Gjest inga marie Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Er det noen som har peiling på hva intermiotterende magesmerter er for noe? Jeg har søkt på internett, men jeg fant ingenting. Legen min har skrevet en henvisning til ct, og på den stod det at jeg hadde sterke intermiotterende magesmerter. Men hva betyr dette?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Håndskrift? Eventuelt en lege som hadde hatt bruk for staveprogram? Lurer på om det kan være "intermitterende", altså med mellomrom.
vimse Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Intermitterende betyr at noe skjer med jevne mellomrom
Gjest inga marie Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Jeg søkte på internett og fant en sykdom som heter akutt intermitterende porfyri (AIP). Er det det samme? Jeg leste om sykdommen og det står dette:Hovedsymptomene er anfall av intense magesmerter, kvalme, oppkast, og eventuelt psykiske og nevrologiske symptomer (nedsatt følelse, muskelsvakhet, lammelser). Og jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg er kvalm hele tiden, og kaster opp innemellom og har psykisk lidelse som angst og depresjon. Og muskelsvakhet og nedsatt følelse. Også leste jeg at det kan utløses ved medisiner, og jeg har nettopp begynt med en ny medisin. Og jeg fikk kjempevondt i magen min fire timer etter tabletten. Jeg ble mye værre og nå har jeg sluttet for å se om det blir bedre da. Men jeg er usikker på om magesmertene kommer fra medisinen eller ikke. Det er det jeg prøver å finne ut av ved å prøve meg fram. Jeg har hatt vondt i magen min i flere år, og legene trodde det var psykisk. Men så har jeg nå fått en henvisning til ct for å se om magesmertene mine skyldes noe fysisk.
Gjest inga marie Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 "De viktigste symptomene er smerter i mage og rygg, svakhet i armer og bein og noen ganger psykiske forstyrrelser." Jeg har også smerter i rygg og svakheter i armer og bein og er psykisk forstyrret. Jeg har angst og depresjon.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 "De viktigste symptomene er smerter i mage og rygg, svakhet i armer og bein og noen ganger psykiske forstyrrelser." Jeg har også smerter i rygg og svakheter i armer og bein og er psykisk forstyrret. Jeg har angst og depresjon. Legen har skrevet intermitterende magesmerter som betyr magesmerter som kommer og går. Dette er ingen diagnose men kun en beskrivelse av dine symptomer. Akutt intermitterende porfyri (AIP) derimot er en diagnose. Dette er en metabolsk sykdom hvor defekten ligger i produksjonen av heme, en bestanddel av hemoglobin som vi har i våre røde blodceller. Hvis du virkelig kjenner deg igjen i symptomene kan det være greit å nevne det for legen neste gang du ser han/ henne. Men dette er en ganske sjelden sykdom, og symptomene ligner veldig på de man finner i langt mer vanlige sykdommer, dette kan være greit å huske på. Håper du finner ut av det!
yamyam Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Hei. Det høres litt ut som gastritt - magekatar det du har ... Det kan utløses av psykiske på kjenninger og blir verre ved feks stress / angst .. og det kan utløses av medisiner som feks Voltaren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå