Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som det er mange snille og smarte kvinner her inne så prøver meg her=)

Jeg og kjæresten har vært sammen i et år og vært samboere i 4 måneder... Helt siden vi begynte å "date" har det vært endel krangling (kun fylla vel å merke) Men vi har det utrolig fint ellers så syns det er verdt det... Grunnen er ofte fordi han har en fortid som han sliter med og derfor drikker han seg fort full når han drikker fordi han ikke vil tenke på det (men han drikker ikke fordi han har det ille, men drikker bare mer når han først drikker)

Han har noen venner her vi bor nå som driver med litt av hvert og drikker hver dag nesten... NEsten hver gang han er med disse drikker de sammen... Og det har jeg aldri likt... Vet at han ene kompisen hans har hatt lyst til å få gutten min singel igjen fordi de mener han er blitt "pus".

Pga dette har jeg lest meldingene til kjæresten noen ganger(vet dette er fryktelig galt, men jeg har følt at det er endel jeg ikke vet)

Der så jeg en melding kjæresten min hadde skrevet til kompisen sin(imens han var på fest med meg!) at han lurte på om han hadde en stripe (kokain)... DA eksploderte det hos meg... Jeg er VELDIG imot sånne ting og har spurt han mange ganger om han har prøvd...Han har sagt nei og at han hater det... Men når jeg konfronterer han med det viser det seg at han har gjort dette 7 ganger det siste året...

Der begynner min mistillit... Jeg er allerede ganske sjalu av meg, men nå blir det verre fordi jeg vet han har gått bak min rygg før, og da kan han vel gjøre det igjen?

Så... Jeg har blitt fryktelig sjalu nå, helt forferdelig... Blir skremt av meg selv for vil ikke være sånn!

F.eks var han hjemme der han er fra for et par uker siden.. Han sa han ikke skulle drikke men det gjorde han allikevel. Han dro ut og møtte ei jente han tydeligvis har vært interessert i før (han fortalte når jeg spurte) men hun har visst barn og greier... (men han har drevet med en gift før så tror ikke det stopper han) Han fortalte det ikke før jeg spurte han hvem han var med... Han sa han møtte henne tilfeldigvis ute, men jeg så på mobilen hans igjen.... Og der sto det han har ringt henne både før han dro ut og kl 3 om natta (rett etter jeg hadde lagt på når vi krangla)

Forresten har jeg vanskelig for å komme over at han har drevet med en gift kvinne på ti år eldre rett før meg fordi hun skrev melding med han etter vi ble sammen....

Uansett, han begynner å bli lei av at jeg spør om alle damer hele tiden og jeg er redd for å miste han...

Har noen råd til meg så jeg kan bygge tillit til han igjen??

Dette ble rotete, har ikke orket å skrive alt... Men håper dere forstår meg litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må vel han begynne å oppføre seg sånn at du kan få tillit til ham?

For det er vanskelig å bygge opp tillit til en man ikke kan stole på

Skrevet

Måten å få bygget opp tillit til partneren er nok rett og slett å ikke ha en partner som lyver. Så lenge han faktisk lyver til deg, så har du jo ingen grunn til å ha tillit til ham. Det ville jo rett og slett være ganske dumt av deg å ha tillit til en som lyver.

Ikke bare lyver han og går bak ryggen på deg, men han lyver deg også flere ganger mitt i ansiktet og er ikke mann nok til å svare med sammheten når han blir tatt i en løgn. Igjen hvorfor skal du da ha tillit til ham?

I tileg driver han med dop, og jeg ville også stillt meg veldig skeptisk til hva en eprson kan finne på i ruset tilstand, når man lett kan glemme hus og hjem. Igjen en grunn til at du ikke skal stole på ham.

Han lyver om å møte ei jente, og han har ringt henne mitt på natta. Igjen, er dette noe som gjør at du skal stole på ham?

Nei, det er nok hans jobb å bygge opp tilliten ved å være 100% ærlig med deg, og slutte å drikke og ta dop. Det er ingen annen måte å få tillit på enn å ikke gjøre noe som tar fra en tilliten.

Skrevet

Ja jeg forteller han at han må være ærlig å vise meg at han er til å stole på... Men han er ikke så flink til det akkurat..

Kan jo legge til at han er dårlig på å vise følelser og til å vise meg oppmerksomhet.. Igår spurte jeg han om han ville være med på rommet for litt kos... Da sa han han var så sulten og orket ikke... Han tar nesten ALDRI initiativ til sex... Bare når vi skal sove.. Og han sier nei endel ganger... Hjelper ikke på den dårlige selvtilliten min at kjæresten min ikke vil ha sex med meg... Men når vi har det virker han fornøyd, så vet ikke hva det er med han!!

Tror jo det er noe med meg, men det er kanskje mest han?

Skrevet

Jeg slenger meg på det andre her har skrevet: man kan ikke ha tillitt til en som sporadisk lyver.

Med mindre dette er mannen med stor M så tror jeg ikke dette forholdet er noe å spare på. Det kommer til å ta mye tid og energi å skulle ordne opp i dette. Det må bygges ny tillit. Dette tar ofte lang tid. Er det verdt det å satse på dette - eller er det bedre å gå videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...