fløtepia Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Noen som har lest den? Sluttet du da å røyke, eller fortsatte du som før?
Gjest MåneSkygge Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har lest den to ganger men det hjalp ikke for meg. Pappa klarte å slutte etter å ha lest den. Jeg sluttet lenge etter jeg leste boka men har jo hatt det jeg leste i tankene.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Jeg leste den for tre år siden og har ikke røyket siden. Hadde prøvd å slutte tidligere uten å lykkes.
fløtepia Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2009 hva var det med boka som fikk deg til å slutte da? hvordan var røykevanene dine før og var du "redd" for å slutte før du leste boka? jeg har lånt boka på biblioteket og må finne tid til å lese den.. og jeg vil slutte å røyke, men er liksom redd på en måte. for skal jeg vel gjøre uten røyken? hehe =P
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Jeg røykte 20 om dagen. Husker jeg var redd for hva jeg skulle gjøre om jeg ble stående alene noen plass. Med røyken hadde jeg alltid noe å "gjøre". Jeg satt alltid med en kopp kaffe og røyk på morgenen og "koset" meg med det. Røyken etter mat, etter jobb, pauserøyken, når jeg var stresset eller følelsesmessig. Jeg var usikker på om jeg ville klare eller om jeg virkelig ville miste den delen av røyken. Første gang leste jeg halve boka og la den fra meg. Et halvt år etter leste jeg boka ferdig og slutten. Var endel ting jeg reagerte på i boka, og som jeg kanskje ikke var enig i. Men jeg bestemte meg for å bare lese den alikevel. Jeg vet ikke om det bare var boken som gjorde at jeg sluttet, men samme er nå det. Jeg har sluttet og er bare kjempeglad for det. Ikkerøykere trenger ikke og tenker ikke på røyk på morgenen, når de står alene, etter mat osv. Røyketanken hos meg kom som stikk lenge i ettertid, men den varer så kort og den forsvinner mer og mer. Om du lurer på hva boken tar for seg, les den
Gjest Løve66 Skrevet 22. februar 2009 #6 Skrevet 22. februar 2009 (endret) Jeg har lest den - og jeg har sluttet og røyke. Dette er flere år siden nå. I tillegg til å lese boken tok jeg zyban (røykesluttpiller). Hva som hjalp mest vet jeg ikke, men det spiller liten rolle. Hadde jeg visst at det var så lett å slutte å røyke hadde jeg gjort det for mange år siden. Jeg prøvde å slutte å røyke mange ganger før dette, men forskjellen fra disse og den siste gangen var at jeg endelig skjønte: DET ER IKKE NOE SOM HETER "BARE ÈN RØYK". Har du lyst til å slutte? I så fall er det lett. Det er bare å bestemme seg - og skaffe seg noen hjelpemidler. Du vil ikke angre. Edit: skrivefeil! Endret 22. februar 2009 av Løve66
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Det finnes en egen "Endelig ikke-røyker for kvinner". Du bør absolutt lese denne. Da jeg leste den vanlige tenkte jeg stadig "dette er for dumt" " dette gjelder ikke meg" " han lurer ikke meg" - og i kvinneutgaven har han tatt tak i alle disse greiene. Ble nesten sint når jeg leste den jeg, for jeg måtte innse at; - joda han "lurer" meg også...... KJEMPEBRA BOK!
Pingting Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har lest den (den vanlige, ikke den for kvinner) - og jeg sluttet! Jeg var litt sum ett år senere og presterte å begynne igjen, men nå har jeg vært røyfri i flere år! Jeg tror det som er "trikset" med denne boka er at du avvenner deg mentalt før du stumper den siste røyken. Jeg skal ikke late som om jeg ikke fikk røyksug, men du verden så mye lettere prosessen var enn jeg hadde håpet på! Boka tar skikkelig tak i alle de tankene man har om røyking, og avkrefter de fleste mytene. Det den gjorde for meg var at den overbeviste meg om at det går an å ha et helt fint liv uten røyk, og at sigarettene egentlig ikke gir deg noen ting. Jeg husker at jeg ikke kunne forestille meg ting som å gå på kafe, fest o.l. uten røyken - det virket jo bare kjedelig og meningsløst. Men de tankene ble færre i løpet av den tiden jeg brukte på å lese boka. Hurra! Vil anbefale deg å prøve ihvertfall. Denvirker ikke på alle, men om den kan gi deg et ekstra tupp i rævva kan det være verdt det! Det er så deilig å være røykfri...
Pingting Skrevet 22. februar 2009 #9 Skrevet 22. februar 2009 Jeg prøvde å slutte å røyke mange ganger før dette, men forskjellen fra disse og den siste gangen var at jeg endelig skjønte: DET ER IKKE NOE SOM HETER "BARE ÈN RØYK". Jeg tror den tankegangen har VELDIG mye å si! Sammen med det at man skal love seg selv at man ikke skal røyke igjen, i stedet for å se hvor lenge man kan holde ut uten røyk (som er den vanlige metoden).
