Gå til innhold

Trening hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jul innså jeg at nå begynner jeg å bli gammel og kroppen begynner å forfalle :gjeiper:

Med andre ord kan jeg ikke lenger bare passe litt på hva jeg spiser og gå lett ned i vekt, samtidig som jeg i det siste har blitt noe mer slapp i fisken!

Så da kjøpte jeg meg en gymball og har trent styrke med den hjemme (knebøy utfall og diverse i tillegg), og merker at kroppen blir strammere og har minsket noen cm her og der. Supert!

Men vektanåla har ikke beveget seg så mye som jeg ønsker, og det er nok pga jeg ikke trener utholdenhet?

Jeg har skaffet meg joggesko som jeg skal bruke når snøen og isen forsvinner, men er det noen som har noen gode ideer til kondistrening utenom sykling, jogging og svømming (som det enten er for glatt til eller for dyrt)?

Er ikke noen fan av treningssenter, pluss at det er for dyrt (er student).

Noen gode ideèr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Etter jul innså jeg at nå begynner jeg å bli gammel og kroppen begynner å forfalle :gjeiper:

Med andre ord kan jeg ikke lenger bare passe litt på hva jeg spiser og gå lett ned i vekt, samtidig som jeg i det siste har blitt noe mer slapp i fisken!

Så da kjøpte jeg meg en gymball og har trent styrke med den hjemme (knebøy utfall og diverse i tillegg), og merker at kroppen blir strammere og har minsket noen cm her og der. Supert!

Men vektanåla har ikke beveget seg så mye som jeg ønsker, og det er nok pga jeg ikke trener utholdenhet?

Jeg har skaffet meg joggesko som jeg skal bruke når snøen og isen forsvinner, men er det noen som har noen gode ideer til kondistrening utenom sykling, jogging og svømming (som det enten er for glatt til eller for dyrt)?

Er ikke noen fan av treningssenter, pluss at det er for dyrt (er student).

Noen gode ideèr?

Jeg trener også hjemme, og jeg elsker å danse... :)

Jeg setter på musikk på full styrke, og danser rundt... av og til danser jeg vals, polka, reinlender osv alene, av og til "jazzdans-lignende"... poenget er at jeg har så høyt tempo at jeg blir skikkelig sliten.

Ellers løper jeg ofte opp og ned trappen 15-20 ganger i strekk, det er også veldig effektivt. :ler:

Skrevet

Smart! Dansing kan jo gøy! Kollektivet kan kanskje se noe rart på meg som danser aleine i stua men :P Hehe!

Trappene er uaktelt da jeg bor over ei gal dame som ikke tåler lyd, må gå stille i trappene...

Løper/"totrinnavgangen" som regel opp de trappene jeg går til vanlig på skolen ol, men det hjelper vel ikke så mye på kondis?

Noen flere tips?

Skrevet

I tillegg til de utrolige kjøpene og valgene av treningsformer du har gjort, anbefaler jeg å kjøpe en slik koffert de selger på sportsvareforretninger med 2 stk. vektstenger og mange vektskiver med ulik vekt. Koster en ca 300,-. Dette hjelper mye på styrketrening om du kjører øvelser med disse. Dette i tillegg til kondisjonstreningen og balltreningen din er du meget godt på vei!

Kan jo alltids kjøpe deg en ergometersykkel/spinningsykkel for innetrening kondisjonsmessig, kommer nok mange dager fremover der det ikke akkurat frister å trene ute =)

I tillegg er det masse treningsvideoer på youtube.com du kan bruke. Alt fra dansing, aerobic, styrketrening, trening med ball osv..

Skrevet

Takk for svar, det er positivt!:)

Spinningsykkel er nok for dyrt og for stort for meg... Men har allerede kikket på noen videoer på youtube, men er ofte de har utstyr som jeg ikke har, som strikk.. kjipt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...