Gå til innhold

Fri bar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååå skulle gjerne latt det flyte med sjampis i mitt bryllup ja :jepp:

Men det blir nok for dyrt, så blir nok no musserende vi/cava som ligner. Uansett så er det ikke så mange som liker champagne (iallefall ikke av mine venner, der går det i søt hvitvin og øl), så jeg kommer nok til å nippe til restene av velkomstcavaen tenker jeg :)

Vi skal også ha fri bar og kjøpe inn drikkevarene selv. Jeg vil gjerne ha litt avansert bar, vil jo ha en skikkelig stilig fest, men ikke for mye arbeid. Vi beholder 2 av servitørene til å stå i baren utover kvelden så det ikke blir rot og klin.

Takk for tips fra gjest_kim, fant ut at ved å kjøpe inn et par ingredienser til så kan vi lage long island icetea og cosmopolitans, det er litt artig og ble ikke no særlig dyrere.

Ellers så satser vi må VARMT sommervær i august og mye øl! Og ja mye isbiter.

Hilsen partybrura

:rødme:

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
10 liter Baileys? Tror du det går mer Baileys enn vodka? Hehe. 4 liter Baileys er 250 stykk Baileys... Vel mye spør du meg. Det er stortsett bare damer som tar Baileys, og da 1-2 til kaffen. Konjakk drikker vel de fleste herrer, 1-2 til kaffen, og noen liker å fortsette med det på natta :)

Mer konjakk, mer vodka, mindre Baileys og mindre hvitvin (det går aldri i verden 1 liter hvitvin per pers)....

Vodka bruker du i drinker, har sterkere alkoholprosent enn Baileys, kanskje det kunne vært 6 liter av det, men ikke mer. Baileys går det ofte mye av når kvelden blir lang...

En burde egentlig ikke kutte på noe som helst, men heller øke på alt, folk skal da ikke komme og ikke få nok å drikke!?!? :kjefte:

Skrevet (endret)

Det er bare litt dumt å handle inn masse som man ikke får drukket opp. For oss ville det i alle fall vært kjipt å sitte igjen med flere liter Baileys etterpå, vi drikker ikke så mye til vanlig...

Jeg har vært i endel bryllup de siste årene, og brudeparene kan fortelle at det har gådd mest øl, konjakk og vodka. Lite Baileys... Vin går det mest av til maten, og drikke til maten var utenom i dette tilfellet...

Endret av Helen
Skrevet
Skal ha bryllup med ca 100 voksne gjester der jeg antar at de aller fleste kommer til å nyte alkhol.

Vi skal ha følgende i baren:

- vodka

- gin

- hvit rom

- rød- og hvitvin

- konjakk og baileys

- øl

Noen som har erfaring om hvor mye vi trenger å kjøpe av hvert slag?

Kjøper heller for mye enn for lite. .)

Jeg ville beregnet for 100 mennesker uten drikke til maten:

- 50 flasker rødvin, eller 13 bokser (3-litere). Boksvin er billigst og helt ok å ha i en bar

- 20 flasker hvitvin, eller tilsvarende på boks

- 17-20 kasser øl, eller tilsvarende mengder på fat med tappekrane

- 10-15 liter vodka, minst

- 5 liter Baileys

- 10 liter konjakk

- 5 liter hvit rom

- 5 liter gin

Dette vil bety en halvflaske rødvin per pers, kvartflaske (litt i underkant) hvitvin, 4-5 pils per pers, 2-3 vodkadrinker per pers, 2,5 konjakk per pers, 1-2 Baileys per pers (husk at svært få menn drikker Baileys når de kan få konjakk, ta en titt på gjestelista og se på fordelingen av kjønn), og 1-2 rom-drinker og gin-drinker per pers :) Da tror jeg dere har nok av det meste, men ikke alt for mye igjen. En slik fordeling av drikkevarer er fornuftig.

Beregn litt mer likør og konjakk hvis dere skal servere kaffe, kake og avec...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...