Gjest Løve66 Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Jeg tror den tankegangen har VELDIG mye å si! Sammen med det at man skal love seg selv at man ikke skal røyke igjen, i stedet for å se hvor lenge man kan holde ut uten røyk (som er den vanlige metoden). Ja - det er fort gjort å gå i den fellen at man "bare skal ta èn røyk" ved diverse "gode" anledninger man måtte komme på. De klassiske er i festlige lag og på ferie. Før du vet ordet av det er det fest og ferie hver dag. Noen som kjenner jeg igjen??
fløtepia Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2009 takk for alle svar jeg sitter og manner meg opp til å begynne å lese denne boka.. har veldig lyst til å slutte, men dette mest pga økonomi og helsa. men på en måte så vil jeg ikke slutte heller.. men jeg burde! nervepirrende.. hihi
Gjest Løve66 Skrevet 22. februar 2009 #12 Skrevet 22. februar 2009 Jeg lover deg - du vil ikke angre. Du vil bli glad for å slippe den sure røyklukta, få bedre pust og ikke minst få bestemme over egen tid. Ok - litt rart med kaffepauser, sitte i tlf. etc. og alle disse situasjonene hvor røyken vanligvis tar styringa, men det går over. Og; min personlige mening - jenter som røyker ser rimelig harry ut (mannfolk og forrresten!). Dessuten får de utrolig stygge rynker rundt munnen (og resten av ansiktet) i relativt ung alder. Nei, kom igjen - ikke la egen tvil stoppe deg. Jeg tenkte også litt sånn som deg før jeg tok det siste skrittet, men i ettertid skjønner jeg ikke hva jeg "fryktet" - jeg bare "irritererer" meg over at jeg ikke gjorde noe med det tidligere. Men bedre sent enn aldri! Lykke til med en røykfri tilværelse ;-)
Kosemose Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 Anbefaler alle som røyker eller snuser å lese den boken. Kjenner MANGE som har kvittet seg med nikotin med hjelp av den. Meg selv inkludert
Pingting Skrevet 22. februar 2009 #14 Skrevet 22. februar 2009 Ja - det er fort gjort å gå i den fellen at man "bare skal ta èn røyk" ved diverse "gode" anledninger man måtte komme på. De klassiske er i festlige lag og på ferie. Før du vet ordet av det er det fest og ferie hver dag. Noen som kjenner jeg igjen?? Ja, det var akkurat den tabben jeg gjorde! Skjønte det hadde gått for langt da jeg gjemte meg bak postkassene for å smugrøyke for samboeren min takk for alle svar jeg sitter og manner meg opp til å begynne å lese denne boka.. har veldig lyst til å slutte, men dette mest pga økonomi og helsa. men på en måte så vil jeg ikke slutte heller.. men jeg burde! nervepirrende.. hihi Altså, man må være litt motivert tror jeg, men 100% motivert blir man aldri. Som han sier i boka: alle ønsker at de skal våkne en morgen og ikke ha lyst på røyk mer. Men det skjer ikke altså
Solstorm Skrevet 22. februar 2009 #15 Skrevet 22. februar 2009 Noen som har lest den? Sluttet du da å røyke, eller fortsatte du som før? Ja jeg har lest den - nesten 2 ganger. Første gangen leste jeg nesten hele boka, men var ikke motivert for å slutte så jeg la den fra meg. Etter noen måneder leste jeg hele boka fra perm til perm og har siden vært røykfri! Boka anbefales absolutt - det er fantastisk å være ikke-røyker!
Gjest milkyway Skrevet 9. mars 2009 #16 Skrevet 9. mars 2009 Jeg leste den, var røykfri i litt over 24 timer og ble kjempeskuffet. MÅTTE ha en røyk, uansett hva. Så sluttet jeg igjen, denne gangen i litt over 2 dager, og så sprakk jeg igjen. Så sluttet jeg av meg selv i en uke til og med i dag, men alt jeg kan tenke på er å rive ut lungene mine og feste de på en eksospotte. Kan ikke butikkene bare slutte å selge røyk? Dette er håpøst! Jeg vet jeg ikke holder denne ganga heller, for jeg er ikke viljesterk nok, ikke engang med halsbetennelse så det holder!!
Gjest Gjestus Skrevet 10. mars 2009 #17 Skrevet 10. mars 2009 Har lest den 1 gang, begynte atter en gang, men la en fra meg igjen da det ikke var noe kjekt å lese den igjen.. Har ikke sluttet enda, selv om jeg aldri har vært mer klar for å slutte. Får dårlig samvittighet for hver eneste røyk jeg tar meg det er noe møkk !!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå