spørsmålet er så enkelt å komplisert som det. Hvor langt skal man strekke seg for å få ting til å fungere? Hva skal man tolerere av sin "bedre" halvdel om man elsker dem? Vet det ikke er noe fasit svar på dette, men ofte lurer jeg på om jeg er for "streng" eller for naiv.. når ting i tillegg er komplisert, skal man tåle mer eller? Dette ble mange spørsmål, men jeg vil gjerne ha andres synspunkt på dette, og jeg mener mange kvinner strekker seg alt for langt.. inkludert meg selv..
Suzy Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Dette er selvsagt rimelig individuelt - men jeg er enig med deg. Kvinner strekker seg langt og ofte FOR langt (meg inkludert). Jeg tror at de fleste av oss kjenner det når vi trykker mot den ubehagelige grensen - og at om vi slutter å ignorere ropet innenfra om å sette foten ned, så ville vi hatt godt av det.
LitaPia Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Tja..For min del har jeg strukket meg umenneskelig langt tidligere.. Men fikk nok da jeg havna på sykehuset med brukket ribbein.. da ble nok nok!
Gjest Gjest_Jente20_* Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Tja..For min del har jeg strukket meg umenneskelig langt tidligere.. Men fikk nok da jeg havna på sykehuset med brukket ribbein.. da ble nok nok! Huff Jeg kan også si meg enig at mange kvinner ( også menn) strekker seg langt. Men jeg tror langt flere kvinner strekker seg, for å bevare forhold osv. Kanskje dette har noe med instinkt å gjøre? Å beholde mannen som en slags "beskyttelse" for familien. Jeg tror også at kvinner har en tendens til å ville ha "en hel familie". Vet ikke helt jeg.... (ble litt rotet)
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Herregud. Dette har ingenting med kjønn å gjøre. Kvinner strekker seg lengre enn menn? Er ikke det litt generalisering. Jeg personlig har motsatt erfaring, men det betyr ikke at jeg tror alle kvinner slår opp med en gang det blir litt problemer i forholdet.
LitaPia Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Enig med _gjest_mann , det blir generalisering å si at kvinner strekker seg lengre enn menn, og en, i mine øyne helt feil observasjon. Jeg har ofte sett at mine kompiser har strukket seg veeeldig langt for å beholde dama. Og i mitt første forhold i slutten av tenårene var jeg selv vansindig sjau, og kjæresten min den gang var vanvittig tålmodig og holdt ut i nesten to år med gnålet mitt.. til slutt ble han så lei at han fant seg ei anna, så alt det gnålet mitt var forgjeves.
Suzy Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Herregud. Dette har ingenting med kjønn å gjøre. Kvinner strekker seg lengre enn menn? Er ikke det litt generalisering. Jeg personlig har motsatt erfaring, men det betyr ikke at jeg tror alle kvinner slår opp med en gang det blir litt problemer i forholdet. Det kan godt hende du har rett - jeg har vel bare personlig sett stort sett det at kvinner strekker seg - men kanskje der rett og slett er rimelig likt fordelt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå