hilde1 Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Er ny på dette med slanking, men vil gjerne ha bort ca 5 kilo. Trener nå 4 ganger i uken, 3 dager kombinert spinning og styrke, 1 dag kun gåmaskin og styrke. Synes ikke jeg har blitt nye tynnere ,heller lagt på meg litt.. Pleier å spise 1 egg før trening, 2 knekkebrød etter trening,og avogtil en brødskive i tillegg , middag ca 3 timer etterpå, da spiser jeg vanlig middag med poteter og kjøtt, prøver å ikke overspise. Av og til uner jeg meg noe dritt som pommesfrites, men det skjer max 1 gang i uken utenom lørdag. Om kvelden spiser jeg kanskje en skive, eller frukt. Blir kanskje litt kosemat som popcorn e.l. 2-3 ganger i uken,men spiser heller ikke mye av dette.. Trodde jeg spiste lite nok til å gå ned,men det er kanskje drittmaten som gjør at jeg ikke går ned, selv om jeg trener såpass hardt og mye?
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Du spiser ALT for LITE, og har gått i sparemodus. Doble energiinntaket ditt, og du vil se resultater temmelig raskt.
hilde1 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2009 Du spiser ALT for LITE, og har gått i sparemodus. Doble energiinntaket ditt, og du vil se resultater temmelig raskt. Men hvis jeg spiser mye til middag så blir det ca 1800 kal. til dagen, trodde det skulle være nok? eller? Og hvordan er det med godteri? Skal jeg spise mindre den dagen jeg vet jeg skal spise godteri eller spise som jeg pleier?` Sorry alle håpløse spørsmål,eg helt grønn på dette:p
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Men hvis jeg spiser mye til middag så blir det ca 1800 kal. til dagen, trodde det skulle være nok? eller? Og hvordan er det med godteri? Skal jeg spise mindre den dagen jeg vet jeg skal spise godteri eller spise som jeg pleier?` Sorry alle håpløse spørsmål,eg helt grønn på dette:p Ikke noen dumme spørsmål, bare dumme svar. OK, hvordan du kan få til 1800 kcal pr dag med dette kostholdet skjønner jeg ikke helt... da må du i så fall spise veldig mye til middag, og det stemmer ikke helt når du sier at du prøver å ikke overspise... Etter min beregning spiser du max 700-800 kcal utenom middag, alt etter som hva du har på knekkebrødet, og hva du drikker ved siden av. En vanlig middag ligger stort sett på rundt 500-700 kcal med kjøtt, poteter, saus, salat osv..., noe som vil si at du normalt sett skulle hatt et energiinntak på mellom 1200-1500 kval pr dag i stedet for de 1800 kcal du mener du spiser... Jeg anbefaler deg å gå inn på www.matportalen.no , og laste ned det programmet som heter "Mat på data". Der får du hjelp til å beregne hvor mye energi du inntar hver dag, og hvor stort energiinntak du trenger for å opprettholde vekten... Jeg anbefaler et energiunderskudd på 10-15 % for å sikre en sunn vektreduksjon. Det går ikke like raskt som med et stort energiunderskudd, men det er kontrollert og helsemessig forsvarlig.
Chanel.No5 Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 (endret) Anbefaler deg også til å lese litt rundt her på KG, masse innlegg om kosthold her som du ville ha nytte av, det er bare til å lese. Og du skal ikke være redd for å stille "dumme" spørsmål. Det er som over nevnt ikke noe som heter det! Endret 20. februar 2009 av Lotte27
hilde1 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2009 Ikke noen dumme spørsmål, bare dumme svar. OK, hvordan du kan få til 1800 kcal pr dag med dette kostholdet skjønner jeg ikke helt... da må du i så fall spise veldig mye til middag, og det stemmer ikke helt når du sier at du prøver å ikke overspise... Etter min beregning spiser du max 700-800 kcal utenom middag, alt etter som hva du har på knekkebrødet, og hva du drikker ved siden av. En vanlig middag ligger stort sett på rundt 500-700 kcal med kjøtt, poteter, saus, salat osv..., noe som vil si at du normalt sett skulle hatt et energiinntak på mellom 1200-1500 kval pr dag i stedet for de 1800 kcal du mener du spiser... Jeg anbefaler deg å gå inn på www.matportalen.no , og laste ned det programmet som heter "Mat på data". Der får du hjelp til å beregne hvor mye energi du inntar hver dag, og hvor stort energiinntak du trenger for å opprettholde vekten... Jeg anbefaler et energiunderskudd på 10-15 % for å sikre en sunn vektreduksjon. Det går ikke like raskt som med et stort energiunderskudd, men det er kontrollert og helsemessig forsvarlig. Godt mulig jeg har regnet ut feil Har vært på vektklubben.no , og har kanskje tatt i litt når jeg har beregnet hvir mye jeg spiser. Skal laste ned programmet du skrev opp! Tusen takk!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Godt mulig jeg har regnet ut feil Har vært på vektklubben.no , og har kanskje tatt i litt når jeg har beregnet hvir mye jeg spiser. Skal laste ned programmet du skrev opp! Tusen takk! Bare et lite tips når det gjelder det programmet. Jeg har brukt det programmet i et par år, og er veldig fornøyd med det, men det kan virke litt tungvindt før du har kommet ordentlig i gang. Men når du har fått lagt inn måltidene dine er det veldig nyttig. Jeg kan si at jeg benyttet meg av de utregningene der, beregnet et energiunderskudd på rundt 10%, og jeg gikke jevnt og trutt ned... det gikk saktere enn hos mange andre som benyttet seg av rene slankekurer/dietter, men jeg føler at den ekstra tiden jeg brukte har kommet meg til gode den dagen etter jeg nådde målet mitt og skulle holde vekten videre.
juliane Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Er ny på dette med slanking, men vil gjerne ha bort ca 5 kilo. Trener nå 4 ganger i uken, 3 dager kombinert spinning og styrke, 1 dag kun gåmaskin og styrke. Synes ikke jeg har blitt nye tynnere ,heller lagt på meg litt.. Pleier å spise 1 egg før trening, 2 knekkebrød etter trening,og avogtil en brødskive i tillegg , middag ca 3 timer etterpå, da spiser jeg vanlig middag med poteter og kjøtt, prøver å ikke overspise. Av og til uner jeg meg noe dritt som pommesfrites, men det skjer max 1 gang i uken utenom lørdag. Om kvelden spiser jeg kanskje en skive, eller frukt. Blir kanskje litt kosemat som popcorn e.l. 2-3 ganger i uken,men spiser heller ikke mye av dette.. Trodde jeg spiste lite nok til å gå ned,men det er kanskje drittmaten som gjør at jeg ikke går ned, selv om jeg trener såpass hardt og mye? Spiser du frokost og lunsj i tillegg til det du nevner her?
hilde1 Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2009 Spiser du frokost og lunsj i tillegg til det du nevner her? egg/knekkebrød til frokost og lunsj
hilde1 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2009 Har merket at jeg har blitt strammere og har mindre fett på magen enn før,men jeg ser så oppblåst ut. drikker masse vann hver dag,kan det ha noe med det å gjøre? noen som har noen råd mot "gravid-mage"?:/
Gjest ~♥ƒαѕн	 Skrevet 2. mars 2009 #11 Skrevet 2. mars 2009 Har merket at jeg har blitt strammere og har mindre fett på magen enn før,men jeg ser så oppblåst ut. drikker masse vann hver dag,kan det ha noe med det å gjøre? noen som har noen råd mot "gravid-mage"?:/ tror det er fordi du ikke får nok fiber, og spiser for lite
Gjest Bolledeig Skrevet 2. mars 2009 #12 Skrevet 2. mars 2009 Eventuelt intoleranser, som også kan føre til oppblåsthet. Prøv å fjerne melk og gluten fra kosten i en periode, gjeninnfør og se om mageproblemene kommer tilbake. Hvis du har gått fra å spise veldig lite til veldig mye fiber på kort tid kan dette også være en (kortvarig) effekt av dette.
hilde1 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 15. april 2009 Nå går det myye bedre! :D merket forskjell nå,og har gått ned 2kg, ikke så mye,men er en begynnelse . Spiser 1600kcal til dagen+/- , har regnet ut at det er dette jeg trenger for å gå ned i vekt. Trener 700-900 kcal 5 ganger i uken + litt styrke etterpå. men jeg lurer på hvor lenge jeg kan holde på sånn før jeg må forandre det litt for å gå ned enda litt mer? Det sier vel stopp snart. Eller en måte jeg kan gå ned litt raskere på. Trener allerede ganske hardt og ofte synes jeg. Og hva skal jeg gjøre når jeg har nådd målet mitt? trene like ofte,bare ikke så intenst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå