Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Hva er egentlig en trainee og tjener en penger når en jobber som det? Kreves det mye av den som er trainee? er det slik at en får mest opplæring, eller skal en kunne mest på forhånd? Noen som har vært det og som kan dele noen erfaringer? er litt usikker på om jeg tør søke...
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Hva slags type trainee program er det snakk om? Det vil jo være stort forskjell på f.eks. et kortvarig trainee, mer av typen internship, som bare varer noen uken til traineestillinger som strekker seg over 1-2 år. Innenfor min bransje er det tilgjengelig både korte og lange traineestillinger og jeg kjenner flere som har hatt slike jobber. Inntrykket mitt er at det er krevende, men veldig lærerikt og interessant. Opplæring vil bli gitt, men uten fagkunnskap i bunn vil det blitt vanskelig tror jeg. Men det vil vel komme ann på både bransjen og varibheten av stillingen. Men ja, det er uansett normalt at man får lønn.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 er snakk om 2 år ja, og tenket på noe innenfor personal og noe administrativt
Gjest nøln Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 så fremt det er i norge, og det er innenfor en slik tidsperiode får du full lønn(ligger på rundt 300-360 000 på de fleste, alt ettersom) alle traineeprogram er ulike, noen baserer seg på ulike virksomheter - mens andre er innenfor samme konsern. felles er at du skal forsøke ulike avdelinger med ulike arbeidsoppgaver. så du vil ikke jobbe med akkurat det samme i disse to årene - men det blir delt opp i perioder. fordelen er at man får prøve seg ulike steder og knytte kontakter, ulempen er at man ikke kan spesialisere seg i en jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå