Gå til innhold

Hvordan klippe en hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en langhåret, røytefri rase som må klippes for første gang. Jeg har ikke peiling om hvordan man klipper en hund så jeg spør om råd. Jeg har ikke helt råd til å ta han til en hundefrisør på dette tidspunktet så det må jeg finne en løsning på selv.

Kunne alltids gått løs med saksa, men siden jeg ikke er erfaren så regner jeg med at hunden ville sett ganske så ujevn og rar ut etterpå. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en langhåret, røytefri rase som må klippes for første gang. Jeg har ikke peiling om hvordan man klipper en hund så jeg spør om råd. Jeg har ikke helt råd til å ta han til en hundefrisør på dette tidspunktet så det må jeg finne en løsning på selv.

Kunne alltids gått løs med saksa, men siden jeg ikke er erfaren så regner jeg med at hunden ville sett ganske så ujevn og rar ut etterpå. Tips?

Kommer vel egentlig an på hva slags rase du har hvordan du skal angripe det der. Men du kan uansett begynne med å gre skikkelig gjennom pelsen, shamponere, føne, børste lett gjennom igjen og så sette i gang med klippinga. Kanskje du kan bruke barbermaskin eller elektrisk klipper, og hårsaks til å ta finishen med? Det avhenger jo som sagt av hva slags pels det er hunden har.

Du får billige hårsakser i de fleste litt større dagligvarebutikker. Clas Olson har rimelige klippemaskiner så vidt jeg vet, men har ikke prøvd dem på hund da.

Skrevet

jeg klipper min hund hos frisør en sjelden gang,og i mellomtiden prøver jeg å holde den frisyren som hundefrisøren har laget.altfor dyrt å gå til frisør hver gang!!

Gjest Gjest_lula_*
Skrevet

Du kan også søke på youtube etter klipp- stelle videoer.

Skrevet

Hvordan hund har du? Jeg har puddel og klipper han selv, med mindre vi har planer om å på utstilling:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...