perry Skrevet 3. juli 2003 #1 Skrevet 3. juli 2003 Hvis jeg har fått en mail hjemme som jeg er usikker på. Kan jeg da videresende den f.eks til jobb-adressen min uten at et ev. virus blir aktivert?
Tusenfryd Skrevet 3. juli 2003 #2 Skrevet 3. juli 2003 Har du fått mail med virus, så sletter du den! Du sender den overhodet ikke videre.
perry Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2003 Jammen jeg vet jo ikke om den inneholder virus. Virusprogrammet mitt sier ikke noe, men jeg har ikke lyst til å åpne det på PC'en hjemme. Men jeg har en gang i tiden kjent avsenderen så jeg er litt nysgjerrig. Blir det noe krøll, så er det å få det fikset på jobben
Tusenfryd Skrevet 3. juli 2003 #4 Skrevet 3. juli 2003 Jammen da må du jo bare gjøre det da...jeg ville dog ikke tatt sjansen.
Atmi Skrevet 3. juli 2003 #5 Skrevet 3. juli 2003 Antageligvis er der ikke virus da - men det er jo bare å videresende den og slette den på din maskin da
Atmi Skrevet 3. juli 2003 #6 Skrevet 3. juli 2003 Men husk å videresende som vedlegg da - for noen ganger åpnes vel mailer som videresendes? eller? jeg er ikek så veldig flink på dette her egentlig. Bare skravler likevel...
Crazee Skrevet 3. juli 2003 #7 Skrevet 3. juli 2003 Kjenner du avsendaren, så er det berre til å spørja om han/ho har sendt det med vilje (altså, at det ikkje er virus.) Er lovleg å spørja om slikt, veit du - og skulle det vera virus, så vil nok avsendaren bli glad for å få veta det...
Gjest Lea Skrevet 3. juli 2003 #8 Skrevet 3. juli 2003 Ta en titt på størrelsen på mailen. Gå innom www.symantec.no og les litt der. Kanskje du finner ut om det er virus eller ikke på den måten? Hvis det står f.eks: Re: You needed some help i tittelen på mailen så er det ganske sikkert virus eller søppelmail.
Mrs. B Skrevet 3. juli 2003 #9 Skrevet 3. juli 2003 Dersom vedkommende du kjenner har fått virus på sin maskin vil det antageligvis stå dennes navn som avsender. Dermed kan man altså bli lurt til å åpne virusmailer som man tror er en mail fra noen man kjenner. Dersom du har et oppdatert virusprogram og dette ikke har sagt fra så er det antageligvis ikke virus.
Gjest Starya Skrevet 3. juli 2003 #10 Skrevet 3. juli 2003 Jeg åpner alle tvilsomme mail (mail som ikke åpenbart er spam eller noe jeg venter på) når jeg er på skola. :oops: Bruker bare mail på nett, ikke outlook e.l.
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2003 #11 Skrevet 3. juli 2003 Svar vedkommende med å sende mailen tilbake. Ja trykk bare på svar og spør om det kan være virus :blunke:
perry Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #12 Skrevet 4. juli 2003 Men vet noen av dere hva som skjer med en mail som videresendes uten at den har vært åpnet? Og ligger viruset alltid i vedlegget? Nysgjerrig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå