anettes´verden Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Hei, Både mine og min forlover sine foreldre en skilt, nå sliter vi litt om vi skal invitere dem "nye" kjærestene. Problemet ligger hovedsaklig hos mine, da faren min var utro mot mor og er fortsatt sammen med samme dame. Mor har ikke funnet noen nye og sliter fortsatt med dette! Men det er gått 3 år.. På forloveden min sin side er det kun faren som er i et seriøst forhold, og moren har kjæreste. Men vi tenker enten alle eller ingen!!! Hva gjør dere andre? Det er litt fortvilende at foreldrene våres "feil" skal bli et mareritt for oss...
Leiah Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Hei, Både mine og min forlover sine foreldre en skilt, nå sliter vi litt om vi skal invitere dem "nye" kjærestene. Problemet ligger hovedsaklig hos mine, da faren min var utro mot mor og er fortsatt sammen med samme dame. Mor har ikke funnet noen nye og sliter fortsatt med dette! Men det er gått 3 år.. På forloveden min sin side er det kun faren som er i et seriøst forhold, og moren har kjæreste. Men vi tenker enten alle eller ingen!!! Hva gjør dere andre? Det er litt fortvilende at foreldrene våres "feil" skal bli et mareritt for oss... Har noen av dem antydet at de ikke vil komme i bryllupet på grunn av den andre?? Jeg syns dere skal invitere alle sammen og ikke tenke mer på det Viss en av dine foreldre ikke kommer på grunn av konflikter dem i mellom, så vet ikke jeg. De må da klare å bruke hodet sitt i en slik anledning. Det er vel viktigere for dine foreldre at du og din fremtidige mann får en fantastisk dag, enn at din mors bitterhet skal ødelegge en så flott dag.
jezza86 Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Hos oss inviterer vi begge de nye kjærestene (bare mine foreldre som er skilt). Situasjonen var lenge den samme som din... pappa var utro, og er nå gift med denne dama. Men heldigvis har mamma fått seg samboer, så det gjør jo situasjonen til en helt annen... Hadde det vært meg, hadde jeg tatt en prat med min mor, da jeg absolutt ikke hadde villet at hun skulle føle seg ukomfortabel i sin datters bryllup. Det er tross alt faren din som har vært utro her, så ville prioritert at mor har det bra over hans nye kjæreste... men det er bare slik jeg tenker, da.
Modic Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Inviter alle, så blir det opp til dem å avgjøre om de vil gå eller ikke. Det hadde i alle fall JEG gjort!
Solstrålejenta Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Vi har også skilte foreldre på begge sider. Vi inviterer alle, men unngår tradisjonell bordsetning og har heller småbord så vi kan spre de nye foreldreparene litt rundt omkring
Vera Vinge Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Jeg ville i utgangspunktet invitert alle, og så avvente og se om noen nevner det som et problem. De er voksne mennesker, og jeg syns man bør kunne ta seg sammen én dag for datterens skyld. Og jeg syns det virker veldig unaturlig å ikke invitere nye kjærester, spesielt de som er i seriøse forhold. Da jeg giftet meg, inviterte vi alle mann, og vi hadde tradisjonell bordplassering. Men når man sitter på hver sin side av brudeparet, ser man faktisk veldig lite til hverandre. Jeg må også si at jeg var veldig positivt overrasket over hvor pent folk oppførte seg, til tross for at jeg visste at enkelte fortsatt var veldig sinte. De som syns det var alt for ubehagelig, valgte dessuten å ikke komme, så det løste seg også på et vis (det var ikke snakk om noen av foreldrene mine - bare så det er sagt).
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Hadde det vært meg, hadde jeg tatt en prat med min mor, da jeg absolutt ikke hadde villet at hun skulle føle seg ukomfortabel i sin datters bryllup. Det er tross alt faren din som har vært utro her, så ville prioritert at mor har det bra over hans nye kjæreste... Jeg synes dette var et veldig godt råd! Det er veldig sårt å bli forlatt, og jeg ville tatt hensyn til min mor, dersom det var noe hun hadde behov for. Spør henne
Jade Skrevet 21. februar 2009 #8 Skrevet 21. februar 2009 Enig med gjest over. Selv om de burde kunne omgås, så er gjerne ikke virkeligheten sånn. Tenk hvis du ender opp med at moren din ikke kommer i bryllupet? Det er litt for sent å trekke tilbake innbydelsen til faren din sin kjæreste i etterkant... Du bør også diskutere dette med din far, hvis du er bekymret for at han da ikke kommer i bryllupet.
anettes´verden Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2009 Jeg synes dette var et veldig godt råd! Det er veldig sårt å bli forlatt, og jeg ville tatt hensyn til min mor, dersom det var noe hun hadde behov for. Spør henne Det er dette jeg også kjenner på, også tenker jeg faktisk mye på meg selv. Siden mor aldri har hilst på ny samboer til far, og mor og far omtrent aldri snakker så vil jeg føle meg veldig anspent.. eg det vil jeg i høyeste grad unngå.. De fleste anbefaler meg å bare droppe alle "nye" kjærester (til og med farmor og farfar) for å få en fin og avslappende feiring! Ikke at jeg tror det hadde blitt noe stress, men jeg er veldig oppmersom på alt og vil at alle skal ha det bra, sånn er jeg bare....
anettes´verden Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2009 Jeg vet at alle kommer til å komme vis de blir invitert!
anettes´verden Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2009 Hos oss inviterer vi begge de nye kjærestene (bare mine foreldre som er skilt). Situasjonen var lenge den samme som din... pappa var utro, og er nå gift med denne dama. Men heldigvis har mamma fått seg samboer, så det gjør jo situasjonen til en helt annen... Hadde det vært meg, hadde jeg tatt en prat med min mor, da jeg absolutt ikke hadde villet at hun skulle føle seg ukomfortabel i sin datters bryllup. Det er tross alt faren din som har vært utro her, så ville prioritert at mor har det bra over hans nye kjæreste... men det er bare slik jeg tenker, da. Tenker veldig likt:-) Har snakket me mor, men hun sier at jeg ikke skal tenke på henne at dette er vår dag og uansett hvem som kommer så skal hun takle det.. men slik sier mor alltid selv om hun ikke mener det inderst inne.. Og det skal sies at jeg har utrolig godt forhold til min mor, mens forholdet til far har heller sklidd litt ut, da han har flyttet til ny by med hun nye... På en måte føler jeg litt at far fortjener å måtte komme alene, han har vert veldig vond mot familien i den tida det stod på!
Megana Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 Hvordan er forholdet mellom deg og din fars samboer? Har du knapt møtt henne og hun ikke betyr noe spesielt for deg (annet enn at hun bor med din far),synes jeg du bør sette deg og din mor foran. Snakk med din far også, og se an reaksjonen hans på at hans samboer ikke blir med på bryllupet. Har du knapt møtt henne bør ikke det spille noen rolle, da hun sikkert ikke har noe stort behov for å komme, og det trolig vil lette hele stemningen på "hoved-bordet" om hans samboer ikke blir med. Har du et "godt" forhold til hans samboer, bør du ta en ny prat med din mor først, du kjenner henne best. Har hun et problem med at din fars samboer blir med, dropp å inviter henne, da faren din har gjort det han har gjort, bør han respektere dette og takle en kveld uten samboeren sin. Hold oss oppdatert
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 Hos oss inviterer vi begge de nye kjærestene (bare mine foreldre som er skilt). Situasjonen var lenge den samme som din... pappa var utro, og er nå gift med denne dama. Men heldigvis har mamma fått seg samboer, så det gjør jo situasjonen til en helt annen... Hadde det vært meg, hadde jeg tatt en prat med min mor, da jeg absolutt ikke hadde villet at hun skulle føle seg ukomfortabel i sin datters bryllup. Det er tross alt faren din som har vært utro her, så ville prioritert at mor har det bra over hans nye kjæreste... men det er bare slik jeg tenker, da. Dette ville jeg også gjort. Si fra at man helst ønsker å invitere nye damen/typen til den andre også. Men for meg ville det vært veldig utenkelig å feiret et bryllupp uten den ene av mine foreldre fordi denne nektet å komme pga nye damen / typen til den andre.
