Gjest mann++ Skrevet 20. februar 2009 #1 Del Skrevet 20. februar 2009 Hva gjør tannlegen når han fjerner tannstein? Er dette helt smertefritt, elelr får man bedøvelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 20. februar 2009 #2 Del Skrevet 20. februar 2009 Han filer den vel bort, på en måte. Har gjort det flere ganger, men vet ikke om det varierer etter hvor "ille" det er. Smertefritt og ikke noe problem for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. februar 2009 #3 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg har vært til tannpleier og hun har et par instrument som skraper og filer det bort, et som suger opp tannstein og så pusser hun over tennene etterpå. Ikke så veldig ubehagelig synes jeg. Det kommer jo selvsagt an på om du har mye tannstein og evt. veldig betent tannkjøtt i tillegg. Da kan det nok bli litt sårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hexagon Skrevet 21. februar 2009 #4 Del Skrevet 21. februar 2009 Mannen min har behov for dette, og har gjort det noen ganger. De har skrapet med et metallredskap, og han syntes det er forferdelig vondt! En gang var han hos noen som slipte på et vis, og det syntes han var mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 21. februar 2009 #5 Del Skrevet 21. februar 2009 Tannlegen vi bruker har en slags "mini-utgave av sandblåserutstyr" som han tar bort tannstein med. Gjør ikke vondt, det stikker litt av og til, og så smaker det litt rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. februar 2009 #6 Del Skrevet 21. februar 2009 Min gjorde begge deler. Første gangen hadde jeg en del tannstein, og da var det ikke så godt. Mannen som hadde enda mer enn meg, syntes det var vondt. Denne gangen hadde jeg ikke så mye, så da gikk det hele fint. Jeg kan legge til at jeg i utgangspunktet har tannlegeskrekk, selv om også denne har blitt bedre, takket være dyktig tannlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå