Gå til innhold

Blir innekatter lett overvektige?

Anbefalte innlegg

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Pusen min nekter plent aa gaa ut, mye bedre aa ligge paa et fang og bli kost med maa vite! Vi bor i en liten leilighet og hun er altsaa ikke veldig aktiv. Hun faar for tiden Hills Feline adult og veier for oyeblikket ca 4 kg noe som virker passelig. Men boer jeg passe paa saa hun ikke blir overvektig?

Jeg har hatt katt foer, men han var utekatt og fikk nok mosjon saa dette er litt nytt for meg.

Endret av Mea Culpa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

puser kan lett bli overvektig ja! pass på at hun ikke "snoper" for mye. vil hun ikke ut kan du stimulere lek inne. alle katter elsker å jakte. en tråd med noe bustete svart i enden kan du lage billig selv. løp rundt i leiligheten og la henne jakte på den!

Gjest Fugl Fønix
Skrevet (endret)

Min blir det, ja. Nå har hun hatt en lang periode hvor hun nekter fullstendig å gå ut (etter å ha forsvunnet ved nyttår...) og hun har blitt stooor. Så nå er ho på lightfor. Det blir ikke noe med mer kcal i før ho begynner å gå ut igjen.

Det finnes heldigvis mange forskjellige fortyper som er spesialisert til kattens behov. Siden hun bare er inne, så kanskje du burde prøve ett for som er laget til innekatter? Da sikrer du deg litt, pluss at pus får all den næringen hun elles ville behøvd å gå ut for.

Endret av Fugl Fønix
Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Min blir det, ja. Nå har hun hatt en lang periode hvor hun nekter fullstendig å gå ut (etter å ha forsvunnet ved nyttår...) og hun har blitt stooor. Så nå er ho på lightfor. Det blir ikke noe med mer kcal i før ho begynner å gå ut igjen.

Det finnes heldigvis mange forskjellige fortyper som er spesialisert til kattens behov. Siden hun bare er inne, så kanskje du burde prøve ett for som er laget til innekatter? Da sikrer du deg litt, pluss at pus får all den næringen hun elles ville behøvd å gå ut for.

Ja, jeg tror kanskje jeg skal kjoepe mat for innekatter neste gang. Hun har lagt paa seg litt siden vi fikk henne, men da var ganske tynn og, men hun er ikke overvektig enda.

Endret av Mea Culpa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...