Vera Vinge Skrevet 22. februar 2009 #14 Skrevet 22. februar 2009 Dette ville jeg også gjort. Si fra at man helst ønsker å invitere nye damen/typen til den andre også. Men for meg ville det vært veldig utenkelig å feiret et bryllupp uten den ene av mine foreldre fordi denne nektet å komme pga nye damen / typen til den andre. Det er jeg enig i. Selv om jeg ville stusset litt over en forelder som nektet å komme i sitt eget barns bryllup, nesten uansett grunn. Men når ts sin mor sier at det er greit, ville jeg invitert nye kjærester. Selv om det ikke er noen drømmesituasjon for noen, mener jeg det handler om å være voksen, selv om man er et "skilsmissebarn" og det kan vekke mange såre følelser. Det høres kanskje brutalt ut, men jeg kan trygt si at jeg har svelget noen kameler i lignende sammenhenger selv, fordi jeg mener det har vært riktig å gjøre det. Jeg syns nemlig at det å invitere nye partnere er en måte å vise respekt for sine foreldre på (altså, den som har ny partner). Og at den forelderen som har blitt forlatt, bedratt osv, må komme seg videre framfor å bli behandlet med silkehansker. Jeg tror jeg trygt kan si at jeg hadde blitt lei meg om mitt barn hadde skulle ta så mye hensyn til mine følelser at hun lot være å invitere andre som det hadde vært naturlig å invitere for min skyld. Jeg syns ikke det er sånn et foreldre-barn-forhold skal være - at (voksne) barn skal overbeskytte og behandle sine foreldre med silkehansker. Det er min mening.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #15 Skrevet 24. februar 2009 MJeg er litt i samme situasjon, i mitt tilfelle har min mor noen veldig gode venninner, som jeg kjenner veldig godt. Bedre en de fleste tantene mine. Jeg hadde nok invitert dem uansett, men jeg tror mamma synes det er litt "trygt" med noen gode venninner på plass. Man er tross alt brudens mor, og det "forventes" (ikke av meg, heller av seg selv) på en måte at man ikke holder bare holder masken, men er sosial og gjerne litt vertskap også. Bruden ar mer enn nok med seg selv denne dagen, så noen støttespillere for mor er kanskje en god ide. Det gjør ihvertfall at jeg ikke bekymrer meg så mye for hvordan hun har det der og da tror jeg.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Hei, Både mine og min forlover sine foreldre en skilt, nå sliter vi litt om vi skal invitere dem "nye" kjærestene. Problemet ligger hovedsaklig hos mine, da faren min var utro mot mor og er fortsatt sammen med samme dame. Mor har ikke funnet noen nye og sliter fortsatt med dette! Men det er gått 3 år.. På forloveden min sin side er det kun faren som er i et seriøst forhold, og moren har kjæreste. Men vi tenker enten alle eller ingen!!! Hva gjør dere andre? Det er litt fortvilende at foreldrene våres "feil" skal bli et mareritt for oss... Du inviterer selvfølgelig _KUN_ biologiske foreldre. Husk du skal jo goså betale for disse folka også, og de får gjerne en litt fremtredende posisjon, gjerne foran nære familiemedlemer som ikke er en del av dette "ny partner" opplegget. Jeg ville aldri ha invitert noen nye partnere til foreldre, hvor faen skal en sette dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå