Gjest Villette Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Jeg er 26 år, sluttet på pillen i mars 08 etter å ha tatt den i ca. 6 år. Fikk med en gang normal og regelmessig mens etter dette. Men i oktober ble den plutselig borte Har vært hos legen og tatt hormonprøve og ultralyd, alt så helt fint ut. Hadde litt lav B12, og tar derfor Triobe for dette. Legen kunne se på hormonprøven at jeg hadde hatt eggløsning, og at jeg skulle hatt mensen omtrent på julaften, men her sitter jeg altså, uten mens.. Tok ny hormonprøve denne uken, og fått time hos gynekolog. Legen syns det var veldig merkelig at jeg ikke hadde fått mensen, siden hormonene tilsa det. Jeg er ikke gravid..og han så ingen cyster på eggstokkene mine eller noe annet unormalt. Har i det siste merket litt kramper/rykkninger i nedre del av magen, og det stikker litt av og til. Er veldig bekymret for at jeg ikke kan få barn... Noen som vet hva som gjør at jeg ikke får mensen? Kan den mensen jeg hadde frem til oktober ikke vært skikkelig, men mer som en p-pillemens? Jeg lurer også på om det er noen som har tips til hva man kan spise/drikke for at det skal hjelpe på eggløsning? Har hørt at grapefrukt juice kan hjelpe, men er det da snakk om å kjøpe grapefrukter og presse juice selv, eller funker det med ferdig juice kjøpt på butikk? Takknemlig for svar
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Hei Hei jeg er også en jente på 26 år med akkurat samme problem. sluttet på p-pillene mars 08. hadde to vanlige mestrasjoner da, men siden har jeg hatt det to ganger.Aller prøvene er normale og gynekologen fant ingen feil. Men mensen uteblir. Kjenner at kroppen er forandret og rar. stikker i magen og har blitt tørr over hele meg. fikk beskjed om å prøve å lage barn uasett, men her sitter jeg fortsatt uten mensen og ikke gravid. kjenner jeg er litt stressa pga.dette. håper det er noen med gode råd eller tips på hva jeg kan gjøre. skal til legen igjen om to uker.
Gjest EL Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Jeg lurer også på om det er noen som har tips til hva man kan spise/drikke for at det skal hjelpe på eggløsning? Har hørt at grapefrukt juice kan hjelpe, men er det da snakk om å kjøpe grapefrukter og presse juice selv, eller funker det med ferdig juice kjøpt på butikk? om du drikker grapefruktjuice frem til EL, vil dette hjelpe til økt produksjon av EL slim slik at soldatene får mer å svømme i. flere tar også en skje med slimløsende hostesaft så soldatene kan bevege seg bra i slimet. det er viktig at du slutter med dette etter EL (og begynner på nytt igjen om du går inn i ny syklus). grapefrukt juice får du kjøpt ferdig på feks. Kiwi. når det gjelder uteblitt mensen har jeg ikke mange tips, men er dessverre vanlig å slite med ustabil syklus etter å ha sluttet med pillen, og noen gjør som i ditt tilfellet; mister mensen en lang periode. jeg sliter selv med ustabil syklus etter å ha sluttet med pillen for 6mnd siden, men har ikke "mistet" mensen som du skriver. lykke til, håper syklusen din stabiliserer seg snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå